۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۲۷۶۷۸

جاده شهرکرد، ناغان، ايذه؛ 4 خطه فراموش شده در غوغاسالاري‌هاي سياسي

چهارخطه مسير ارتباطي شهرکرد، شلمزار، گهرو، ناغان، ايذه پروژه‌اي استراتژيک و مهم، سال‌هاي سال است که مسئولان به اجراي آن توجهي ندارند.
جاده شهرکرد، ناغان، ايذه؛ 4 خطه فراموش شده در غوغاسالاري‌هاي سياسي
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی کیار بیدار سال‌هاست مهم‌ترين خواسته ساکنان شهرستان کيار تعريض جاده مواصلاتي شهرکرد، ناغان، ايذه است.

سال‌هاست در پس هر سانحه‌اي که متاسفانه تعدادشان هم کم نيست مسئولان در مصاحبه‌هاي خود خبر از اقدام قريب‌الوقوع خود در راستاي رفع مشکلات اين جاده مي‌کنند اما در ادامه تغييري مشاهده نمي‌شود تا سانحه‌اي ديگر و تصادفي دلخراش و نابودي خانه و خانمان خانواده‌هاي ايراني در اين جاده و بازهم مصاحبه مسئولان.

سال‌هاي سال است جاده شهرکرد تا ايذه و در ادامه اهواز و بندرهاي جنوبي کشور همچون بندر ماهشهر و بندر امام خميني رضوان‌الله تعالي عليه به عنوان کوتاه‌ترين مسير انتقال کالا و خدمات از مرزهاي جنوب و جنوب غربي کشور به مرکز کشور مورد استفاده قرار مي‌گيرد. سال‌هاست اين جاده به عنوان يکي از شريان‌هاي اصلي انتقال بار و مسافر در کشور مورد بهره‌برداري و استفاده قرار مي‌گيرد اما طي همين مدت کمترين توجهي براي تعريض، ۴ خطه شدن و رفع مشکلات ترافيکي آن نشده است.

اگر از شهرکرد قصد عزيمت به استان خوزستان را داشته باشيم از سه مسير مي‌توانيم به مقصد برسيم. اولي از مسير شهرکرد، بروجن، لردگان و در ادامه استان خوزستان است که طي سال‌هاي گذشته به دليل بسته شدن مسير تردد قبلي از ناغان زير بار ترافيک رفت و متاسفانه در مدت استفاده و به دليل عدم وجود ملزومات مورد نياز اين جاده هموطنان زيادي جان خود را از دست دادند تا بالاخره مسئولان در راستاي بهبود آن اقدام کردند و امنيتي نسبي در آن برقرار شد.

مسير دوم از شهرکرد آغاز مي‌شود و براي رسيدن بدان مي‌توان از شهرستان فارسان و سپس شهرستان اردل عبور کرد و به سمت استان خوزستان و شهرهايي چون مسجدسليمان حرکت کرد.

از اين مسير در حال حاضر به دليل مشکلاتي همچون آسفالت نامناسب و گردنه‌هاي خطرناک چون "چري" تردد زيادي صورت نمي‌پذيرد ولي برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته همچون تونل ارتباطي فارسان، دشتک، احداث تونل زير گردنه چري و جاده‌سازي‌هاي انجام شده و... نويد آن را مي‌دهد که به يکي از جاده‌هاي پرتردد و اصلي بدل شود.

مسير سوم از شهرکرد آغاز مي‌شود و به شهرستان کيار و شهرستان اردل مي‌رسد و با عبور از شهرهايي جون ناغان و... و پس از گذر از پل زيرقوسي کارون به ايذه مي‌رسد.

در طول اين مسير اگرچه اقدامات مثبت بسياري صورت پذيرفته است اما فقدان برخي نيازها باعث شده است که اين جاده زيبا و دلپذير جاده‌اي پرخطر و پرحادثه شود.

مسير ارتباطي شهرکرد تا ايذه از شهرها و روستاهاي بسياري مي‌گذرد. در طول اين مسير جاده‌هاي دسترسي از شهرستان کيار به شهرستان‌هاي اردل، فارسان، بروجن و لردگان و شهرکرد نقاط تقاطع بسياري را ايجاد کرده است. عرض اين مسير کم است و در بخش عمده‌اي از اين جاده تردد به صورت دوطرفه صورت مي‌گيرد که همين مساله تصادفات ناگوار بسياري را موجب مي‌شود.

در طول اين مسير نقاط گرشگري و چشم‌اندازهاي بسياري همچون چشمه "وقت ساعت شمس آباد" ، " چشمه گنديان خراجي" ، " درياچه شلمزار" ، چشم‌اندازهاي باغات گهرو، تالاب سولگان و... وجود دارند که خود يکي از علل تردد بالاي خودروها و مسافران در اين مسير است.

طي سال‌هاي گذشته چهارخطه شهرکرد، شلمزار، گهرو، ناغان بهانه خوبي براي کساني بوده است که به دلايل مختلف همچون انتخاب شدن براي نمايندگي مجلس، نمايندگي شهر يا روستا به راي مردم نياز داشته‌اند اما در عمل و پس از پايان همه جريانات هيچ اتفاق مثبتي در راستاي بهبود وضعيت اين جاده نيافتاده است.

باتوجه به اينکه چهارمحال و بختياري استاني گردشگري و توريست‌پذير است و در مسير ارتباطي سه استان بزرگ کشور چون فارس، خوزستان و اصفهان قرار دارد و لازم است مسيرهاي دسترسي اين استان يه ديگر استان‌ها و شهرهاي داخل استان مسيري مناسب و امن باشد لذا لازم است با تدبيري خردمندانه نسبت به توسعه راه‌هاي استان و البته به صورت متوازن اقدام شود.

چهارمحال و بختياري استاني محروم است و اگر بخشی از اين استان احتمالا از امکاناتي برخوردار شد نبايد به مسئولان خرده گرفت که چرا به فلان شهر توجه مي‌شود و به ديگر شهر و روستاها نه اما مسولان محترم هم ضمن اقدام پيگيرانه و مصرانه خود در راستاي بهبود شرايط بايد به استان نگاهي يکسان داشته باشند.

چهارخطه مسير ارتباطي شهرکرد، شلمزار، گهرو، ناغان، دهدز که در واقع ارتباط‌دهنده اصفهان به اهواز است و از قلب چهارمحال و بختياري مي‌گذرد بي‌شک يکي از مهم‌ترين پروژه‌هايي است که در صورت اجرايي شدن بخش زيادي از ساکنان این استان را از منافع خود بهره‌مند مي‌سازد.
 
انتها پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۱۹:۳۵

27 Dec 2019