۰
plusresetminus
با رایزنی های صورت گرفته توسط مسئولین استان چهارمحال و بختیاری منطقه تنگ صیاد سبزکوه به عنوان ذخیره گاه طبیعی ثبت جهانی شد.
تنگ صیاد، ذخیره گاه جهانی شد/ یک کرسی از سازمان یونسکو به دانشگاه شهرکرد اختصاص یافت
با رایزنی های صورت گرفته توسط مسئولین استان چهارمحال و بختیاری منطقه سبزکوه و تنگ صیاد به عنوان مناطق گردشگری و طبیعی؛ ثبت جهانی شد.

به گزارش جهانبین نیوز، شهرام احمدی مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: طی سفری که به پاریس؛ محل برگزاری نشست یونسکو داشتیم موفق شدیم منطقه تنگ صیاد در استان چهارمحال و بختیاری را به عنوان ذخیره گاهی جهانی ثبت کنیم.

وی اعلام کرد: یونسکو اطلاعات این منطقه را برای سرمایه گذاری و گردشگری در اختیار ۱۹۶ کشور عضو خود قرار خواهد داد که این امر باعث رونق یافتن گردشگری و صنایع دستی و سرمایه گذاری در این منطقه و بالطبع استان خواهد شد.

در این جلسه قاسم سلیمانی دشتکی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با تبریک ثبت جهانی منطقه صیاد گفت: این موفقیت بزرگی برای استان است و مسئولان میراث فرهنگی، منابع طبیعی و دانشگاه شهرکرد بایستی بطور تخصصی اقدامات لازم را روی این موضوع انجام دهند.


همچنین در این نشست دکتر شایان شامحمدی رئیس دانشگاه شهرکرد بیان داشت: خوشبختانه در نشست امسال یونسکو توانستیم موافقت این سازمان جهانی را برای تخصیص یکی از کرسی های این سازمان به نام دانشگاه شهرکرد به دست آوریم.

شامحمدی در خصوص ثبت جهانی منطقه تنگ صیاد نیز گفت: این موفقیت بزرگی برای استان ما است و انشاالله باید با برنامه ریزی و فرهنگ سازی مناسب بتوانیم توسعه و حفاظت از ذخیره گاه ها را به سمت مردمی شدن هدایت کنیم تا بتوانیم بهترین بهره برداری را از این مناطق ببریم.

گفتنی است یونسکو متشکل از ۱۹۶ کشور عضو است که هر سال نشست خود را در یکی از کشورها برگزار میکند و نشست امسال آن در پاریس فرانسه برگزار گردید.


انتهای خبر/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۵۴:۰۷

28 Dec 2019