۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۲۷۸۲۱
امام جمعه بن:

غرش موشک‌های سپاه قلب دشمنان را به لرزه درآورد

امام جمعه بن گفت: در اين هفته ما شاهد غرش موشک‌هاي عزت‌آفرين سپاه اسلامي بوديم، موشک‌هايي که قلب دشمنان ما را به لرزه درآورد.
غرش موشک‌های سپاه قلب دشمنان را به لرزه درآورد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، حجت‌السلام سيد حسن ميرافضلي در خطبه‌هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته ضمن دعوت به تقوايي الهي اظهار کرد: برترين مقامي که انسان دارد علم کتاب است اين همان چيزي است که خداوند به واسطه او به ملائکه خود دستور سجده بر انسان داده است.

وی با بیان اینکه اگرچه که اين بندگان در گذشته ممکن است دچار گمراهي و انحراف هم شده باشند، اما اگر توبه کنند و عزم خود را جزم کنند براي هدايت و اصلاح خودشان، خداوند ان‌شاءالله رحمت و مغفرتش را بر آن‌ها نازل خواهد کرد افزود: این بندگان بواسطه تبعيت از اوامر الهي جزء متقين قرار خواهند گرفت.

ميرافضلي افزود: تقوا علت بعثت پيامبران براي هدايت انسان‌هاست، اگر پيامبران بتوانند که انسان‌ها را مزين به تقوا کنند جامعه اصلاح شده و رشد مي‌يابد و در آن جامعه ديگر افراد نسبت به يکديگر بي‌تفاوت نخواهند بود و اختلاف طبقاتي و تفرقه بوجود نخواهد آمد.

وی با اشاره به آیات قرآن کريم که مي‌فرمايد: "در اول خلقت انسان‌ها يک امت واحد بودند و اختلافي بين آن‌ها نبود اما به مرور زمان اين اختلاف‌ها ايجاد شد. خداوند پيامبران خود را براي رفع اين اختلاف‌ها و براي بشارت دادن و انزار دادن به مردم مبعوث نمود اضافه کرد: اگر در يک جامعه تقوا رعايت شود بسياري از مسائل و مشکلات حل خواهد شد و اگر امروز ما دچار اختلاف طبقاتي مي‌شويم و در برخي از دهه‌ها بيشتر از قبل اين اختلاف طبقاتي حس مي‌شود مربوط به فاصله گرفتن از تقواي الهي است.

میرافضل خاطرنشان کرد: در بسياري از مواقع ما مسئولين به جاي اينکه تقواي الهي را رعايت بکنيم و به دور از حاشيه باشيم، درگير سياست‌کاري و موارد حاشيه‌اي مي‌شويم و تمامي اين‌ها از ضعف نداشتن تقوا نشئت مي‌گيرد.

امام جمعه بن بیان داشت: شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را پيش‌رو داريم، بانوي بزرگي که هميشه حامي پدر بوده و خداوند متعال در سوره مبارکه کوثر بشارت تولد اين حضرت را به پيامبر خود مي‌دهد و قلب پيامبر بواسطه اين خبر تسکين مي‌يابد و همچنين در اين سوره بشارت مبارک بودن و پرخير و برکت بودن حضرت زهرا (س) را مي‌دهد.

وی به سوره مبارکه اعراف آيه ۵۸ اشاره و افزود: در این آیه خدا مي‌فرمايد: زميني که پاک و پاکيزه باشد، حيات او به اذن خداوند رشد پيدا مي‌کند، اما از زميني که دچار ناپاکي است و شوره‌زار، هيچ گياهي خارج نمي‌شود مگر خار و خاشاک.

وی ادامه داد: مرحوم علامه مجلسي روايتي از جابربن عبدالله انصاري نقل مي‌کند که جابر خدمت امام صادق (ع) رسيده و از ايشان سوال کردند: که چرا مادرتان را زهرا ناميدند؟ حضرت فرمودند: خداوند متعال در حديثي فرموده‌اند زهرا را از نور عظمت خودم در آسمان و زمين خلق کردم، زماني که زهرا خلق شد نوري در آسمان و زمين درخشيد و از وجود بابرکت اين بانو فرزندان و اماماني به وجود مي‌آيند که در واقع مدافع من و اسباب هدايت جهانيان خواهند بود.

وي افزود: حضرت زهرا (س) زماني که در کوچه کتک خورد، فرزندش سقط شد و پهلويش شکست زماني که به هوش آمد اولين سوالش اين بود: رهبر و مولاي من کجاست؟ و وقتي که متوجه شدند که علي (ع) را به مسجد برده‌اند با همان حالت بيماري دوان دوان به دنبال علي (ع) رفت، اين بايد براي ما درس و الگويي باش.

امام جمعه بن تاکید کرد:  روضه‌هاي ما و مراسمات فاطميه ما بايد بصيرت‌افزا باشد.

امام جمعه بن اضافه کرد: شنبه ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا و سال‌روز فرمان امام خميني (ره) مبني‌بر تاسيس بنياد شهيد است، اين روز مبارک را برتمامي مردم و خانواده‌هاي شهدا تبريک و تهنيت عرض مي‌کنيم.

وي افزود: رويدادي که در هفته گذشته اتفاق افتاد ديدار مجلس خبرگان دوره قبل با مقام معظم رهبري بود که حضرت آقا در اين ديدار به نکات و مسائل مهمي اشاره کردند که از جمله آن‌ها:
۱.جدي بودن بحث و مسئله نفوذ
۲.حفظ خصوصيات انقلابي
۳.ادامه يافتن حرکت جهادي و مديريت جهادي
۴.حفظ عزت و هويت ملي و اسلامي
همچنين حضرت آقا نسبت به دولت فرمودند: دولت بايد به سه امر مهم توجه داشته باشد و اگر دولت اين سه امر را سرلوحه کار خودش قرار بدهد جامعه دچار پيشرفت خواهد شد.

امام جمعه بن در پايان خطبه‌هاي خود گفت: در اين هفته ما شاهد غرش موشک‌هاي عزت‌آفرين سپاه اسلامي بوديم، موشک‌هايي که قلب دشمنان ما را به لرزه درآورد و براي دوستان اسلام اسباب عزت و افتخار است اما براي دشمنان اسلام اسباب ترس است.

انتهاي پيام1026ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۲۱:۳۷

27 Dec 2019