۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۲۲۴۱۱
رییس جهاد کشاورزی استان:

ظرفیت استان برای کشت گیاهان دارویی بسیار بالاست

غیبی گفت: چهار فصل بودن استان شرایط بسیار خوبی را جهت کشت گیاهان دارویی فراهم کرده است.
ظرفیت استان برای کشت گیاهان دارویی بسیار بالاست
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، مهندس غیبی، رییس جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در پانل تخصصی توسعه کشاورزی همایش تدبیر در توسعه استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه چهره استان، کشاورزی و دامپروری است گفت: در برنامه اول، دوم و سوم محور توسعه استان کشاورزی اعلام شده است.

وی با بیان اینکه استان ما با ۱۶۴۰۳ کیلومتر مربع یک درصد از مساحت کل کشور را داراست افزود: جمعیت استان ۸۹۱ هزار و ۹۹۴ نفر است که از این تعداد ۶۰ درصد شهرنشین و ۴۰ درصد روستانشین هستند.

غیبی افزود: از نظر فائو، ایران مقام سوم جهانی در تولید سه محصول باغی مهم را دارد به گونه ای که این محصولات کشاورزی تامین کننده ۹۰ درصد مواد اولیه صنایع غذایی است.

رییس جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه ارزش افزوده کشاورزی استان بین ۲۰ تا ۲۵ درصد است، افزود: استان ۲۲۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۱۴۶هزار آن زراعی و مابقی باغی اند.

غیبی چهار فصل بودن استان را شرایط بسیار خوبی جهت کشت گیاهان دارویی دانست.

وی با بیان اینکه استان ۱۲ مجتمع دامپروری دارد و بیش از ۱۵ درصد بادام کشور را تولید می کند افزود: در استان بیش از ۳۵ هزار تن هلو و ۱۵۰ هزار تن سیب زمینی تولید می شود.

این مقام مسئول، وجود دو بازار مهم خوزستان و اصفهان در جوار استان را مزیتی برای استان دانست و افزود: در سال جاری تولید زنجیره ای مرغ را شروع نموده و هدف گذاری را از تولید جزیره ای به زنجیری تغییر داده ایم.

انتهای پیام/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۳:۱۸

29 Dec 2019