۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۳۰۷۹۱
نويسنده دفاع مقدس:

دفاع مقدس يک مرکز ثقل هويتي براي نسل جديد است

نويسنده دفاع مقدس گفت: هشت دفاع مقدس يک مرکز ثقل هويتي براي نسل جديد است که مي تواند مراقب و محافظ خوبي براي هويت ما باشد.
دفاع مقدس يک مرکز ثقل هويتي براي نسل جديد است
به گزارش جهانبین نیوز؛ سيده زهره علمدار فرهنگي و نويسنده دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار مشکات برين گفت: دوران نوجواني و تحصيلات مقطع راهنمايي من مصادف با جنگ تحميلي بود و حال و هواي خاصي داشت.

وي افزود: از دوران نوجواني اهل شعر گفتن در قالب غزل و مثنوي بودم و به نوشتن علاقه زيادي داشتم به طوري که هميشه انشايم 20 بود و داستان هاي تخيلي مي نوشتم.

وي اظهار داشت: در سن 17 سالگي ازدواج کردم، همسرم رزمنده بود و چهار يا پنج روز بعد از ازدواج به جبهه رفت. من همان دوران تربيت معلم قبول شدم و به تحصيل مشغول شدم و همسرم همچنان در جبهه بود.

اين نويسنده دفاع مقدس بيان داشت: اولين کتاب روايي خود را در يزد درباره زندگي سردار شهيد حسن انتظاري با عنوان نشون به اون نشوني نوشتم و بعد کتاب يک دشت تشنه حضور درمورد شهيد محمدحسين ذوالفقاري کوچکترين شهيد کشور نوشتم.


علمدار با اشاره به کتاب مجموعه شمع به روايت پروانه اظهار کرد: بعد از بازگشت به استان اين کتاب را درباره زندگي نامه شهيد رجب پور شهيد شاخص فرهنگيان سال 93 نوشتم.

سيده زهره علمدار نويسنده کتاب "خداحافظ رفيق"  در خصوص اين کتاب نيز گفت: کتاب "خداحافظ رفيق" سرگذشت سردار شهيد حسينعلي ترکي شهيد شاخص کارگري کشور در سال 1394 است. وي با تشکيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، به صورت داوطلبانه در آن نهاد، مشغول فعاليت شد. به دليل توانايي در کارهاي مديريتي و نظامي، در بهار سال 1359 به عنوان فرمانده از سوي سپاه، به همراه گروهي از نيروهاي بسيجي به منطقه کوهستاني و صعب‌العبور «بازفت» براي انجام مأموريت 6 ماهه اعزام شدند.

وي در ادامه افزود: وي باتوجه به عمق محروميت و فقر در آن منطقه، سعي در محروميت‌زدايي در ميان آن مردم کرد. با شروع جنگ تحميلي عراق عليه ايران در 31 شهريور 1359 به عنوان اولين گروه اعزامي از استان چهارمحال و بختياري، مسئوليت يک گروه سيزده نفره را بر عهده گرفت و در هفته آغاز جنگ، عازم مناطق جنگي شدند. پس از چند ماه، به عنوان فرمانده محور شوش از سوي فرماندهان ارشد، منصوب شد. ترکي، ظهر چهارشنبه، ششم بهمن‌ماه سال 61 در حالي رساندن کالک عمليات فتح‌المبين به قرارگاه، هدف ترکش خمپاره دشمن قرار گرفت و به شهادت رسيد.

علمدار گفت: در اين کتاب با زندگينامه مختصري از حسينعلي ترکي آغاز مي‌شود و در ادامه 119 خاطره از اين شهيد در گفت‌وگو با خانواده، دوستان و همرزمان وي آورده شده است. در پايان کتاب نيز تصاويري از صحنه‌هاي رزم و خدمات شهيد ترکي به مردم آمده است.




علمدار گردآوري کتاب سپيد جامگان آسماني زندگي نامه 50 شهيد امدادگر و جامعه پزشکي استان چهارمحال و بختياري و زندگي شهيد حجت‌الاسلام عيسي توسلي (گلشاهي) امام‌جمعه فرخ‌شهر، در کتاب "چقدر زود دير مي‌شود" را از ديگر آثار خود عنوان کرد.
Image result for ‫سپيد جامگان آسماني چهارمحال و بختياري‬‎

وي با بيان اينکه تاکنون بيش از 20 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس به قلم تحرير درآورده است اذعان کرد:حدود 5 تا 6 جلد کتاب نيز در دست تاليف دارم.

نويسنده دفاع مقدس با انتقاد از جايگاه نويسندگي در اين حوزه تاکيد کرد: 8 سال دفاع مقدس يک خوان پر نعمتي است براي بيمه شدن زندگي همه مردم که اصول و قواعد خود را دارد ولي متاسفانه خيلي از افراد به شکل سطحي و ناپخته وارد اين مقوله شده و کتابهاي ضعيفي را ارائه کرده اند.

وي تاکيد کرد: متاسفانه اولين ضربه اي که به دفاع مقدس ما وارد مي شود از سمت اين افراد است که فضاي ذهني خود را وارد کتاب مي کنند و بدون کارشناسي دست به نوشتن مي زنند.

علمدار دفاع مقدس را يک مرکز ثقل هويتي براي نسل جديد دانست که مي تواند مراقب و محافظ خوبي براي هويت ما باشد و تاکيد کرد: مردم و نسل جوان ما اگر مي خواهند به جايي برسند و از آسيب هاي فرهنگي مصون بمانند بايد از آن دوران الهام بگيرند و اتصال خود را به آن دوران حفظ کنند.

وي معرفي دوران دفاع مقدس و الگو گيري از شهدا را بهترين مقابله با تهديدات دشمن در فضاهاي مجازي و رسانه ها عنوان کرد.

انتهاي پيام1026ج /1020ج

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۰۸:۴۹

1 Jan 2020