۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۱۹۷۵۸
33 سال پيش در چنين روزی؛

نظر هاشمی‌رفسنجانی درباره علت تحريم‌/نامه‌ای از يک زن مرفه!

هاشمی رفسنجانی: این محاصره‌ها و این تحریم‌ها برای این است که ایران حاضر نیست مصالح امتش و دستورات دینش و مکتبش را با ابرقدرت‌ها مصالحه کند و با آنها قرارداد ببندد.
نظر هاشمی‌رفسنجانی درباره علت تحريم‌/نامه‌ای از يک زن مرفه!
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از جهان، نماز جمعه تهران در تاريخ ۵ دی ۱۳۶۰به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی در محل دانشگاه تهران برگزار شد. در نماز جمعه اين روز تهران حدود ۲۰۰ تن از توابین زندان اوین که کلاس های مخصوص ایدئولوژی – سیاسی را گذرانده بودند نیز شرکت داشتند.

پیش از خطبه های نماز جمعه علی اکبر پرورش وزیر آموزش و پرورش به ایراد سخنرانی پرداخته و اظهار داشت : هر گاه یک امت دارای دو خصوصیت خشمگین و توفنده و پرصلابت بودن در مقابله با دشمن که یک ویژگی برون مرزی است و دیگری ویژگی داخلی یعنی مهر و الفت داشتن به یکدیگر باشد می توانند رشد کنند و استوار بر پای خود بایستند و همه کافران را به تعجب وادارند و ملت ما امروز همین کار را کرده است و با وجود اندک بودنش توانسته است کاخ سفید و سنای آمریکا و تمامی ابرقدرت ها را خشمگین و نگران سازد و به تعجب وا دارد.

آیت الله هاشمی تشریح کرد؛
تشابه انقلاب اسلامی ملت ایران با انقلاب نبوی

در ادامه آیت الله هاشمی به ایراد خطبه های نماز جمعه تهران پرداخت و در خطبه اول به وجوه اشتراک و افتراق زمانه کنونی و وضعیت امروز انقلاب اسلامی با زمان حضرت رسول گرامی اسلام پرداخت و گفت : افتراقات امروز و آن روز بیشتر معلول تفاوت زمان و مقتضیات عصر است و مشتبهات اگر وجود دارد به خاطر ابهام تاریخ است و وجوه اشتراک ناشی از این است که این جمهوری اسلامی ادامه همان راه است و برگی از تاریخ اسلام است که آن روز آغاز شد ، اولین وجه اشتراک را در تشابهی می بینیم که از لحاظ وضع موجود جهان آن روز و امروز منهای تکامل تاریخ وجود داشته .

وی ادامه داد : در زمان پیامبر مثل امروز دو ابرقدرت بر جهان حاکم بودند ، ایران در شرق و روم در غرب ، ایران با مستعمرات خودش و روم با اقمار خودش و در زمان پیامبر گرامی اسلام مهبط وحی و مرکز صدور انقلاب ، مکه بود که آن جا در محیط جزیره العرب برخوردار از یک حساسیت خاصی بود ، معبد بود ، مرکزیت بود و تاریخ ساز بود .

هاشمی گفت : انقلاب وقتی از مکه شروع شد کسی فکر نمی کرد که دیگر از حجاز بتواند حامل تمدنی باشد که روم و ایران را تحت الشعاع قرار دهد و در پایان یک قرن حاکم بر آن ها بشود.

خطیب جمعه تهران با اعلام این که در روزهای نخست نهضت پیامبر برخوردها با ایشان به دلیل عدم درک عمق نهضت شدید نبود و کفار فکر می کردند پیامبر اسلام را عده ای مستضعف و پابرهنه احاطه کرده و این فقرا تاثیری نخواهند داشت گفت : به محض این که محتوا معلوم شد و راه روشن گردید و کرانه حرکت از دور به چشم خورد ، خشونت ها شروع شد و چیزهای فراوانی شبیه آن چه که امروز بر ما می گذرد بر پیامبر با شرایط خاص زمان به وجود آمد.محاصره اقتصادی آن جا بود ، این جا هم هست ، پیشنهاد امتیاز آن جا بود این جا نیزهست و...

امام و ولی فقیه هیچ گاه با ابرقدرت ها سازش نمی کنند

هاشمی رفسنجانی: ما تا امروز برخورد نکرده ایم به موردی که امام و رهبری و ولی فقیه به خودشان اجازه بدهند از کوچک ترین حکم اسلامی برای مصالحه با ابرقدرتی یا نیرویی تنزل و تنازل کنند.

هاشمی در ادامه به وعده های کفار به نبی اعظم اسلام اشاره کرده و گفت : در انقلاب ما نیز این گونه بود ، ما تا امروز برخورد نکرده ایم به موردی که امام و رهبری و ولی فقیه به خودشان اجازه بدهند از کوچک ترین حکم اسلامی برای مصالحه با ابرقدرتی یا نیرویی تنزل و تنازل کنند.

