۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۳۸۹۲۸
امام جمعه شلمزار در جمع دهياران بخش مرکزي کيار:

روستاهاي آباد مي توانند زمينه ساز توليد در کشور شوند

امام جمعه شلمزار در جمع دهياران روستاهاي پانزده گانه و بخشدار بخش مرکزي کيار خوتاستار توجه بيش از پيش مسئولان روستاها به عرصه ي خدمات و ايجاد زيرساخت ها در روستاها شد.
روستاهاي آباد مي توانند زمينه ساز توليد در کشور شوند
به گزارش جهانبین به نقل از کيار بيدار حجت الاسلام يدالله زماني گفت:اگر روستاها آباد شوند توليد رونق مي گيرد و اين وظيفه ي مديران روستايي اعم از دهياران، اعضاي شوراهاي اسلامي روستاها و بخشداران است.

وي افزود: هر چه روستاها پويا تر شوند توليد در کشور بيشتر مي شود و مي توانيم اميدوار باشيم کشور از وابستگي رهايي يابد.

امام جمعه شلمزار به اهميت حفظ فرهنگ قديمي روستاها نيز اشاره کرد و گفت: حفظ اصالت فرهنگي در روستاها مساله ي بسيار مهمي است که بايد براي حفظ آن برنامه ريزي لازم صورت پذيرد و ايام نوروز، رجب، شعبان و رمضان فرصت مناسبي براي ترويج فرهنگ هاي پسنديده ملي و مذهبي در سطح روستاهاي بخش مرکزي کيار است.

حجت الاسلام زماني با اشاره به برخي اتنفاقات که به اسم فرهنگ و مذهب در حال رخنه به روستاهاست گفت: لازم است در روستاها برنامه ريزي فرهنگي به گونه اي انجام شود که مجالس شادي و عزا به سمت انحرافات سپق پيدا نکند و بايد تلاش کنيم تشريفات به مجالس عروسي و عزاداري راه پيدا نکند.

وي افزود:برخي اقدامات در مجالس عروس يا عزا نه تنها ربطي به جشن يا عزا ندارد که باعث تحميل بار مشکلات به دوش صاحبان مجلس مي شود که از آن جمله مي توان به نواختن ني در مراسمات عزا و ارکسترها در مجالس شادي اشاره کرد.

در پايان اين جلسه بخشدار بخش مرکزي کيار و دهياران روستاهاي زوردگان، جعفر آباد و تشنيز اهم اقدامات انجام شده در بخش هاي مختلف عمراني و فرهنگي را در حوزه استحفاظي خود را تشريح نمودند.

انتهاي پيام/۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۵۲:۲۲

28 Dec 2019