۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۳۰۶۸۳
استاندار چهارمحال و بختياري خبر داد:

انتقال آب به شرط نابودي کارون صحيح نيست

استاندار چهار محال و بختياري گفت: حيات کارون براي چهار محال و بختياري مهم و حياتي است و انتقال آب به شرط نابودي کارون صحيح نيست.
انتقال آب به شرط نابودي کارون صحيح نيست
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر ، قاسم سليماني دشتكي استاندار چهار محال و بختياري در آيين تجليل از محيط بانان چهارمحال و بختياري تأكيد كرد: اين استان به عنوان سرچشمه رودخانه هاي مهم كشور با كمبود منابع آبي و خشكسالي مواجه شده به طوري كه سفره هاي زير زميني ۳۰ متر افت داشته و از ۱۱ دشت مهم استان هشت دشت ممنوعه اعلام شده است.

وي افزود: علاوه بر اعتبارات هزينه شده در دولت تدبير و اميد اما به دليل خشكسالي هاي اخير هنوز تعدادي از روستاها و شهرهاي چهارمحال و بختياري با تانكر آبرساني مي شود.

سليماني دشتكي از زمان بر بودن اجراي برخي طرح هاي عمراني چهارمحال و بختياري مانند سد باباحيدر، خرسان سه، تونل ها و راه هاي ارتباطي استان انتقاد و تصريح كرد: بعضي طرح ها از جمله خرسان سه كه بيش از هزار و ۶۰۰ ميليارد ريال هزينه در برداشته اما تاكنون اجرايي نشده است.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان داشت: با توجه به خشكسالي هاي اخير با اجراي طرح هاي انتقال آب مخالف نيستيم به شرط اينكه تراز بين آورد رودخانه و خروج آب مشخص گردد و منابع بالا دست تخريب نشود.


سليماني دشتكي با اشاره به اهميت فعاليت محيط بانان در حفظ و حراست از محيط زيست و منابع طبيعي عنوان داشت: مشكلات مالي و كمبود اعتبارات در حوزه محيط زيست مشكل ملي است.

وي اظهار كرد: در مجلس قبل بودجه مناسبي براي محيط زيست بسته نشده كه اين امر اجراي طرح ها و فعاليت هاي اين حوزه را با مشكل مواجه كرده است.

انتهاي پيام1022ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۶:۱۲

29 Dec 2019