۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۲۶۲۶۴
کاهش تعداد داوران از ۸۰ به ۵۰ نفر

فهرست اولیه داوران کشتی در المپیک ریو مشخص شد/ حضور تنها یک داور ایرانی

اتحادیه جهانی کشتی فهرست اولیه داوران قضاوت‌کننده در بازی‌های المپیک 2016 ریو را اعلام کرد.
فهرست اولیه داوران کشتی در المپیک ریو مشخص شد/ حضور تنها یک داور ایرانی
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی این هفته فهرست اولیه از داوران را برای قضاوت در المپیک ۲۰۱۶ را مورد تایید قرار داد. کمیسیون داوری اتحادیه جهانی کشتی متشکل از گروهی به سرپرستی آنتونیو سیلوستری از آلمان را مسئول انتخاب این فهرست کرد تا به نام لیست اولیه تقدیم مقامات برگزارکننده بازی‌ها شود. محوریت در نحوه این انتخاب اولیه، اشراف به تمام نقاط جهان و در نظر گرفتن تمام داشته‌ها بوده است.

استان‌ دزدیک، نایب‌رئیس اتحادیه جهانی کشتی، در این خصوص گفت: مسئله بسیار مهم در رابطه با این انتخاب این بوده است که طبق چیزی که از قبل طراحی شده بود پیش رفتیم و برای نحوه این انتخاب برنامه‌ریزی دقیق داشتیم. کمیسیون داوری هم در این خصوص کاملا مستقل و بدون هیچ گونه وابستگی نظر داد. پس از کار سنگینی که سیلوستری و گروهش متقبل شدند نتایج بسیار خوبی هم این انتخاب در بر داشت.

تعداد داوران انتخاب شده برای قضاوت در المپیک ۲۰۱۶ ریو با کاهشی ۳۰ نفره نسبت به المپیک ۲۰۱۲ لندن به ۵۰ نفر رسیده است و این بدان معناست که مسئولیت‌پذیری و تلاش داوران باید افزایش پیدا کند و باید میزان دقت خود را برای افزایش سطح حرفه‌ای مسابقات کشتی افزایش دهد.

در مسابقات قاره‌ای و گزینشی المپیک عملکرد داوران مدنظر کمیسیون داوری خواهد بود و این شانس را همچنان در تمام مراحل برای کلیه داوران در نظر خواهیم گرفت که جایگزین لیست اولیه شود؛ یعنی اینکه اشتباهات داوران انتخاب شده می‌تواند برای آنها گران تمام شود و داوران باید در بهترین شرایط و با توجه به معیارهایی که به خاطر آن انتخاب شده‌اند ثابت کنند مستحق حضور در لیست اولیه بوده‌اند.

به گزارش فارس، در فهرست اولیه اعلام شده تنها نام یک داور ایرانی، اردوان صاحب، به چشم می‌خورد که نسبت به المپیک‌های قبلی که ایران همواره با دو داور حضور داشته است کاهش چشمگیری داشته است. از طرفی کشورهای مصر، لهستان و آلمان تنها کشورهایی هستند که دو داور قضاوت‌کننده دارد.

اردوان صاحب و بهمن طالبی داوران ایرانی حاضر در المپیک لندن بودند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۴:۴۶

29 Dec 2019