۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۳۱۰۳۳
نویسنده چهارمحالی سریال دولت مخفی در گفت وگو با جهانبین نیوز؛

کارکردن در حوزه دفاع مقدس را دوست دارم

نویسنده سریال دولت مخفی گفت: خود را نویسنده دفاع مقدس نمی دانم اما خوشحال می شوم که در این زمینه کار کنم و با تجربه در سریال دولت مخفی فقط می توانم بگویم قصه های زیادی در دفاع مقدس وجود دارد که منابع بی شماری برای ساخت سریال وها و فیلم های مختلف است.
کارکردن در حوزه دفاع مقدس را دوست دارم
به گزارش جهانبین نیوز، داریوش ربیعی فرادنبه نویسنده سریال دولت مخفی در مصاحبه اختصاصی در خصوص این سریال و تجربه های خود در طول مدت کارش گفت.

متن مصاحبه در زیر آمده است:

جهانبین نیوز: لطفا خودتون را معرفی کنید:

نویسنده سریال دولت مخفی: داریوش ربیعی فردانبه متولد ۱۳۵۰ در فردانبه یکی از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری هستم که از سال ۱۳۶۳با بازی در نمایش گمشده آغاز به کار کردم.

تحصیلات خود را دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی در رشته ادبیات نمایشی آغاز کرده و تاکنون ده نمایشنامه با عناوین "دوش وقت سحر"، "مرگ یک پروانه"، "مرگ زرد"، "عشق و شب و خنجر"، "دختران قالیباف"، "آخرین روز زمین"، "مثل یک جعبه پرتغال"، "یک نیمه انار"، "امشب شب آخر زمستان است" و "راز" کار کرده ام و جایزه سوم نمایشنامه نویسی برای نمایشنامه "دختران قالیباف" ۱۳۸۳ در جشنواره تئاتر بانوان و جايزه دوم نمايشنامه نويسي براي نمايشنامه "راز" جشنواره تئاتر رضوي – ۱۳۸۷ را توانستم کسب کنم.

جهانبین نیوز: برخی از آثار خود را معرفی کنید:

نویسنده سریال دولت مخفی: نگارش داستان هایی برای نوجوانان بوده که "ترنج آرش کمانگیر" و "سیاره گل سرخ" ازجمله این داستان ها بوده و "خاطرات روزانه ماهی نقره ایی کوچک" و طراحی قصه های مجموعه "بینا- دانا-توانا" ازجمله کتاب های بنده است.

تاکنون ۱۵ اثر برای صدا و سیما کار کرده ام و نگارش سريال تلويزيوني "دولت مخفي" از سال ۱۳۸۸ برای شبکه دو سیما آغاز شد.

جهانبین نیوز: از کی وارد سینما شدید؟

نویسنده سریال دولت مخفی: اینکه از کی وارد صدا و سیما شدم و یا از تئاتر به تلویزیون آمدم درست نیست چون درحال حاضر هم تئاتر کار می کنم و هم تلویزیون و یکی از دلایل ورودم به تلویزیون به دلیل کسب درآمد بوده است چون تئاتر هیچ درآمدی ندارد.

جهانبین نیوز: از سریال دولت مخفی بگویید:

نویسنده سریال دولت مخفی: حدود یک سال طول کشید که اطلاعات جامع برای تدوین سریال دولت مخفی بدست آوریم و چون هر دو تهیه کننده این سریال رزمنده و فرمانده دفاع مقدس بودند به حمدالله فیلمنامه خوبی تدوین شد.

من درواقع از دوران دبیرستان نمایشنامه می نوشتم و همچنان هم این کار را دوست دارم و تنها تغییر ایجاد شده نوشتن فیلمنامه است.

جهانبین نیوز: نمونه کارهای خود در زمینه دفاع مقدس را نام ببرید:

نویسنده سریال دولت مخفی: سریال های "دولت مخفی" و "بیست" و چهار دو اثری است که در زمینه دفاع مقدس کار کردم.

خودم را نویسنده دفاع مقدس نمی دانم اما خوشحال می شوم که در این زمینه کار کنم بنابراین نمی توانم از دغدغه‌های نویسندگان دفاع مقدس صحبت کنم و با تجربه در سریال دولت مخفی فقط می توانم بگویم قصه های زیادی در دفاع مقدس وجود دارد که منابع بی شماری برای ساخت سریال ها و فیلم های مختلف است.

جهانبین نیوز: سخن پایانی

نویسنده سریال دولت مخفی: ادبیات دفاع مقدس منبع عظیمی برای کار کردن در صدا و سیما است و صدا و سیما نیز همواره اهتمام جدی برای این موضوع داشته و برنامه های فاخری تولید کرده است و به عنوان بزرگترین رسانه عمومی کشور موظف است به تاریخ دفاع مقدس و حماسه ها و دلیری ها بپردازد.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۲۰:۱۱

31 Jan 2020