۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۲۵۷۲۴

نوآوری در امر به معروف و نهی از منکر/ ساپورت زیباست اما برای شوهر!+تصاویر

کمپین «خدا می‌بیند» از سوی کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی در راستای یادآوری دستورات الهی از طریق بپاداشتن سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی شده است.
نوآوری در امر به معروف و نهی از منکر/ ساپورت زیباست اما برای شوهر!+تصاویر

به گزارش جهانبین نیوز به نقل از فارس امر به معروف و نهی از منکر یکی از سنت‌های قدیمی ایرانیان است که بنا به دستورات شرع همیشه همراه مردم بوده و با ورود ابزار ارتباطی جدید نه تنها به عنوان یک سنت حسنه از سوی بسیاری از افراد اجرا می‌شود بلکه با ادغام شدن در هنر رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته است.

تغییر در رفتارهای اجتماعی تغییر در اشتباهات را نیز به همراه دارد، لذا بر این اساس نحوه تذکر دادن و یا همان امر به معروف و نهی از منکر نیز تغییر می‌کند، آن چیزی که در حال حاضر در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی شاهد آن هستیم بپاداشتن سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر در قالب انتشار تصاویر،‌ احادیث، عکس‌نوشته‌ها و پوستر است.

اصل امر به معروف و نهی از منکر بر پایه انسان‌دوستی و دلسوزی برای فردی است که منکر انجام داده است لذا استفاده از هنر به دلیل ذات لطیف آن می‌تواند ابزار مناسبی در جهت انتقال پیام دستورات دین باشد.

از این جهت تأملی داریم به کمپینی با عنوان «خدا می‌بیند» که از سوی کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده است و افراد با یادآوری دستورات الهی سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر را از طریق هنر به یکدیگر متذکر می‌شوند.

امام‌رضا(ع) می‌فرماید: 6 چیز بدون 6 چیز دیگر مسخره است: 1- هرکس با زبان استغفار کند ولی در قلب استغفار نکند، خود را مسخره کرده است. 2- هر کس از خدا توفیق بخواهد و کوشش ننماید، خود را مسخره کرده است. 3- هر کس هوشیاری و احتیاط در زندگی بطلبد، ولی بی‌مبالاتی کند، خود را مسخره کرده است. 4- هرکس از خدا بهشت بخواهد و بر مشکلات عبادت صبر نکند، خود را مسخره کرده است. 5- هر کس از آتش جهنم به خدا پناه برد ولی خواسته‌های نامشروع دنیا را ترک ننماید، خود را مسخره کرده است. 6- هر کس به یاد خدا باشد ولی سرعت برای دیدارش نگیرد. خود را مسخره کرده است.(بحارالانوار، ج 78، ص 356)

 

*تو که اینقدر مهربونی چرا مخالف دستورات خدای خوبی!

 

* وقتی تلفن روی آیفون باشد هر حرف و سخنی میزنی؟ یادت باشد عالم روی آیفون است، هم صوتی و هم تصویری، خداوند هم صدای ما را می‌شوند و هم تصویر ما را می‌بیند.

 

*قبرها پر است از جوانانی که می‌خواستند در پیری توبه کنند.

 

*بداخلاق نباش،‌ وقتی خدا لبخند به این قشنگی رو آفریده است.

 

*آره ساپورت زیباست، خانم محترم این ساپورت رو واسه شوهرت بپوش در خانه چرا در خیابان می‌پوشی که دیگران لذت ببرند، آیا از این کار چیزی عایدت می‌شود؟ جز گناه!

 

*راه‌‌های پاک شدن از گناه کدام است؟

 

* امام زمان (عج) منتظر ماست ...

 

*هر گاه نگاهی نابهنگام از سر هوس بر او انداختی، ناموس خود را در چشمان پلید رهگذران انسان نما حس کن.. مرد باش!

 

*آیا خدا ما را به خاطر چند تار مویی که بیرون مانده به جهنم می‌برد؟

 

*منتظر عواقب دل شکستن‌‌هایمان باشیم

 

* گول حرفای عاطفی رو نخورید... اگر پسری قصد ازدواج داشته باشه دنبال دوستی قبل از ازدواج نیست. غیر ممکن پسری واقعاً شما رو بخواد ولی برای خواستگاری نیاد، حتی اگر یک مشکلی داشته باشه که از والدینتون جواب رد بشنوه مطمئن باشید بازم میاد، فقط برای اینکه ثابت کنه شما رو واقعاً می‌خواد.

 

 

*مراقب باش برای چه کسی دلبری می‌کنی؟

 

*توجیه بی‌دلیل برخی گناهان

 

*با همسرتان مهربان باشید، قبل از اینکه با همسرتان مهربان باشند.

 

*اگر گناه می‌کنم یعنی هنوز عاشقت‌ نشده‌ام! آخر عاشق که روی حرف معشوقش حرف نمی‌زند!

 

*راه جلب محبت خداوند متعال و اولیای الهی و آبرومندان درگاه او مثل حضرت زینب (س) همان اطاعت و بندگی خدا به طور کامل یعنی انجام واجبات، ترک محرمات و گناهان است.

 

 

 انتهای پیام/1020ج

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۵۸:۱۳

1 Feb 2020