۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۳۰۵۹۳
مدير مدرسه علميه خواهران لردگان:

کار تربيتي و اخلاقي اساس فعاليت‌هاي حوزه‌هاي علميه خواهران است

مدير مدرسه علميه خواهران لردگان با تأکيد بر اينکه کار تربيتي و اخلاقي اساس فعاليت‌هاي حوزه‌هاي علميه خواهران است، اظهار کرد: علم‌آموزي به‌عنوان وظيفه طلبگي بايد در بسترهاي تربيتي اتفاق افتاده و از رنگ و بوي اخلاقي برخودار باشد.
کار تربيتي و اخلاقي اساس فعاليت‌هاي حوزه‌هاي علميه خواهران است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين خانم قنبري، مدير مدرسه علميه خواهران لردگان، به استقبال چشمگير خواهران براي ورود به اين حوزه علميه در سال جديد اشاره کرد و افزود: با آغاز سال تحصيلي جديد 19 نفر در مقطع سيکل، 35 نفر در مقطع ديپلم به صورت حضوري و 12 نفر هم در مقطع ديپلم به صورت پاره وقت جذب مدرسه علميه الزهرا (س) لردگان شدند.

وي با اشاره به اينکه مدرسه علميه الزهرا (س) جزء مدارس با سابقه استان است، تصريح کرد: به حمدالله با پيگيري‌هاي امام جمعه شهرستان که مؤسس اين حوزه علميه هم هستند و با همکاري مديريت حوزه علميه خواهران استان ساختمان مناسبي در سال‌هاي گذشته براي تحصيل و خوابگاه طلاب اين مدرسه احداث شده است که از اين جهت جاي نگراني وجود ندارد.

قنبري با اشاره به اينکه فعاليت‌هاي مدرسه علميه الزهرا (س) در پنج بخش آموزش، اخلاق و تهذيب، پرورشي، تربيتي و تبليغ خلاصه مي‌شود، ادامه داد: با تلاش مجموعه مديريتي اين مدرسه براي رشد و پويايي طلاب در هر يک از اين بخش‌ها براي سال تحصيلي جديد برنامه‌ريزي صورت گرفته است.

وي با تأکيد بر اينکه کار تربيتي و اخلاقي اساس فعاليت‌هاي حوزه‌هاي علميه خواهران است، اظهار کرد: علم‌آموزي به عنوان وظيفه‌ طلبگي بايد در بسترهاي تربيتي اتفاق افتاده و از رنگ و بوي اخلاقي برخودار باشد.

مدير مدرسه علميه خواهران لردگان، توجه به ارتقاء گروه‌هاي علمي و تربيتي را يکي از راهکارهاي سال جديد تحصيلي اين مدرسه علميه عنوان کرد و يادآور شد: از گروه‌هاي علمي انتظار مي‌رود تا با طلاب ارتباط بيشتري برقرار نمايند؛ طلاب نيز بايد ارتباط خود را با مديران و دبيران آموزشي و پژوهشي گروه‌هاي علمي تعميق نمايند تا انشالله در همه زمينه‌ها رشد و پويايي صورت گيرد.

اين مقام مسئول با تأکيد بر غنيمت شمردن دوران تحصيل و طلبگي، خاطرنشان کرد: اين دوران، بستري ارزشمند و طلايي است و فرصتي جبران‌ناپذير و دوراني در معرض خطر به شمار مي‌رود، اگر قدر اين دوران را که به سرعت طي مي‌شود، ندانيم در خسران به سر خواهيم برد.

وي با بيان اينکه بايد پاسدار نعمت‌هاي الهي باشيم، تصريح کرد: همواره بايد خود را ميهمان سربازي اهل‌بيت (عليهم السلام) بدانيم و تلاش کنيم تا تابلوي ابتدايي اين مسير الهي که تفقه و آشنايي با معارف ديني است، عينيت پيدا کند.

قنبري احترام به اساتيد، حضور به موقع در کلاس، توجه به نوع تعاملات اجتماعي و... را از مهمترين محورهاي ذي‌طلبگي عنوان کرد و افزود: تواضع، صدق و راستي و وفاي به عهد، از مهمترين اصول ذي‌طلبگي است؛ بايد سعي نماييم، اخلاقيات ديني در وجود ما نهادينه شود.

استاد حوزه علميه، واگذاري بخشي از فعاليت‌هاي آموزشي به طلاب را از مهمترين رويکردهاي مدرسه علميه الزهرا (س) لردگان عنوان کرد و گفت: بايد خود را براي رسيدن به هدف غايي طلبگي که همان تبيين معارف ناب الهي به جوامع بشري است، آماده نماييم و اين از ضرورت‌ها است.

انتهاي پيام1026ج /1020ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۳:۲۰

30 Dec 2019