۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۳۵۶۵۱

جاده چهاربانده بروجن-شهرکرد وعده‌ای فراموش شده

آنچه اکنون از روند تکمیل چهاربانده بروجن-شهرکرد برمی‌آید این است که اکنون در مردادماه سال ۹۶ تنها بخش بسیار اندکی از این پروژه به بهره‌برداری رسیده است این در صورتی است که هر روز شاهد تصادفات مرگبار در این جاده هستیم چراکه این محور از پرترافیک‌ترین مسیرهای مواصلاتی استان چهارمحال و بختیاری است.
جاده چهاربانده بروجن-شهرکرد وعده‌ای فراموش شده
به گزارش جهانبین نیوز، حسن روحانی رئیس‌جمهور مردم در انتخابات ۲۴ خردادماه ۹۲ و همچنین ۲۹ اردیبهشت ۹۶، با ارائه شعارها و وعده‌های پرحرارتی توانست رأی اکثریت را به دست آورد. وی با نقد وضع موجود اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور، به مردم وعده داد دولتی بر سر کار آورد که هم مشکلات اقتصادی چون بیکاری و گرانی را حل کند و هم مطالبات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مردم را محقق سازد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در همان سال در اجتماع عظیم و پرشور مردم در حرم مطهر امام خمینی (ره) در بخشی از سخنان‌شان درباره انتخابات خطاب به نامزدهای انتخاباتی، چند توصیه مهم فرمودند.

ایشان با اشاره به مشکلات اقتصادی از جمله گرانی و تورم و بیکاری افزودند: آرزوی ملت و همه ما این است که منتخب ملت در انتخابات ۲۴ خرداد، حلّال مشکلات اقتصادی باشد اما نامزدها در بیان طرح‌های خود برای حل مشکلات اقتصادی، کارهای انجام شده را نفی نکنند، توصیه انتخاباتی دیگر رهبر انقلاب به هشت نامزد، این بود که وعده‌های نشدنی ندهند.

ایشان خطاب به نامزدها افزودند: به گونه‌ای حرف بزنید که اگر خرداد سال آینده نوار حرف‌های امروز شما را پخش کردند شرمنده نشوید و با بهانه‌گیری گردن این و آن نیاندازید. روحانی تا حدی نسبت به برنامه‌های خود مطمئن بود که در پاسخ به گرفتن جشن پیروزی انتخابات بعد از ریاست جمهوری گفت جشن بنده بعد از اشتغال جوان‌ها و رفع بیکاری و کاهش تورم و قیمت‌ها است.

اما مرور اظهارات رئیس جمهور این روزها نشان‌دهنده این است که به جای مشاهده واقعیت‌های جامعه یعنی روند رو به رشد نرخ بیکاری و افزایش تورم واقعی عیوب خود را به گردن دولت‌های قبل انداخت و بارها و بارها عنوان کرد که "میراث‌داران مشکلات دولت‎های نهم و دهم" هستند.

با وجود اینکه حسن روحانی پیش از انتخابات بیان کرده بود که "وعده های انتخاباتی را فراموش نخواهم کرد." که امروز به روایت آمار و واقعیت‌ها اکثر وعده‌ها عملیاتی نشده است. حسن روحانی چندی پیش اضافه کرد: به مدد الهی و عنایت ولی عصر (عج) و توجهات ائمه اطهار (ع) و حمایت و همراهی مردم و توجه ویژه مقام معظم رهبری، همه وعده‌هایی را که به مردم دادیم توانستیم محقق کنیم و در پیشگاه مردم شرمنده نیستیم. اینک حسن روحانی، رسماً رئیس‌جمهور ایران است و مردمی که به او رأی دادند و آن‌ها که به او رأی ندادند، چشم‌انتظار تحقق وعده‌ها و شعارهای روحانی هستند.

یکی از وعده‌های محقق نشده دولت جاده چهاربانده بروجن شهرکرد است، محور شهرکرد-بروجن-لردگان، استان‌های مرکزی کشور را به استان‌های جنوبی متصل می‌کند. این محور از پرترافیک‌ترین مسیرهای مواصلاتی استان چهارمحال و بختیاری است. با تکمیل قطعه‌های مختلف باند چهارخطه شهرکرد-بروجن-لردگان بار ترافیکی و تصادفات این محور کاهش می‌یابد در اهمیت این جاده باید گفت که جاده شهرکرد-بروجن یکی از محورهای اصلی استان چهارمحال و بختیاری به حساب می‌آید که بخش عظیمی از ناوگان حمل و نقل سنگین و ترانزیت کشور از اینجا عبور می‌کند و با بهره‌برداری این پروژه علاوه‌بر کاهش تصادفات جاده و ایمن‌سازی بلوار اصلی شهر سفیددشت در محور بروجن-سفیددشت، نقش بسزایی در رونق اشتغال و اقتصاد ساکنین این شهر دارد. علاوه بر این جاده شهرکرد-بروجن به سبب کم عرض بودن و پرتردد بودن جاده‌ای پرحادثه است و در این جاده بیشترین تصادفات رخ می‌دهد.

با این وجود گودرز امیری معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در بازدید از پروژه گفت: امیدواریم این پروژه تا پایان تیر سال ۹۶ تکمیل و به بهره‌برداری برسد (https://goo.gl/mQgUcU).

آنچه از روند تکمیل این پروژه بر می‌آید این است که اکنون در مردادماه سال ۹۶ تنها بخش بسیار اندکی از این جاده به بهره‌برداری رسیده است این در صورتی است که هر روز شاهد تصادفات مرگبار در این جاده هستیم چراکه این محور از پرترافیک‌ترین مسیرهای مواصلاتی استان چهارمحال و بختیاری است. این در صورتی است که آقای قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی در اظهاراتی جالب از افزایش ۳۰۰ برابری اعتبارات حوزه راه و شهرسازی در دولت یازدهم خبر داده بود و در اظهار نظری اعلام داشت توسعه، بازسازی، بهسازی و چهارخطه شدن راه‌های استان به 7 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

براستی انتظار منطقی نمی‌رود که با افزایش اعتبارات آنگونه که توسط ایشان ادعا شده است پروژه‌های راه و سازی شهرکرد–بروجن، بروجن–لردگان، تونل زره و گورمیزه که به‌عنوان مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی اداره کل راه و شهرسازی به نقطه مطلوب رسیده باشند؟ آیا پیشرفت این پروژه‌ها در دولت یازدهم را امیدوارکننده می‌دانند؟ در این صورت آیا کوتاهی مسئولین امر بخصوص مدیران اداره راه و شهرسازی در عدم تکمیل بموقع جاده بروجن-شهرکرد که هر روز در آن شاهد کشته شدن تعداد زیادی از هم‌استانی‌های عزیزمان هستیم با کدام منطق سازگار است؟

آیا جز این است که عدم شناخت اولویت‌های استان و همچنین عدم وجود دغدغه برای حل مهمترین مشکلات استان سبب بی‌توجهی به مهمترین نیاز مردم استان یعنی تکمیل این جاده شده است این در صورتی است که استان چهارمحال و بختیاری جزء استان‌های با بیشترین آرا به رئیس جمهور منتخب بوده است و اکنون شاهد آنانیم که وعده‌های داده شده به مردم این استان تاکنون آنچنان که باید محقق نشده و این یعنی دولت دوازدهم باید در استان چهارمحال بختیاری جهادی‌تر از گذشته کار کند که شرمنده مردم نشده و به وعده‌های داده شده جامعه عمل بپوشاند.

انتهای پیام/1028ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۰۹:۲۵

29 Dec 2019