۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۱۸۶۴۱
کارشناس مسائل فرهنگي:

ضرورت توجه به چگونگي اجرای امر به معروف و نهي از منکردر جامعه

در زمينه اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منکر توجه به روش و چگونگي انجام و نيز شرايط زماني و مکاني ضروري است تا علاوه بر تاثيرگذاري مثبت، موجب ايجاد مشکلاتي نشود.
ضرورت توجه به چگونگي اجرای امر به معروف و نهي از منکردر جامعه
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، روح انگيز کرمي مديركل سابق دفتر امور بانوان و خانواده استانداري چهارمحال و بختياري در خصوص بازخوردهاي مثبت اجراي امر به معروف در جامعه اظهار کرد: توجه به اين امر الهي در جوامع اسلامي ضروري است ولي متاسفانه در اين زمينه تاکنون توسط مسئولين فرهنگي کم‌کاري‌هاي زيادي صورت گرفته که براي جبران آن نيازمند تلاشي همگاني هستيم.

وي افزود: در احياي اين فريضه الهي علاوه بر اينکه هر فرد بايد عامل اجراي آن براي خود و خانواده اش باشد بلکه در تمام نهادها و ادارات و توسط همه مسئولين درهرجايگاه و مسندي بايد انجام شود.

کرمي تحقق اهداف در اين زمينه را مستلزم داشتن اعتقادي راسخ و قوي دانست و افزود:‌ احيا و اجراي اين فرائض الهي بايد به عنوان يک اعتقاد و وظيفه شرعي در نظر گرفته شود تا بتوانيم شاهد بازخورد و نتايج مثبت آن در بطن جامعه باشيم.

دبير آموزش و پرورش تاکيد کرد: آمران به معروف و ناهيان از منکر اگر خود به آنچه مردم را بدان دعوت مي‌کنند اعتقاد قلبي نداشته باشند هيچ‌گاه توفيقي حاصل نخواهد شد.

کرمي گفت: اجراي اقدامات محتوايي که با نيت الهي و با هدف رضاي خدا صورت بگيرد بازخورد و نتيجه‌اي بهتر در بر خواهد داشت.

مديركل سابق دفتر امور بانوان و خانواده استانداري استان گفت: در زمينه اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منکر توجه به روش و چگونگي انجام و نيز شرايط زماني و مکاني ضروري است تا علاوه بر تاثيرگذاري مثبت، موجب ايجاد مشکلاتي نشود.

کرمي از امام حسين(ع) به عنوان بزرگترين الگوي احياي امر به معروف و نهي از منکر نام برد و گفت: مهم‌ترين هدف امام حسين(ع) از قيام عاشورا احياي دين جدش و مبارزه با منکرات بود.

به گفته وي، اين حرکت اسلامي دقيق و اثربخش چنان تاثيري گذاشته که تا قيامت آثار اين قيام پابرجاست و مسلمانان وظيفه دارند که ابعاد اين قيام را تبيين و زمينه توسعه و نهادينه کردن اهداف اين قيام را فراهم کنند.

کرمي با اشاره به احساس تکليف رسانه ها در احياي امر به معروف تاکيد کرد: احساس تکليف رسانه ها براي ترويج فرهنگ امر به معروف و نهي از منکر نقش بسيار مهمي در اجراي اين موضوع مهم در جامعه دارد.

وي خاطرنشان کرد: اجراي اين واجب الهي در کاهش بسياري از معضلات اجتماعي و رفتارهاي غلط موثر است.

انتهاي پيام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۰۱:۲۱

4 Feb 2020