۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۱۳۹۶۱

4 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری حافظ قرآن می شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای طرح ملی تربیت حافظ قرآن کریم 4 هزار نفر در این استان حافظ قرآن کریم می‎شوند.
4 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری حافظ قرآن می شوند
حجت‌الاسلام محمد طباطبایی در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز اظهار داشت: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان به‌صورت جدی وارد بحث تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم شده و فعالیت‌های خود را در این عرصه آغاز کرده است.

وی افزود: در طرح ملي حفظ قرآن كريم در سال ۹۳، سهميه استان چهارمحال و بختیاری ۴ هزار نفر تعيين شده كه نسبت به سال گذشته حدود ۶۰۰ نفر افزايش يافته است.

غلامیان بیان داشت:در سال گذشته با توجه به سهميه ي ۳۴۰۰ نفري در كل استان، بحمدالله ۴ هزار نفر در اين طرح ملي ثبت نام كردند.

وی با اشاره به گروه‌های سنی تحت تعلیم در اجرای این طرح، گفت: بنابر تقسیم‌بندی انجام شده در سال جاری، حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم را برای گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال، حفظ جزءهای اول و سی‌ام را برای گروه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال و حفظ جزء اول، دوم و سی‌ام را برای گروه‌های سنی بالاتر از ۱۹ سال خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این دوره چهار ساله بوده و این گروه‌ها پس از طی چهار سال حافظ کل قرآن کریم می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه اگر جوانان با قرآن مأنوس شوند قطعاً به بیراهه نخواهند رفت، گفت: در جامعه قرآنی ناهنجاری‌ها به‌صورت کلی وجود ندارد چون اتصال به وحی الهی و حلاوت ذکر وجود دارد.

مدیر کل اوقاف استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در سال جدید کتاب های جدیدی در حفظ موضوعی قرآن منتشر خواهد شد و برنامه حفظ ترتیبی عزیزانی که قبلا ثبت نام نموده اند ادامه خواهد داشت.

وی با گلایه از مسئولان به دلیل عدم حمایت کافی از این طرح گفت: متأسفانه طرح تربیت حافظان قرآن به دلیل کمبود بودجه با مشکل روبرو است و ما برای تأمین دستمزد مربیان با سختی‌هایی روبرو هستیم.

حجت الاسلام غلامیان هدف اصلی طرح تربیت حافظان و قاریان را تدبر و تفکر در آیات قرآن برشمرد و متذکر شد: تدبر در قرآن زمینه ساز عمل به فرامین و دستورات وحی است و حفظ و قرائت مقدمه روند انس و عمل به قرآن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: مراکز قرآنی محلات و مناطق نقش بسیار پررنگ‌تری از نهاد‌ها و مراکز فرهنگی دولتی در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و آموزه‌های دینی دارند.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۲۹:۵۱

17 Feb 2020