۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
کد مطلب : ۲۹۷۴۸
پیرغار گزارش می‌دهد؛

در مسير فارسان به کوهرنگ هيچ علائم راهنمايي ميزان مسافت ديده نمي‌شود

در مسير فارسان به کوهرنگ که حرکت کنيم هيچ علايم راهنمايي ميزان مسافت تا اين شهرستان که يک شهرستان توريستي و مسافرپذير است ديده نمي‌شود.
در مسير فارسان به کوهرنگ هيچ علائم راهنمايي ميزان مسافت ديده نمي‌شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، تابلوهاي راهنمايي و رانندگي در کشور بر مبناي حجم تردد وسايل نقليه و شرايط اقليمي محل تردد نصب شده و در برخي موارد، به روزرساني شده و مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

وظيفه به‌روز کردن و ايجاد تغييرات در تابلوهاي موجود برعهده سازمان راهداري در جاده‌ها و سازمان ترافيک در شهرها با همکاري پليس راه و پليس راهنمايي و رانندگي است.

دقت مناسب در قرارگيري محل تابلوها و علائم و به‌روزرساني آن‌ها باتوجه به شرايط روز خودروها و جاده‌ها و نيز استفاده از علائم جديد ترافيکي کمک شاياني به کاهش آمار تصادفات کشور مي‌کند.

علائم راهنمايي و رانندگي در جاده‌ها همانند پليس، نقش بازدارندگي از تخلفات را دارا مي‌باشد، اعمال قانون و جريمه‌هاي متناسب با تخلفات موجب مي‌شود که رانندگان به خود اجازه قانون شکني آن هم به صورت عمدي را نداده و تخلفات سهوي و غيرعمد نيز به همراه آموزش و فرهنگ‌سازي به حداقل خواهد رسيد.

اما واقع‌گرايي در تعيين تابلوها و علائم، دقت در انتخاب آن و همچنين دقت در انتخاب محل نصب تابلوها نيز اهميت و اعتماد رانندگان به علايم راهنمايي و رانندگي را مي‌افزايد و در نتيجه کاهش تصادفات را درپي خواهد داشت.

فاصله شهرکرد تا چلگرد حدود 110 کيلومتر و فاصله شهر فارسان تا چلگرد  نيز حدود 80 کيلومتر است که در مسافت 75 کيلومتري اين جاده به سمت چلگرد، تابلويي با عنوان مسافت‌نما مشاهده نمي‌شود.

در طول اين جاده حتي مسافت مانده به دو شهر فارسان يا چلگرد تا شهرکرد و بالعکس قيد نشده است و رانندگان نيز، نمي‌دانند چه مسافتي را بايد بين دو شهر طي کنند.

اين مشکل، براي گردشگران و مسافراني بيش از ديگران خود را نشان مي‌دهد که شايد براي نخستين بار در اين جاده رانندگي مي‌کنند و مسافت بين دو شهر را نمي‌دانند.

کاهش آمار تصادفات جاده‌اي و ايجاد فرهنگ صحيح رانندگي مربوط به داشتن تابلوهاي اعلام در جاده‌ها مي‌باشد و اگر اين تابلوها در جاده فارسان به چلگرد و بالعکس نصب شود، به طور حتم آمار تصادفات کمتر مي‌شود.

براي آنکه راننده در امنيت باشد و از قوانين حاکم بر جاده تبعيت نمايد بايد در مسيري قرار گيرد که نکات و اطلاعات لازم مطابق با قوانين و ايمني را به آساني و به سرعت دريافت نمايد.

از مسير فارسان به کوهرنگ که حرکت کنيم هيچ علايم راهنمايي ميزان مسافت تا اين شهرستان که يک شهرستان توريستي و مسافرپذير است ديده نمي‌شود و مسافران بايد فقط از اهالي اين سوال را داشته باشند تا کوهرنگ چه مسافتي مانده است که نياز دارد راه و شهرسازي در اين خصوص اقدام نمايد.

انتهای پیام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۲۶:۰۲

5 Jan 2020