۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۳۴۹۳۱
فرماندار کیار:

کارخانه بازيافت و توليد کمپوست در شهرستان کيار احداث مي‌شود

فرماندار کيار در کارگروه مديريت پسماندشهرستان از اقدامات اوليه براي اجزاي طرح تفکيک زباله و همچنين بازيافت و توليد کمپوست در اين شهرستان خبر داد.
کارخانه بازيافت و توليد کمپوست در شهرستان کيار احداث مي‌شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از کيار بيدار قدمعلي مرداني در جلسه کارگروه مديريت پسماند شهرستان کيار گفت: کارخانه بازيافت و توليد کمپوست در شهرستان کيار و در شمال روستاي تشنيز در منطقه مدسکه با اعتباري نزديک به ۵۰ ميليارد ريال احداث مي شود.

وي افزود: يکي از مهمترين مسائل و مشکلات حال حاضر مديريت شهرها و حتي روستاهاي شهرستان کيار نحوه مديريت پسماند است که با گذشت زمان در حال تبديل به يک معضل اجتماعي و حتي بحران است که لازم است براي جلوگيري از اين مساله چاره اي اساسي براي آن انديشيد.

فرماندار کيار گفت: هر چند مطالعات اوليه احداث کارخانه بازيافت و توليد کمپوست در شهرستان کيار انجام شده است اما مطالعات تکميلي آن در حال انجام است و اين کارخانه بر اساس طرحي کاملا علمي و به دور از هر گونه آلودگي و حتي بر جاي ماندن کمترين آلودگي در منطقه احداث مي گردد.

مرداني افزود: براي اجراي اين طرح همه شهرداري ها و دهياري هاي شهرستان کيار با تشکيل شرکت تعاوني سهامدار کارخانه مي شوند به طوريکه با سودآور شدن کارخانه دهياري ها و شهرداري هاي شهرستان کيار از سود حاصل شده بر اساس ميزان سهامخود برخوردار مي شوند.

فرماندار کيار افزود: در حال حاضر روزانه نزديک به ۳۰ تن زباله در شهرستان کيار توليد مي‌شود که در صورت احداث اين کارخانه شهرستان کيار توان تامين ۳۰ درصد از خوراک کارخانه را دارد و حتي براي آنکه خط توليد کارخانه متوقف نشود لازم است از ديگر شهرستان هاي نزديک نيز زباله به اين کارخانه منتقل شود.

وي افزود: طبق پيش بيني ها و اصول طراحي واجراي اين کارخانه هيچ گونه آلودگي براي محيط زيست و روستاهاي نزديک به اين کارخانه اعم از اسلام آباد، اميرآباد و تشنيز ايجاد نمي شود و در صورت باقي ماندن هر گونه پسماند جهت جلوگيري از آلودگي منابع آب و زمين هاي کشاورزي زباله هاي باقي مانده به محلي غير از مکان فعلي براي دفن منتقل مي شوند.

فرماندار کيار ديگر مزيت اجراي اين طرح واحداث کارخانه در شهرستان کيار را ايجاد اشتغال عنوان کرد وخاطر نشان کرد: اميدواريم با احداث کارخانه بازيافت وتوليد کمپوست شهرستان کيار زمينه اشتغال نيروهاي فعال اما بيکار روستاهاي نزديک به اين طرح و کارخانه را فراهم سازيم.

قدمعلي مرداني در پايان گفت: همه پيش بيني ها و اقدامات براي اجراي اين کارخانه انجام شده است که اميدواريم مردم نيز در اجراي آن همراه وهمدل شوند تا بتوانيم براي نجات و حفظ محيط زيست آينده فرزندانمان گامي هر چند کوچک برداريم.

به گزارش کیاربیدار روستای تشنیز در فاصله 35کیلومتری شهزکرد مرکز استان چهارمحال وبختیاری قرار دارد.

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۹:۱۲

29 Dec 2019