۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۲۸۲۴۴
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری:

33 درصد از واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری در تعطیلی به سر می‌برند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع واحدهای موجود در چهارمحال و بختیاری ۴۱۵ واحد تعطیل یا متوقف هستند که ۳۳ درصد کل واحدها را به خود اختصاص داده‌اند.
33 درصد از واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری در تعطیلی به سر می‌برند
نعیم امامی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در این استان یک هزار و ۲۷۰ واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد ۸۵۵ واحد با ظرفیت ۲۰ تا ۱۰۰ درصد در حال کار هستند.

وی با بیان اینکه از مجموع واحدهای موجود در چهارمحال و بختیاری ۴۱۵ واحد تعطیل یا متوقف هستند تصریح کرد: واحدهای تعطیل در این استان ۳۳ درصد کل واحدها را به خود اختصاص داده‌اند.

امامی خاطرنشان کرد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برنامه‌ای که تدوین شده و از سال‌های قبل پیگیری شده است این بود که در کنار متوقف کردن اجرائیات بانک‌ها پیشگیری از توقیف و جمع کردن سرمایه و ثروت واحدهای صنعتی نیمه‌فعال و متوقف را نیز داشته باشیم و ان‌شاالله امسال بتوانیم منابع قابل ملاحظه‌ای را به عنوان سرمایه در گردش برای واحدهایی که در حال فعالیت هستند و سرمایه ثابت برای طرح‌های در دست احداث در نظر بگیریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به برش استانی که از مبالغ پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته شده است ان‌شاالله امسال بیش از 4 هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات که معادل ۲۰۰ میلیارد ریال آن یارانه است به واحدهای تعطیل و نیمه‌فعال تعلق خواهد گرفت و ما انتظار داریم با این مبالغ اشتغال در چهارمحال و بختیاری را از وضع فعلی خارج و تحول دهد.

امامی با تاکید بر اینکه اگر کل واحدهای پیش‌بینی شده در این استان را فعال کنیم بیش از ۵ هزار نفر شاغل می‌شوند اضافه کرد: اما با نگاه واقع‌بینانه می‌توان با اطمینان نوید اشتغال ۲ هزار نفر را داد.

وی بیان داشت: ما بشدت نگران واحدهای تعطیل بودیم و دو سال اخیر را بیشتر فکرمان بر روی تعطیلی و بیکاری افراد گذاشتیم تا بتوانیم از تعطیلی بیشتر واحدها جلوگیری کرده و ظرفیت‌ها را نیز ارتقاء دهیم و به این ترتیب از بیکاری افراد جلوگیری کنیم.

امامی از افتتاح دو طرح صنعتی بزرگ در این استان در بهار امسال خبر داد و افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص حمایت از بازار فروش یک برنامه و بسته کامل را طراحی کرده و قرار بر این است که اولا با دادن کارت‌های اعتباری به مردم خرید و مصرف کالای داخلی ترویج شود ثانیا سعی شود در وزارتخانه برنامه پشتیبانی بازار تدوین شود که جلسه اول اردیبهشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۳:۰۸

26 Dec 2019