خطیب جمعه تهران در ادامه با اشاره به تشابه محاصره اقتصادی امروز انقلاب اسلامی با تحریم پیامبر در شعب ابیطالب گفت : این داستان را شما می بینید برای ما کاملا تکرار شده ابوجهل ها و ابولهب ها و ابوسفیان ها و امیه ها و امثال این ها امروز متجلی است در کارترها و ریگان ها و میتران ها و بقیه سران و نوکرانشان صدام ها و امثال این ها ، این ها می نشینند قرارداد می بندند ، معاهده می کنند ، بازار مشترک چه می کند ؟ ایران را محاصره می کند ، چرا ؟ برای این که این سازش ناپذیر است .

تحریم ایران به خاطر سازش ناپذیری انقلاب است

هاشمی ادامه داد: این محاصره ها و این تحریم ها برای این است که ایران حاضر نیست مصالح امتش و دستورات دینش و مکتبش را با ابرقدرت ها مصالحه کند و با آن ها قرارداد ببندد.

نامه یک زن مرفه به خانم شهید رجایی که هاشمی در خطبه ها خواند

هاشمی در ادامه متن نامه یک زن مرفه پول دار را به خانم شهید رجایی خواند که در آن این زن مرفه مقادیر زیادی طلاجات را به دولت اسلامی هدیه کرده است.

در این نامه آمده است: خانم رجایی، امیدوارم در پناه خدا سالم و خوب و در راه خدمت به انقلاب اسلامی مشغول باشید، من کسی نیستم که از خودم اسمی ببرم، یک شب خواب دیدم که به بانک رفته بودم تا مقداری پول در بانک بگذارم در آن جا متصدی بانک با لحن مسخره ای گفت خانم ما پول هایتان را می گیریم و در صندوق امانت می گذاریم اما بدانید که پس گرفتنش دیگر ...، به فکر پولتان نباشید آخر وضع دولت را که می فهمید، ناگهان در عالم خواب به گریه زدم گفتم پس اگر این طور است همین مقدار پول را هم به حساب من نگذارید به حساب دولت بگذارید آقا خواهش می کنم پول را به حساب دولت بگذارید، این خواب مربوط به یک ماه پیش است دیگر حرفی ندارم بزنم، شما را به خدا می سپارم و فقط خواهش می کنم برای زنی که طمع پیوستن به حق جویان تمام وجودش را تسخیر کرده دعا کنید شاید خدا مرا هم بپذیرد و من، زن مرفه بیکار بیسواد و هیچ کاره را خدا ببخشد.

سرمایه دارها و مرفهین بیشتر به وادی لجن و کثافت کاری کشیده می شوند

هاشمی در ادامه با بیان این که اسلام طبقاتی برخورد نمی کند و این گونه نیست که فرد پول دار همیشه بد باشد و فقیر همواره خوب گفت : منتهی واقعیت این است که قشر سرمایه دار اکثرا کشیده می شوند به وادی لجن و کثافت کاری و قشر نادارها بیشتر در میدان می مانند.

نباید به خاطر سرمایه دارها محرومین را رنجاند

هاشمی افزود : می دانید که با پیامبر مکرر مطرح می شد اشراف می آمدند و می گفتند این فقرا را رها کن و قرآن در جاهای متعدد مطرح می کند و به پیغمبر عتاب می کند اگر حتی به ذهن پیامبر خطور می کرد که این قشر مرفه را به قیمت ناراضی کردن قشر محروم و مستضعف به خودش نزدیک کند در یک آیه ای به پیامبر می فرماید که مبادا این ها را از خودت دور کنی به خاطر حرصی که داری که همه را جلب کنی و مسلمان شوند .

هاشمی در ادامه به صدور انقلاب پرداخت و گفت: پیامبر وقتی که در مکه هم گرفتار مشکلات بود و در مدینه هم دچار مشکلات بود در ظرف ده سال ۶۵ لشکر کشی بود همان موقع هم در گرفتاری هایش نامه می نوشت به خسروها و کسری ها و گردن کلفت های دنیا و می گفت اگر می خواهی سالم بمانی مسلمان شو.

وی افزود: صدور انقلاب یک چیزی نیست که کسی بخواهد روی آن سازش کند و بگوید نه ما اسلام را این جا حبس می کنیم این حق ما نیست. ما در کشورهای دیگر حق دخالت نداریم اما وظیفه رساندن پیام خودمان را داریم .

پاسخ هاشمی به یک شبهه ؛ آیا صدور انقلاب باعث آغاز جنگ شد؟!

هاشمی در ادامه به شبهه « آغاز جنگ به خاطر دخالت های ایران در عراق» پرداخته و گفت: چه دخالتی؟ مگر ما در عراق دخالت کردیم که علیه ما جنگ راه انداختند ؟ ما می گفتیم صدام این قدر قصابی نکند آن جا ، می گفتیم بعث عفلقی نوکر اجانب این طور با ملت شریف عراق بدرفتاری نکند. خوب این حرفی نیست که کسی نگوید باید گفت این وظیفه انسانی است اسلامی است گفتیم و خوب حالا شما بگوئید صدور انقلاب است و هر چه می خواهید اسمش را بگذارید. (۱)


هاشمی رفسنجانی در پايان گفت:‌ صدور انقلاب یک چیزی نیست که کسی بخواهد روی آن سازش کند و بگوید نه ما اسلام را این جا حبس می کنیم این حق ما نیست. ما در کشورهای دیگر حق دخالت نداریم اما وظیفه رساندن پیام خودمان را داریم .

انتهای پیام/1021
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۲۷:۰۸

11 Jan 2020