۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۲۷۴۴۳
وزیر منابع آب و محیط زیست کشور الجزایر:

وجه اشتراک ایران و الجزایر، نزدیکی دو کشور را در زمینه سدسازی به همراه دارد

وزیر منابع آب و محیط زیست کشور الجزایر گفت: کشور ایران از لحاظ توپوگرافی و بافت جغرافیایی شباهت‌های بسیاری با کشور الجزایر دارد و این وجه اشتراک می‌تواند همکاری نزدیک دو کشور را در بحث سدسازی به همراه داشته باشد.
وجه اشتراک ایران و الجزایر، نزدیکی دو کشور را در زمینه سدسازی به همراه دارد
به گزارش جهانبین نیوز؛ ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در بازدید وزیر منابع آب و محیط زیست کشور الجزایر از سد کارون چهار، چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مشارکت پروژه‌ای با کشورهای مختلف در دستور کار کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تیم‌های تخصصی در داخل و خارج از کشور متقاضی همکاری در زمینه سدسازی، نیروگاه‌های بر‌ق‌آبی و... با ایران هستند ادامه داد: کشور الجزایر در زمینه‌های مختلفی چون محیط زیست با ایران همکاری دارد و قرار است بعد از بازدید از سدهای کارون سه و چهار تفاهم‌نامه و قرارداد بین دو کشور در این راستا تنظیم شود.

در ادامه این بازدید عبدالوهاب نوری وزیر منابع آب و محیط زیست کشور الجزایر گفت: بازدید از سدهای کارون سه و کارون چهار به منظور آشنایی بیشتر با سدسازی و نیروگاه‌های برق‌آبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این سفر با دعوت وزیر نیروی ایران و با هدف انعقاد قرارداد مابین دو کشور صورت گرفته که امیدواریم محقق شود.

وزیر منابع آب و محیط زیست کشور الجزایر اضافه کرد: کشور ایران از لحاظ توپوگرافی و بافت جغرافیایی شباهت‌های بسیاری با کشور الجزایر دارد و این وجه اشتراک می‌تواند همکاری نزدیک دو کشور را در بحث سدسازی به همراه داشته باشد.

گفتنی است عبدالوهاب نوری وزیر منابع آب و محیط زیست کشور الجزایر در سومین روز اقامت در ایران از سد کارون سه در خوزستان و بعد از آن از سد کارون چهار در استان چهارمحال و بختیاری بازدید کرد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۲:۵۴

27 Dec 2019