۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۲۶۴۰۸
مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری خبر داد

خرید ۲۰۰ آبگرمکن خورشیدی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۲۰۰ آبگرمکن خورشیدی خریداری شده و این آبگرمکن‌ها در مناطق روستایی پشتکوه، میلاس، لپد، بازفت و مشایخ در این استان نصب شده است.
خرید ۲۰۰ آبگرمکن خورشیدی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز چند وقتی است که استفاده از انرژی‌های پاک در کشور مطرح شده است.

این انرژی‌ها که از منابع طبیعی مانند نور خورشید یا امرژی باد بوجود می‌آیند در استان چهارمحال و بختیاری هم مورد توجه قرار گرفته‌اند.

یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی که انرژی‌های نو در آن مورد استفاده قرار گرفته است برخی از مناطق جنگل‌نشین این استان مانند لردگان است.

شواهد حاکی از آن است که استفاده از این انرژی در این مناطق بسیار مورد استقبال قرار گرفته است بلکه توانسته جایگزین خوبی برای سوخت‌هایی مانند چوب درختان باشد.

مردم این منطقه دیگر با استفاده از انرژی نو و جایگزینی آن با چوب درختان کمتر به سراغ جنگل‌ها می‌روند و کمتر به درختان آسب می‌رسانند.
خرید آبگرمکن‌های خورشیدی که در این منطقه مرود استفاده قرار گرفته بصورت مشارکتی با مردم و منابع طبیعی و آبخیز داری استان است.


علی محمدی‌مقدم مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: هم‌اکنون ۲۰ هزار بهره‌بردار جنگل‌نشین دراستان وجود دارد که کمتر از پنج هزارخانوار از این تعداد از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در روستاهایی که فاقد گازشهری هستند از چوب درختان برای تامین گرما و آب گرم استفاده می‌شود، تصریح کرد: هرخانواده در این‌گونه مناطق در روز هفت کیلوگرم و در ماه حدود ۲۰۰ کیلوچوب مصرف می‌کند که می‌تواند برای تامین آن جان بسیاری از درختان را بگیرد و تعداد زیادی درخت را برای مصرف سالانه خود قطع کند.

این مسئول تاکید کرد: می‌توان مزایای زیادی برای استفاده از این سوخت‌ها برشمرد که از آن‌جمله کاهش مصرف چوب جنگلی به ویژه بلوط، جلوگیری از تخریب منابع طبیعی به ویژه جنگل‎های با ارزش است و بیان داشت: تغییر الگوی مصرف سوخت جنگل‌نشینان از دیگر مزایای بهره‌گیری از انرژی‌های نو خصوصاً آبگرمکن‌های خورشیدی در روستاهای جنگل‌نشین بشمار می‌رود.

محمدی‌مقدم از خرید ۲۰۰ آبگرمکن خورشیدی تا این لحظه خبر داد و افزود: این آبگرمکن‌ها در مناطق روستایی پشتکوه، میلاس، لپد، بازفت و مشایخ در این استان نصب شده است.

وی به رضایت خانواده‌هایی که از این آبگرمکن‌ها استفاده می‌کنند اشاره و ادامه داد: بقیه خانوده‌ها هم خواستار نصب آبگرمکن‌های خورشیدی هستند و در آینده اقدامات لازم برای نصب آن‌ها صورت خواهد گرفت.


انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۶:۴۸

27 Dec 2019