۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۳۹۹۸۱
در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت

تولید و پرورش ۱۰۰۰ تن ماهی قزل آلای رنگین کمان در قفس

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که طی سال‌های گذشته به مرحله عملیاتی رسیده و در حال حاضر نیز بهره‌برداری می‌شود تولید و پرورش ماهی قزل‌آلای رنگین کمان در قفس در پشت دریاچه سد کارون چهار می‌باشد تولید ماهی قزل آلا از این روش به بالغ‌بر ۱۰۰۰ تن رسید که توانست حدود ۷۰ نفر اشتغال ایجاد نماید.
تولید و پرورش ۱۰۰۰ تن ماهی قزل آلای رنگین کمان در قفس
مهندس منصوری مدیر شیلات و آبزی‌پروری جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که طی سال‌های گذشته به مرحله عملیاتی رسیده و در حال حاضر نیز بهره‌برداری می‌شود تولید و پرورش ماهی قزل‌آلای رنگین کمان در قفس در پشت دریاچه سد کارون چهار می‌باشد که یکی از مهمترین طرح‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است و در سال گذشته با توجه به تعهد ۸۰۰ تنی برای این استان در سند اقتصاد مقاومتی، تولید ماهی قزل آلا از این روش به بالغ‌بر ۱۰۰۰ تن رسید که توانست حدود ۷۰ نفر اشتغال ایجاد نماید.

وی با بیان اینکه با توجه به روند روبه رشد جمعیت جهان و به طبع آن افزایش نیاز به مواد غذایی، باید از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود ازجمله منابع آبی استفاده نمود تصریح کرد: استفاده از منابع آبی جهت پرورش آبزیان یکی از کارآمدترین روش‌ها در جهت تامین پروتئین مورد نیاز انسان است که از چندین سال قبل در دنیا آغاز گردیده و در حال حاضر توسعه چشمگیری در زمینه استفاده از روش‌های نوین داشته است.

منصوری ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری نیز یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه می‌باشد که متاسفانه علیرغم اینکه طی بیش از یک دهه اخیر به‌عنوان قطب اصلی تولید ماهیان سردابی معرفی شده است اما به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های موردنیاز ازجمله شبکه برق نتوانسته در زمینه استفاده از روش‌ها و تجهیزات نوین آبزی‌پروری آنچنان که باید پیشرفت نماید، لذا توجه به این امر جهت حداکثر بهره‌برداری از منابع آب امری ضروری به نظر می‌رسد.

وی،بیان کرد: آبزیان دارای ارزش تغذیه‌ای بسیار بالایی می‌باشند و اکثر مواد مغذی مفید و ضروری برای انسان را به تنهایی دارا هستند.

مدیر شیلات و آبزی‌پروری جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ویژگی مخصوص این ماهی‌ها که آن را بین سایر مواد غذایی حائز اهمیت خاص ساخته است، نوع چربی موجود در آن است، در رابطه با ماهی باید گفت ماهی حاوی مواد مغذی مهمی است که اکثر مردم به اندازه کافی دریافت نمی کنند، ماهی حاوی پروتئین با کیفیت بالا، ید، ویتامین‌های مختلف و مواد معدنی است، در کل غذاهای دریایی دارای پروتئین بالا، چربی کم، کلسترول کم و همین طور دارای ویتامین ها و املاح می‌باشند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ افراط در مصرف چربی‌های حیوانی، سلامت قلب و عروق را به خطر انداخته و در نهایت منجربه سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود. ولی ماهی و آبزیان با وجود آن که از دسته مواد غذایی حیوانی هستند، با این حال نوع چربی موجود در آنها مشابه مواد گیاهی است.

اسیدهای چرب اشباع نشده به نام امگا سه در آبزیان وجود دارد که اثرات بسیار مهمی در سلامت انسان به عهده دارد و در پیش‌گیری از بسیاری از بیماری‌ها و کنترل و کمک به بهبود اختلالات و عوارض مختلف نقش مهم و سازنده‌ای به عهده دارد.

پیشگیری از بیماری‌های قلبی–عروقی، بیماری‌های تصلب شرائین و... نیز از دیگر مزایای مصرف آبزیان می‌باشد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۰۵:۵۰

27 Dec 2019