۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۴۰۰۰۶
توصیه محققان؛

خاصیت پتاسیم در تقویت استخوان ها و کاهش فشارخون

مصرف کم پتاسیم می تواند منجر به گرفتگی عضلات شکم، نفخ و حالت تهوع شود. از اینرو گنجاندن مواد خوراکی سرشار از پتاسیم در رژیم غذایی توصیه می شود.
خاصیت پتاسیم در تقویت استخوان ها و کاهش فشارخون
به گزارش جهانبین نیوز، پتاسیم یکی از مهم ترین مواد معدنی موردنیاز بدن انسان است که به حفظ تندرستی بدن کمک می کند. افرادی که تعادل را در رژیم غذایی شان حفظ می کنند می توانند به راحتی پتاسیم موردنیازشان را از مواد خوراکی تامین کنند.

پتاسیم در مواد خوراکی نظیر سالمون، شیر پرچرب، مرکبات، چای سیاه، لیموشیرین، قهوه سیاه، سبزیجات، غلات، آب نارگیل، عدس، موز و مغزیجات آجیلی نظیر بادام یافت می شود.

محققان عنوان می کنند کمبود پتاسیم می تواند منجر به ضعف و خستگی، یبوست، تحریک پذیری، گرفتگی عضلات، گرفتگی عضلات شکمی، نفخ و فشارخون شود. در ادامه به فواید مصرف پتاسیم اشاره می شود.

کمک به کنترل فشارخون: محققان به افراد مبتلا به فشارخون بالا، پیروی از رژیم غذایی DASH را توصیه می کنند، چراکه این رژیم غذایی سرشار از پتاسیم و مقادیر کمتر سدیم است.

کمک به از بین بردن سلولیت: تجمع مایع یکی از فاکتورهای اصلی بروز سلولیت است. از اینرو مصرف غذاهای سرشار از پتاسیم می تواند به کاهش ظهور سلولیت کمک کند.

افزایش سلامت استخوان ها: پتاسیم با خنثی سازی انواع اسیدهای موجود در بدن به حفظ کلسیم کمک کرده و می تواند موجب قوی ترشدن استخوانها شود.

فرآوری درست مواد غذایی: به منظور فرآوری و استفاده از کربوهیدرات های مصرفی، بدن شما به پتاسیم نیاز دارد. همچنین برای ساخت پروتئین و عضلات هم بدن نیاز به پتاسیم دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۳۰:۵۷

27 Dec 2019