۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۲۸۶۱۳
فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

پرداخت سالانه ۲۰۰ میلیارد ریال وام اشتغال‌زایی در حوزه اقتصاد مقاومتی

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: ازجمله اقداماتی که در حوزه اقتصاد مقاومتی انجام گرفته، پرداخت سالانه ۲۰۰ میلیارد ریال وام اشتغال‌زایی به کارهای اشتغال‌زا و مولد، برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی جهت عرضه محصولات و... است.
پرداخت سالانه ۲۰۰ میلیارد ریال وام اشتغال‌زایی در حوزه اقتصاد مقاومتی
سردار رضا محمد سلیمانی فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در مصاحبه اختصاصی با جهانبین نیوز؛ با بیان اینکه یکی از راهبردهای نظام در چند سال اخیر اقتصاد مقاومتی است؛ اظهار کرد: یکی از سازمان‌ها و نهادهایی که با تمام وجود ندای رهبر را با گوش جان شنید، وارد عمل شد و قدم‌هایی مبتنی‌بر آن و در راستای تحقق اهداف آن برداشت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه در قدم اول عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و توانایی‌های چهارمحال و بختیاری شهرستان به شهرستان با موفقیت شناسایی شده‌اند بیان داشت: در مرحله بعدی، آموزش‌های لازم به افرادی که خواهان این موضوع هستند و افراد داوطلب ارائه شده و در این زمینه مدارک مربوطه نیز به آن‌ها اعطا شده است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری ازجمله اقداماتی را که در حوزه اقتصاد مقاومتی انجام گرفته، پرداخت سالانه ۲۰۰ میلیارد ریال وام اشتغال‌زایی به کارهای اشتغال‌زا و مولد، برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی جهت عرضه محصولات و... دانست و خاطرنشان کرد: نزدیک به سه سال است که وارد این فضا شده‌ایم تحقیقات مطلوبی صورت گرفته است.

وی اذعان داشت: به طور مثال عرصه‌هایی که در چهارمحال و بختیاری ایجاد شغل می‌کند و مورد حمات قرار گرفته است، تکثیر زنبورعسل، گلخانه، ماهی سردآبی، ورمی‌کمپوست، دامپروری و تعداد زیادی از محصولات کشاورزی مثل قارچ، زعفران و مشاغل خانگی است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باتوجه به شرایط اقلیمی جلسات مختلف کارشناسی برگزار شده است.

محمدسلیمانی با بیان اینکه بحث صنایع تبدیلی در دستور کار امسال سپاه پاسداران چهارمحال و بختیاری قرار دارد افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی سال گذشته با ریاست استاندار و دبیری سپاه پاسداران این استان ایجاد شد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی سال گذشته آن‌گونه که باید فعال نبود ادامه داد: مشکلی که در حال حاضر پیرامون این موضوع وجود دارد ناهماهنگی بین دستگاه‌ها است که باید حل شود.

وی افزود :همکاری‌های لازم با سازمان فنی و حرفه‌ای در این زمینه صورت گرفته است و سازمان بسیج با همکاری بانک مهر مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال سالانه تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت می‌کند.

سردار محمدسلیمانی در ادامه تاکید کرد: به طور مثال ایجاد یک کارگاه تولید قارچ کمک به اشتغال ۵ نفر دیگر می‌کند و این امر نه تنها ایجاد اشتغال‌زایی دارد بلکه از مهاجرت روستاییان به شهر نیز جلوگیری می‌کند.

وی در پایان گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی هر خانواده ایرانی باید بتواند مایحتاج خود را تولید کند و آنگاه می‌توان گفت به فرامین مقام معظم رهبری نزدیک و در مسیر اجرای آن گام نهاده‌ایم.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۹:۰۴

27 Dec 2019