۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۳۲۱۱۳
نماينده شهرستان هاي کوهرنگ، اردل، فارسان و کيار در مجلس شوراي اسلامي

افزايش نماينده حق قانوني چهارمحال و بختياري است

نماينده شهرستان هاي کوهرنگ، اردل، فارسان و کيار در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه براي استاني مثل چهارمحال و بختياري 4 نماينده کم است، تصريح کرد: حوزه انتخابيه خود استحقاق اين را دارند که دو نماينده در مجلس داشته باشند و اين حق قانوني استان چهارمحال و بختياري است.
افزايش نماينده حق قانوني چهارمحال و بختياري است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، عضو هيأت رئيسه کميسيون امور شوراهاي مجلس از تصويب کليات طرح افزايش تعداد نمايندگان مجلس به 330 نفر در کميسيون متبوعش خبر داد.

اصغر سليمي نماينده سميرم و عضو هيأت رئيسه امور شوراهاي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: در جلسه اي که با حضور محمدحسین مقيمي قائم‌مقام وزير کشور براي بررسي کليات طرح افزايش نمايندگان حوزه‌هاي انتخابيه و جداول آنها مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

پيرامون اين موضوع، خبرنگار کوهرنگ خبر در گفتگويي تلفني اين موضوع را از آقاي دکتر علي کاظمي، نماينده شهرستان هاي کوهرنگ، اردل، فارسان و کيار در مجلس شوراي اسلامي سوال کردند.

دکتر کاظمي با بيان اينکه حق قانوني حوزه انتخابيه خودش است که يک نماينده به آن اضافه شود افزود: هنوز در جريان دقيق اين موضوع قرار نگرفته ام به محض اطلاع خدمت همه مردم عزيز اعلام خواهد شد.

نماينده شهرستان هاي کوهرنگ، اردل، فارسان و کيار در مجلس شوراي اسلامي بيان داشت: نظر ما مثبت است و يقينا اين موضوع را تا حصول نتيجه دنبال خواهيم کرد.

آقاي کاظمي با اشاره به اينکه براي استاني مثل چهارمحال و بختياري چهار نماينده کم است، تصريح کرد: شهرستان هاي کوهرنگ، اردل، فارسان و کيار استحقاق اين را دارند که دو نماينده در مجلس داشته باشند و اين حق قانوني استان چهارمحال و بختياري است.

به گزارش کوهرنگ خبر، طبق قانون هر 10 سال يکبار بر اساس ميزان جمعيت، موقعيت سياسي و جغرافيايي، تعداد نمايندگان مجلس حداکثر 20 نفر مي‌تواند افزايش يابد و با توجه به اينکه دور بعدي انتخابات مجلس سال 1398 برگزار خواهد شد و از سال 1378 تاکنون اقدامي در راستاي اجراي اين قانون صورت نگرفته است، با توجه به برگزاري انتخابات مجلس يازدهم در سال 98، فلذا مدت 20 سال از آن تاريخ مي‌گذرد و تعداد نمايندگان مجلس را مي‌توان 40 نفر افزايش داد.

انتهاي پيام1026ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۲۸:۲۶

29 Dec 2019