۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۴۰۴۱۱
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

نبود بازاریاب خارجی، مشکل عمده تولیدکنندگان ماهی‌های زینتی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نبود بازاریاب خارجی مناسب برای ماهیان زینتی استان را عمده مشکلات بهره‌برداران عنوان کرد و گفت: در صورت معرفی محصول تولیدی استان به کشورهای منطقه، امکان صادرات بخش بیشتری از ماهیان زینتی مرغوب و بازارپسند استان ممکن می‌شود.
نبود بازاریاب خارجی، مشکل عمده تولیدکنندگان ماهی‌های زینتی در چهارمحال و بختیاری
ذبیح‌الله غریب، مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: سالیانه ۳۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در هفت مزرعه پرورش ماهی در این استان تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: با تجهیز و راه‌اندازی مزرعه پرورش ماهی زینتی گرم‌آبی در روستای "خوی" بخش لاران شهرستان شهرکرد، میزان تولید و تنوع ماهی زینتی استان افزایش یافته است.

غریب برگزاری کارگاه‌های آموزشی بهبود تولید برای بهره‌برداران و شروع صادرات محصول به کشورهای حوزه خلیج فارس از دیگر دلایل افزایش تولید و ایجاد انگیزه در بین بهره‌برداران بوده است.

وی، ماهیان زینتی تولیدی استان را شامل، گونه‌های گلدفیش، سان فیش، آرونا، آنجل و اسکار دانست و بیان داشت: تولید ماهیان زینتی استان در دولت تدبیر و امید رونق گرفته است.

غریب افزود: این افزایش تولید در راستای عملیاتی شدن طرح‌های اقتصاد مقاومتی برای تقویت مشاغل خانگی، پرورش و نگهداری ماهیان زینتی است.

وی نبود بازاریاب خارجی مناسب برای ماهیان زینتی استان را عمده مشکلات بهره‌برداران عنوان کرد و گفت: در صورت معرفی محصول تولیدی استان به کشورهای منطقه، امکان صادرات بخش بیشتری از ماهیان زینتی مرغوب و بازارپسند استان ممکن می‌شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۸:۲۷

27 Dec 2019