۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۳۴۷۵۱
مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضا در چهارمحال و بختیاری:

اعضای هفت بیمار مرگ مغزی در چهارمحال و بختیاری از ابتدای امسال اهدا شد

مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضا در چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون اعضای هفت بیمار مرگ‌مغزی در این استان جهت پیوند به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد.
اعضای هفت بیمار مرگ مغزی در چهارمحال و بختیاری از ابتدای امسال اهدا شد
زهرا سیاح هماهنگ کننده تیم پیوند اعضا در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: باتوجه به فراهم شدن امکان عمل جراحی پیوند کلیه در استان اکثر کلیه‌های اهدا شده در استان پیوند و تعدادی از آنها به استان اصفهان منتقل و کبدها نیز در حال حاضر به شیراز منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه، چهارمحال و بختیاری جزء استان‌های برتر در زمینه اهدای عضو به شمار می‌رود افزود: این موفقیت مرهون فرهنگ‌سازی خوبی است که از طریق رسانه‌های جمعی بویژه صدا و سیما صورت گرفته است و گذشت خانواده‌های نوع‌دوست عزیزان مرگ مغزی است.

هماهنگ کننده تیم پیوند اعضا در چهارمحال و بختیاری ضمن تشکر و قدردانی از خانواده‌های اهداکننده عضو در طول این مدت تصریح کرد: اهدای عضو یک عمل خداپسندانه و ماندگار است که امیدوار هستیم فرهنگ اهدای عضو در استان به صورت کامل، نهادینه شود.

سیاح افزود: اهدای اعضای مردی میانسال به سه بیمار نیازمند پیوند عضو و اعضای کودک پنج ساله آخرین موارد اهدای عضو در ماه جاری بوده است.

مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضا در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بیمار مرگ مغزی، شمس‌علی پایش از شهرستان فارسان به دلیل سکته مغزی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده بود که در پی عارضه مرگ مغزی با اعلام رضایت خانواده وی، بیمار به بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد منتقل شد.

به گفته وی، کلیه‌ها، کبد و نسوج بیمار جهت بخشیدن امید حیات دوباره به بیماران نیازمند پیوند عضو، در این بیمارستان جداسازی شد.

وی  تصریح کرد: اواخر هفته گذشته نیز اعضای کودک مرگ مغزی پنج ساله در این استان اهدا شد.

سیاح افزود: اعضای این کودک پنج ساله که بر اثر تصادف مرگ مغزی شده بود در بیمارستان آیت الله کاشانی جداسازی و به بیماران نیازمند اهدا شد.

مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضا در چهارمحال و بختیاری افزود: بخشی از نسوج، کبد و کلیه‌های محمدطاها حسنی پس از تائید مرگ مغزی وی از سوی پزشکان و کسب رضایت از خانواده‌اش جداسازی و جهت پیوند به تهران و شیراز منتقل شد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۸:۵۰

29 Dec 2019