۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۲۹۹۷۳

آزادي خرمشهر زيباترين خاطره دوران اسارت يك آزاده ساماني

آزاده شهرستان سامان گفت: شيرين‌ترين خاطره‌اي که در دوران اسارت داشته‌ام آزادي خرمشهر بوده و تلخ‌ترين خاطره‌ام شنيدن خبر رحلت امام خميني (ره) بود.
آزادي خرمشهر زيباترين خاطره دوران اسارت يك آزاده ساماني
به گزارش جهانبین نیوز؛ به‌ بهانه 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به‌ ميهن محسن ابراهيمي جانباز 50 درصد سامانی در گفت‌وگو با سامان ما؛ با بيان اينکه، در سال ۱۳۵۹ به جنگ رفته‌ام، با ۱۶ سال سن قدم بر راه دفاع از خاک ايران گذاشتم، اذعان داشت: در عمليات فتح‌المبين در رابطه با خاطرات اسارت گفت: در سن ۱۶ سالگي به صورت بسيجي در عمليات‌هاي گوناگون حضور داشتم که در تاريخ ۱/۱ /۱۳۶۱ اسير شدم.

وی خاطرنشان کرد: در روزهاي اسارت تنها پل ارتباطي ما با خانواده نامه بود، جز نامه که زير نظر صليب‌سرخ ردوبدل مي‌شد، به‌ هيچ‌ چيز ديگر دسترسي نداشتيم، به‌ خاطر همين تنها دلخوشي‌مان نامه‌هايي بود که يک قسمت آن را ما مي‌نوشتيم و قسمت ديگر سهميه خانواده بود، هر وقت نيروهاي صليب‌سرخ به اردوگاه مي‌آمدند آن‌روز بچه‌ها از شادي پرواز مي‌کردند، به‌ خاطر همين براي آمدن نيروهاي صليب‌سرخ لحظه‌شماري مي‌کرديم، اوايل نيروهاي صليب هر ماه يکبار به ما سر مي‌زدند و بعد شد ۴۵ روزه و بعد از مدتي به هر ۲ ماه يکبار تبديل شد.

ابراهيمي گفت: شيرين‌ترين خاطره‌اي که در دوران اسارت داشته‌ام آزادي خرمشهر بوده و تلخ‌ترين خاطره‌ام شنيدن خبر رحلت امام خميني (ره) بود.

وي گفت: در تاريخ ۲۹/۵/۱۳۶۹ از پس از سال‌ها مقاومت و پايمردي در تاريخ ۲۹/۵/۱۳۶۹ به ‌آغوش ميهن بازگشتم و احساس خوشحالي و خرسندي داشته‌ام. و همچنين سوغاتي اسارتم جانبازي ۵۰ درصدي است که از ناحيه دست و پا مجروح شدم و هم‌اکنون از کار افتاده ام و اوقات فراغت را با گذراندن در باغ و باغداري مي‌گذرانم.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۲:۱۳

4 Feb 2020