۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۴۰۹۴۳
امام جمعه موقت لردگان:

وارونه جلوه دادن تاريخ و فرهنگ اسلامي از اقدامات پليد دشمنان است

حجت الاسلام مهدي سعيدي امام جمعه موقت لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين شهرستان بيان داشت: امروز بايد دانشجويان ما جنگ نرم را بشناسند و بايد اوضاع کشور را رصد و تحليل کنند، چرا که دشمن در آستانه 40 ساله انقلاب اسلامي مي خواهد تاريخ را وارانه جلوه دهد ...
وارونه جلوه دادن تاريخ و فرهنگ اسلامي از اقدامات پليد دشمنان است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام مهدي سعيدي امام جمعه موقت لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته بيان داشت: تقوا موجب نجات انسان مي شود و تقوا ابعاد وسيعي دارد و يک چتر وسيعي است که همه ي زندگي انسان را دربر مي گيرد .

وي افزود: يکي از ابعاد تقوا، تقواي مالي است، خداوند متعال در سوره بقره مي فرمايند: متقين کساني هستند که ايمان به غيب دارند و در کنار تقواي عبادي و اعتقادي، تقواي مالي را رعايت مي کنند. 

سعيدي بيان داشت: تقواي مالي داراي شاخصه هايي است که اولين اين شاخصه آن کسب درآمد مشروع و حلال است و کسي که درآمد حلال دارد حقوق واجب مالش را نيز مي پردازد .

وي گفت: دومين شاخصه افراد با تقوا، قناعت است يعني انسان راضي باشد به آنچه خداوند برايش مقدور فرموده است و حرص و طمع نداشته باشد .
 
خطيب جمعه اين هفته افزود: امروز مسابقه تجمل گرايي و اشرافي گري در جامعه اسلامي وقتي که نفوذ پيدا مي کند همه را به فکر مسابقه انداختن در اين ميدان مي اندازد و همه سعي بر اين دارند که زندگي اشرافي گرفي داشته باشند اين خطر است براي جامعه اسلامي ما .
 
حجت الاسلام مهدي سعيدي گفت: وقتي در جامعه اسلامي ياد مردگ و معاد به فرموشي برود تمايل به سمت دنيا و دنيا پرسي پيدا مي شود؛ کسي که مي داند مرگ سرانجام اوست کسي که مي داند دنيا نا پايدار است هرگز به دنبال طمع و حرص و دنيا پرستي نمي رود .
 
امام جمعه موقت لردگان در خطبه دوم يکي ديگر از ابعاد تقوا را تقواي علمي دانست و به روز دانشجو اشاره کرد و گفت: امروز 16 آذر روز دانشجو است روز جويندگان دانش اين روز را به همه  دانشجويان به ويژه دانشجويان فهيم بصير شهرستان لردگان تبريک عرض کرد .

وي افزود: شأن نزول و منزلت روز 16 آذر چه بود؟ و چه اتفاقي افتاد اين روز را روز دانشجو ناميد؟

سعيدي گفت: يکي از واجبات دانشجويان را مطالعه تاريخ معاصر است، مطالعه اين دوران خيلي مهم است امروز دشمنان اسلام مي خواهند تاريخ را وارانه براي ما جلوه دهند در سال 1332 بعد از کودتا 28 مرداد که رژيم مستکبر آمريکا با کودتاي نظامي  دولت ملي را ساقط کرد و رژيم پهلوي را بر سر کار آوردند مدتي بعد از سال 1332 معاون رييس جمهور وقت آمريکا نيکسون، قصد سفر به کشور ايران داشت که دانشجويان دانشگاه تهران آن روز عليه سفر نيکسون اعتراض نمودند و اين رژيم ديکتاتور با ورود گارد شاهنشاهي به محيط دانشگاه، دانشجويان را به رگبار بستند و 3 نفر از دانشجويان به شهادت رسيدند، که اين روز را روز بصيرت دانشجويان انقلابي ناميدند روزي که دانشجويان مقابل رژيم سرمايه داري و کاپيتاليس آمريکا ايستادند .
 
امروز همه ي دانشجويان ما بايد جنگ نرم را بشناسند  
 
وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري گفت: ايشان فرمودند: دانشجويان افسران جهاد جنگ نرم هستند امروز ما مواجه ايم با يک جنگ نرم عظيمي عليه جمهوري اسلامي که اين افسر جوان جنگ نرم اولين وظيفه اش شناخت جنگ نرم است .

سعيدي به معناي جنگ نرم پرداخت و گفت: جنگ نرم به معناي تغيير باور ها ما که منجر به تغيير رفتا ما مي شود. دشمن مي خواهد با اين جنگ باور ها و اعتقادات ما را تغيير بدهد وقتي که فکر ما تغيير پيدا کرد خود به خود رفتار ما عوض مي شود. چون رفتار ما مبتني است بر باور هاي ماست .
 
حجت الاسلام مهدي سعدي به ابزار دشمن در جنگ نرم اشاره نمود و گفت: ماهواره، اينترنت، سايت ها و شبکه هاي اجتماعي ابزاري هستند بر عليه کشور و نظام جمهوري اسلامي .
 
خطيب جمعه لردگان در پايان بيان داشت: امروز بايد دانشجوي ما جنگ نرم را بشناسند و بايد اوضاع کشور را رصد و تحليل کنند.  چرا که دشمن در آستانه 40 ساله انقلاب اسلامي مي خواهد تاريخ را وارانه جلوه دهد . اما به کوري چشم دشمنان اسلام با تمام کارشکني ها و خيانت ها و با تمام بغض و کينه اي که اينها نسبت به اسلام دارند به کوري چشم دشمنان ان شاالله امسال جشن چهلمين  سال پيروزي انقلاب را جشن خواهيم گرفت .

انتهاي پيام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۴۵:۴۴

17 Jan 2020