۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۱۷۸۳۱
کارشناس مسائل فرهنگی:

ماهواره عامل بدپوششی جوانان جامعه/ پوشاک سنتی جایگزین مدل‌های غربی شود

ارائه پوشش‌های جایگزین و تلاش برای تولید محصولات متناسب با سلایق گوناگون و در عین حال اصیل و ارزشی که هم حس تنوع‌طلبی جوانان را قانع کند و هم تبعات منفی دربرنداشته باشد از مهمترین راهکارهایی است که می‎تواند در جدال مدل‌های بومی با مدل‌های غربی به نفع فرهنگ خودی عمل کند.
ماهواره عامل بدپوششی جوانان جامعه/ پوشاک سنتی جایگزین مدل‌های غربی شود
احمدرضا بسیج در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین‌نیوز با اشاره به علل کم‌رنگ شدن استفاده از پوشش‌های محلی و سنتی و ترویج پوشش‌های غربی در جامعه اظهار کرد: عوامل متعددی برای بروز این آسیب در جامعه ما وجود دارد که هریک از این علت‌ها باید ریشه‌یابی شود و راهکاری برای آن ارائه گردد.

وی، نفوذ ماهواره در خانواده‌های ایرانی را از مهمترین علل ترویج پوشش‌های غربی در جامعه دانست و گفت: سریال‌ها، فیلم‎ها، موسیقی‌ و هرآنچه از ماهواره پخش شده و به خورد جامعه داده‌ می‎شود اثرات سوء و بسیار منفی بر جوانب مختلف زندگی مردم به ویژه نحوه پوشش آن‌ها می‎گذارد.

بسیج افزود: مدگرایی و چشم و هم‌چشمی‌هایی که در سال‌های اخیر باب شده نیز سهم به سزایی در سیر حرکت جامعه به سمت مدل‌های غربی داشته است.

این استاد دانشگاه شهرکرد بر ضرورت مدیریت و مهندسی کردن غریزه تنوع‌طلبی افراد تاکید و تصریح کرد: در صورتی که حس تنوع‌طلبی مردم به درستی مهندسی و مدیریت نشود در مسیر باطل و بیهوده قرار می‌گیرد.

بسیج، عملکرد نامطلوب برخی تولیدکنندگان داخلی را از دیگر عوامل پیدایش این معضل در جامعه تاکید کرد و گفت: برخی تولیدکنندگان داخلی به جای پرداختن به مدل‌های بومی و سنتی کشور، با تقلید از مدل‌های غربی خود را در مسیر تهاجم فرهنگی دشمن قرار می‌دهند.

وی با اشاره به راهکارهای مقابله با این آفت، بر ضرورت نظارت بیش از پیش دستگاه‌های مسئول بر واردات، تولید و توزیع پوشاک و لباس تاکید کرد و گفت: نظارت بیشتر و مدیریت صحیح عرضه و تولید پوشاک در کشور باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری افزود: آگاه‌سازی فرهنگی و هشدار نسبت به عواقب استفاده از اینگونه پوشش‌ها و مجازات افرادی که به عمد استفاده از لباس‌های غربی را در جامعه ترویج می‎دهند از دیگر این راهکارها به شمار می‎رود.

بسیج خاطرنشان کرد: ارائه پوشش‌های جایگزین و تلاش برای تولید محصولات متناسب با سلایق گوناگون و در عین حال اصیل و ارزشی که هم حس تنوع‌طلبی جوانان را قانع کند و هم تبعات منفی دربرنداشته باشد از مهمترین راهکارهایی است که می‎تواند در جدال مدل‌های بومی با مدل‌های غربی به نفع فرهنگ خودی عمل کند.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۴۶:۱۳

18 Feb 2020