۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶
کد مطلب : ۱۹۷۹۴
کارشناس مسائل سياسي:

حصر خانگي نوعي گذشت براي سران فتنه است

کارشناس مسائل سياسي با بيان اين که نظام فعلا تصميمي براي محاکمه سران فتنه نگرفته است گفت: حصر خانگي نوعي گذشت براي سران فتنه است.
حصر خانگي نوعي گذشت براي سران فتنه است
به گزارش جهانبین نیوز خداکرم نادري در گفتگو با خبرنگار کلار با بيان اين که حماسه ۹ دي روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت است اظهار داشت: بعضي ها گمان مي کنند ۹ دي يک روز ساده و معمولي است در صورتي که به فرموده مقام معظم رهبري ۹ دي جرياني شبيه اتفاقات زمان انقلاب بود.

نادري گفت: جريان قيام ۱۵ خرداد، انقلاب اسلامي در ۲۲ بهمن ۵۷، هشت سال دفاع مقدس و حماسه ۹ دي چهار حرکت شاخصي است که با بصيرت ملت به صورت عيني همگام شد و در طول اين چهار جريان ايمان مردم به تناسب حلقه وصلي براي تحقق اين حادثه ها شد.

وي به تحليل فتنه ۸۸ پرداخت و گفت: از سال ۷۳ دشمنان اسلام ۱۷ دفتر را در ۱۷ کشور از جمله باکو، سليمانيه، آمستردام، لندن، واشنگتن، دبي، آمريکا و انگلستان براي چيدن فتنه راه اندازي کردند.

نادري با بيان اين که متاسفانه عده اي در کشور از فتنه ۸۸ به عنوان يک دعواي شخصي ياد مي کنند تصريح کرد: نقشه اي که براي کشور عراق، تونس، يمن، بحرين و سوريه طراحي کرده بودند قصد داشتند در قالب يک فتنه در ايران پياده کنند.

اين کارشناس مسائل سياسي اذعان داشت: با وجود راي شماري مجدد و تاييد نهايي شوراي نگهبان، باز هم کانديدِ شکست خورده بر طبل تقلب مي کوفت و اپوزيسيون و سلطنت طلبان از ۲۳ خرداد در خيابانها شروع به اغتشاش در جامعه کردند و با اسم رمز تقلب در انتخابات وارد جريان فتنه شدند.

نادري افزود: فتنه گران با آتش زدن بانک ها، مراکز نظامي، کشتن مردم عادي ،حمله به پايگاه هاي بسيج و نهايتا آتش زدن نزديک به چند هزار قرآن و مفاتيح در سطح مسجد لولاگر تهران حادثه را دنبال کردند.

وي ادامه داد: کانديد شکست خورده انتخابات که خود را نخست وزير دوران امام(ره) مي دانست متاسفانه با بي بصيرتي نه تنها از درگيري ها برائت نجست بلکه با اعلاميه هاي متفاوت از آنها حمايت کرد.

نادري بيان کرد: نهايتا فتنه گران از فضاي بانک، اداره، نيروي انتظامي، بسيج و مساجد گذشتند و با آتش زدن تکيه امام حسين(ع) خشم مردم را بر انگيختند.

وي با بيان اين که نهايتا با خشمگين شدن مردم حماسه ۹ دي شکل گرفت خاطر نشان کرد: تمام افرادی که در انتخابات شرکت داشتند با حضور در اين حماسه نشان دادند که در بحث نظام، بحث جناح، گروه و افراد نيست.

نادري با اشاره به اين که سران فتنه امروز در زندان مردم قرار دارند گفت: نظام با رافت اسلامي سران فتنه را در يک حصر خانگي قرار داده است تا خود را بازشناسي کنند و با توبه و عذر خواهي به آغوش نظام بازگردند.

وي با بيان اين که عده اي مي خواهند فتنه ۸۸ فرسايشي شود و به مرور زمان از اذهان مردم پاک شود تصريح کرد: فتنه بايد بازخواني شود و ابعاد پشت پرده آن گفته شود.

نادري ادامه داد: ۹ دي يک فرصت خوب براي بازخواني و بازشناسي فتنه ۸۸ براي مردم ايران است تا بدانند دشمن با استفاده از عوامل دروني به ميدان آمده بود تا به نظام و انقلاب ضربه وارد کند.

وي گفت: مردم در ۹ دي خيانت و جسارت به علم و بيرق امام حسين(ع) را برنتابيدند و با حضور حماسي در دفاع از ولايت به صحنه آمدند و شعار بصيرت گونه اي خود را که همان دفاع از حريم ولايت است سر دادند.

نادري با بيان اين که انقلاب اسلامي ايران دچار حوادث گوناگوني بوده است افزود: ۹ دي يکي از حوادث تاثير گذار و مهم شبيه اوايل انقلاب به فرموده مقام معظم رهبري است.

انتهاي پيام/1024ج/۵۴۰/ک/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۲۰:۵۲

18 Jan 2020