۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵
کد مطلب : ۴۰۸۷۱
جوان کارآفرین چهارمحال وبختیاری:

از بام ایران تا کویر ایران، در جستجوی کشتارگاه بلدرچین!/اشتغال زایی با سرمایه اولیه دو میلیون تومانی

کارآفرین چهارمحال وبختیاری گفت: با سرمایه اندکی به مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و با خرید هزار بلدرچین شروع به فعالیت کردم و در حال حاضربه فاز25هزاری رسیده ام.
از بام ایران تا کویر ایران، در جستجوی کشتارگاه بلدرچین!/اشتغال زایی با سرمایه اولیه دو میلیون تومانی
سید شعیب شیرمردی جوان24ساله فلاردی یکی از فعالان اقتصادمقاومتی و تولید کننده بلدرچین در استان چهارمحال وبختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز اظهار کرد: من این کار را از سال92 با هزار بلدرچین شروع کردم و در حال حاضر در فاز 25 هزاری رسیدم.

وی به پرورش مرغ بومی، کبک، بوقلمون در کنار پرورش بلدرچین اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به عنوان یک مشاور کنار جوانان فعالی که وارد این عرصه می شوند هستم و تجهیزات لازم را در اختیار آن ها قرار داده و در پایان مسیرنیز محصولات پرورشی را از آن ها خریداری میکنم.


شیرمردی از فعالیت 30نفر فعال در این عرصه خبر داد و گفت: ماتوانسته ایم نه تنها در استان کارآموز هایی را پرورش دهیم بلکه در سایر استانها چون خوزستان و هرمزگان نیز تولید کننده داریم.

وی در خصوص علاقه خود به پرورش بلدرچین می گوید: با تحقیقات در زمینه‌های مختلف متوجه شدم که پرورش بلدرچین از ضریب امنیتی بیشتری نسبت به پروش دیگر طیور برخوردار است، یکی از مزایای مهم این طیور زودبازده بودن پرورش آن است، دوره پرورش بلدرچین خیلی کوتاه است و خیلی زود میتوانید کسب سود نمایید و در یک دوره ۴۰ یا ۵۰ روزه می‌توانید نتیجه تلاشتان را ببینید.



این تولیدکننده از چهارمحال وبختیاری به مقاومت بلدرچین ها در مقابل بیماری اشاره کرد و افزود: ازآنجایی‌که بلدرچین در برابر بیماری‌های مختلف مقاوم‌ است، پرورش آن بدون استفاده از هیچ‌گونه دارو و آنتی‌بیوتیکی صورت می گیرد، لذا گوشت و تخم بلدرچین محصولاتی کاملاً ارگانیک و سالم هستند که فاقد هرگونه داروی مضر برای مصرف‌کننده هستند.

این کار آفرین چهارمحال وبختیاری بیان کرد: ماهیت اقتصاد مقاومتی به این معناست که از حداقل امکانات و ظرفیت ها در جهت کمک به تقویت اقتصاد کشور استفاده کنیم و در انجام این کار سعی کردیم تا بتوانیم با کمترین هزینه، بیشترین بهره را ببریم.



این فعال اقتصادی در چهارمحال وبختیاری نبود کشتارگاه بلدرچین دراین استان را یکی از مشکلات اساسی در این عرصه خواند و تصریح کرد: نبود کشتارگاه موجب شده است تا ما برای زبح به استان یزد برویم که این  امر کار ما را دچار مشکل کرده است.

وی از رکود بازار گلایه مندبود و گفت: بالارفتن تعرفه‌های خوراک طیور موجب شده است تولیدات ما پایین بیاید.

این فعال اقتصادی خطاب به جوانان گفت:  اگر جوانی جویای کار هست؛ با توجه به شرایط کاری موجود در جامعه فعلی توصیه میکنم اگر می خواهند وارد این عرصه شوندتابتوانند در بخش تولیدی کشور نیز سهیم باشند.

وی شروع کار خود را باهزینه تقریبی دومیلیون تومان اعلام و گفت: در حال حاضر اگر جوانی بخواهد این کار را شروع کندمیتواند با پنج میلیون تومان هم در یک سالن کوچک شروع کند که بستگی به طرح و میزان گسترش کاری خود دارد.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۵۶:۵۰

27 Dec 2019