۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۴۰۵۸۳
به مناسبت هفته ملی غذا؛

برگزاری جشنواره دانش آموزی صبحانه سالم در شهرکرد

همزمان با هفته ملی غذا، جشنواره دانش آموزی صبحانه سالم در شهرکرد برگزار شد.
برگزاری جشنواره دانش آموزی صبحانه سالم در شهرکرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ صبح امروز یکشنبه ۲۲ مهر ۹۷ و به مناسبت هفته ملی غذا، جشنواره دانش آموزی صبحانه سالم در دبیرستان دوره اول متوسطه مرضیه منظریه شهرکرد با حضور دکتر محمدباقر ملکپور ، سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و خدایار قاسم‌پور، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری برگزار شد.

قاسم پور، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری با اشاره به این موضوع که جامعه سالم، جامعه ای است که اجازه نمیدهد شهروندان آن به راحتی سلامت خود را از دست بدهند بیان داشت: حفظ سلامت جامعه در قبال رعایت کردن دو مولفه تحرک ، پویای و نشاط و همچنین تغذیه سالم می باشد.

وی در ادامه افزود : ماموریت های آموزش و پرورش بر اساس سند تحقق های بنیادی و آموزش و پرورش متفاوت است و ما به دنبال این هستیم که استرس و امتحانات مضری که باعث می شود دانش آموزان مقابل هم قرار گیرند را حذف کنیم ، ماموریت اصلی ما امروز در مدرسه این است که دانش آموزان در محیطی شاد و با نشاط باشند و مدرسه تبدیل به محیطی برای زندگی دانش آموزان شود نه صرفا محیطی برای درس خواندن .

محمدباقر ملکپور ، سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در ادامه با شاره به روز جهانی غذا گفت: فلسفه روز جهانی غذا تلنگری است برای این که کسانی که در خواب هستند و نسبت به گرسنگی در دنیا بی تفاوت هستند نگاه ویژه ای به این مسئله داشته باشند و این روز در کشور ما به عنوان روز ملی غذا مطرح می باشد .

وی در ادامه محور های مهم در بحث سلامت غذا را تعادل در مصرف غذا، زیاده روی نکردن در مصرف غذا و همچنین عدم مصرف درست غذا دانست و افزود : بهداشت مواد غذایی جزو وظایف حکومتی می باشد و باید حکومت بر روی بهداشت مواد غذایی نظارت داشته باشد که این امر از طریق واحد بهداشت محیط صورت میپذیرد .

در این جشنواره، ۱۸۰ صبحانه توسط دانش آموزان تهیه شد که پس از داوری، ۵۰ نفر از آنان لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کردند.

۱۶ اکتبر برابر با ۲۴ مهرماه به عنوان «روز جهانی غذا» و ۲۱ تا ۲۷ مهر به عنوان «هفته ملی غذا» نامگذاری شده است.
برنامه‌های امسال این هفته با شعار «تغییر و اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت» در حال اجرا می‌باشد.

انتهای پیام/1024
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۳۱:۰۶

27 Dec 2019