۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۳۰۵۱۱
مديرکل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري:

الگوسازي از سبک زندگي غربي، جنگ رواني در فضاي مجازي است

مديرکل تبليغات اسلامي استان گفت: الگوسازي از سبک زندگي غربي، در طول تاريخ، مصداق‌هاي گوناگوني از جنگ رواني و روش‌هاي آن وجود دارد که امروز علمي‌تر شده و به دليل توانايي رسانه، با قدرت بيشتري از آن استفاده مي‌شود و يکي از مواردي که در دنياي مجازي رسانه‌اي که امروزه در آن زندگي مي‌کنيم اهميت دارد، الگوسازي است.
الگوسازي از سبک زندگي غربي، جنگ رواني در فضاي مجازي است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام سيد جعفر مرتضوي در گفت‌وگو با مشکات برين اظهار کرد: جواب جنگ نرم دشمن در حقيقت يک کلمه است و آن رفتن به سوي دين اسلام است، هيچ راه ديگري وجود ندارد چراکه از ۱۴۰۰ سال قبل جنگ نرم بوده و در طول زمان‌هاي مختلف فقط مدل‌ها و شيوه‌‌هاي اعمال آن تغير مي‌کند و جنگ نرم چيز تازه‌اي نيست.
 
حجت‌الاسلام مرتضوي افزود: به تعبير امام علي (ع) باطل مانند کف روي آب است و ماندگاري با آب است نه با کف و در جنگ نرم تنها راه نجات به سوي دين اسلام رفتن است.
 
وي با بيان حديثي از حضرت ختمي مرتبت، محمد مصطفي (ص) که هزار و ۴۰۰ سال پيش فرمودند: خداوند تمام شرور را در اتاقي جمع کرده و قفلي بر آن زده که کليد آن قفل، دروغ است، گفت: اگر جامعه يا فردي دروغگو شد، تمام آن شرور را دارد و اين چنين است که مسلمانان نبايد از شنيدن و ديدن اين چيزها درس بگيرد و اين درحالي است که ما بايد به روز و از اتفاقات اطراف خود آگاه باشيم.
 
حجت‌الاسلام مرتضوي افزود: آنچه که مهم است عمل به اسلام است و در روايتي از امام صادق (ع) آمده است که، «الْإِيمَانُ عَمَلٌ کُلُّهُ». يعني همة ايمان، عمل است و قول هم جزئي از عمل است و ما بايد تلاش کنيم سبک زندگي خود را براساس اسلام قرار دهيم.
 
مديرکل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: سبک زندگي‌هاي امروزي، در پوشش، معماري و حتي غذاهاي امروزي، همه براساس زندگي غربي شکل گرفته و ما بايد سعي کنيم اين سبک‌ها را از زندگي خود دور کنيم.
 
وي افزود: مهم‌ترين حوزه اعمال و تأثيرگذاري قدرت نرم بر طرف مقابل، حوزه رسانه است؛ بهره‌گيري از رسانه‌ها و امکاناتي که فرد را قادر مي‌سازد تا براي تأثيرگذاري بر طرف مقابل، به اعمال قدرت بپردازد.

وي بيان کرد: الگوسازي از سبک زندگي غربي، در طول تاريخ، مصداق‌هاي گوناگوني از جنگ رواني و روش‌هاي آن وجود دارد که امروز علمي‌تر شده و به دليل توانايي رسانه، با قدرت بيشتري از آن استفاده مي‌شود و يکي از مواردي که در دنياي مجازي رسانه‌اي  که امروزه در آن زندگي مي‌کنيم اهميت دارد، الگوسازي است.
 
مرتضوي گفت: فريب و دست کاري در منطق مخاطب، يکي از روش‌هاي مهم در جنگ نرم، گونه‌اي فريب است؛ يعني مخاطب بايد به اين نتيجه برسد که بايد اين کار را انجام دهد و راهي جز اين ندارد و اين، زماني است که گزينه‌هاي مقابل او آن قدر محدود شوند که هرچه را در دايره گزينشش انتخاب کند، براي طرف مقابل، بُرد محسوب شود يعني در ظاهر تنوع هست؛ ولي راه گريزي نيست.
 
وي گفت: نخستين کاري که در مقابله با هرگونه عمليات نرم رقيب، مي‌تواند صورت بگيرد، آگاهي‌بخشي است، تا هم رقيب بفهمد که ما متوجه اعمال او هستيم و هم ملت خودمان اين آمادگي را دريابند، وقتي که از طريق آگاهي‌دهي، مصون‌سازي ايجاد شود، گام بزرگي برداشته شده است؛ البته اين کار، پيچيده است و در يک مقطع کوتاه، انجام شدني نيست.

مرتضوي بيان کرد: درواقع، ما بايد در يک فرايند ملت‌سازي شرکت کنيم، امام خميني (ره) يک انقلاب را به پيروزي رساند اما پيش از آن، فرايند ملت‌سازي را آغاز کرده بود و انقلاب، در واقع، ثمره کار بود و نه شروع آن، اين ملت‌سازي از چه زمان آغاز مي‌شود؟ از مهدها.
 
مديرکل تبليغات اسلامي استان تأکيد کرد: کشوري که مي‌خواهد براي دنيا الگو درست کند، بايد از لحاظ حرکت، نمونه مطلوب و مورد پذيرش را در مرکز جهان اسلام، ايجاد و نهادينه کند، بنابراين، بايد فرايند ملت‌سازيي را که شروع کرده‌ايم، تکميل کنيم البته به‌عنوان يک فرايند مستمر، يعني يک پروسه و نه پروژه.
 
وي  گفت: نکته ديگر اينکه نمي‌توان براي تمام جامعه، يک پيام واحد طراحي کرد، باتوجه به اجزاي مختلف جامعه، هر پيام، بايد متناسب با روحيات، تعلقات فکري، مبناي شناختي و منطقي خاصي، طراحي شود، گرچه اجزاي جامعه، هويت ديني و ملي واحدي دارند که طبق دين اسلام، بايد از پيش از تولد تا زمان مرگ، براي آنها برنامه داشت. تلاش ما براي تمدن‌سازي و ملت‌سازي، نشانه عظمت کار ما و مکانيکي نبودن کار ماست.

انتهاي پيام1026ج /1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۱۳:۱۱

15 Jan 2020