۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۴۰۴۶۶
اندر حکایات بازارهای چهارمحال وبختیاری

جنگ روانی دشمن با شایعه کمبود کالا و مردمی که در تب احتکار خانگی می‌سوزند

بالارفتن قیمت برخی اجناس وشایعه پراکنی از نبود اجناس باعث شد مردم دچار سردرگمی شده و دشمن نیز از این موقعیت برای ایجاد رعب و وحشت سو استفاده کرده و مردم را تشویق به احتکار خانگی کند.
جنگ روانی دشمن با شایعه کمبود کالا و مردمی که در تب احتکار خانگی می‌سوزند
به گزارش جهانبین نیوز، چند ماهی است که صحبت های مردم در محافل مختلف از گرانی و تغییر قیمت ها و بالارفتن قیمت برخی کالا ها هستیم و همین امر موجب شده است تا مردم دچار رعب و وحشت شوند؛ عده ای هم برای از بین بردن آرامش مردم از آب گل آلود ماهی گرفته و آب در آسیاب دشمن می ریزند.

اینکه چرادشمن اصرار به نبود کالا و خانواده ها را تشویق به احتکار میکند مساله ای بسیار اساسی و حائز اهمیت است که نشان از جنگ اقتصادی نابرابر می دهد.دشمن قسم خورده ما بعداز جنگ تحمیلی و با مشاهده مقاومت و ایثار مردم ایران دچار رعب و وحشت شد و فهمید که هیچ گاه نمی تواند تن به تن با مردم انقلابی و لایتی ایران بجنگد و به همین دلیل به صورت نامحسوس و با برنامه ریزی دقیق شروع به ایجاد جنگ های مختلف نرم و اقتصادی نموده و چندسالی است پا در رکاب جنگ اقتصادی گذاشته که اوج این جنگ را در چندماه اخیر شاهد هستیم.


احتکار خانگی به چه قیمت!!!!

آنچه در این میان به چشم می خورد بازار مثل همیشه گرم بوده و مردم همچنان در تکاپوی زندگی و خرید هستند و هیچ جنسی در بازار نایاب و یا کم نشده است درست است قیمت برخی کالاها افزایش یافته و ثبات در قیمت ها وجود ندارد اما دشمن با اعلام فلان کالاکم شده و یا بخرید تاگران نشده است؛ قرار است دیگر فلان جنس وارد بازار نشود؛ مخل آرامش می شود.



رهبر معظم انقلاب: امروز اتاق جنگ علیه ما، وزارت خزانه‌داری آمریکاست

رهبر انقلاب در خردادماه امسال و دیدار با مسئولان نظام، صراحتاً مطالبه‌ی جدید خود از مسئولین را اعلام فرمودند: «دشمن ما اتاق جنگ را برده است در وزارت خزانه‌داری؛ جنگ علیه ما به جای وزارت دفاع، وزارت خزانه‌داری آنها است، به شکل فعّال هم مشغولند... من عرض می‌کنم اینجا هم بایست ستاد مقابله‌ی با شرارتِ این دشمن در مجموعه‌ی اقتصادی تشکیل بشود؛ وزارت خارجه باید پشتیبانی کند، باید به‌صورت همراه کمک کند لیکن بایست در مرکز اقتصادی دولت این ستاد تشکیل بشود و این کار را دنبال کنند.



 
تکیه به بیرون مرزها نیز غلط اندر غلط است

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه راه مقابله با جنگ اقتصادی، تکیه بر توانایی ها و ظرفیت های داخلی است گفتند: من معتقد به قطع ارتباط با دنیا نیستم اما تکیه به بیرون مرزها نیز غلط اندر غلط است.
ایشان افزودند: ما حتماً باید با هوشیاری و زرنگی و جدیت با دنیا ارتباط داشته باشیم اما این را هم بدانیم که دنیا فقط امریکا و چند کشور اروپایی نیست، دنیا بزرگ است و باید با کشورهای مختلف ارتباط داشت.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اگر مردم ببینند که مسئولان اصرار دارند مشکلات را با تکیه بر ظرفیت های داخلی حل کنند، مشکلات و سختی ها را نیز تحمل خواهند کرد، بنابراین مسئولان توجه داشته باشند که نباید به خارج تکیه کرد.


آنچه از صحبت های رهبر معظم انقلاب به چشم میخورد همت مضاعف دولت و نترسیدن از شگردها دشمن و حمایت از کالای ایرانی است تابتوانیم با تکیه بر توان و بازوهای خود ایستاده و مشکلات را حل و فصل کنیم.


بازار پر رونق است مردم از نبود اجناس هراسان نباشند


آقای ستاری کسبه ی شهرکرد در گفت و گو با جهانبین نیوز از وجود اجناس به اندازه کافی خبر داد و گفت: مدتی می گفتند برنج نیست و مردم را به سمت انبار و احتکار برنج بردند؛ بعداز آن نوبت رب و روغن رسیده است، مردم به این حرف ها گوش ندهند اجناس به اندازه کافی موجود می باشد.

وی با بیان اینکه اینها همه نقشه و دسیسه دشمنان است، افزود: مابه عنوان کسبه و کسانی که سالیان سال در این عرصه فعالیت داریم شاهد هستیم همه اجناس در بازار موجود بوده و به راحتی در اختیار ما و مردم قرار می گیرد و مردم می توانند با خرید کافی حتی به ارزان شدن کالاها کمک کنند.

این کسبه شهرکردی بالارفتن قیمت اجناس را یکی از عوامل احتکار دانست و افزود: درست است قیمت برخی کالاها افزایش یافته و مردم توان خرید ندارند اما مساله اساسی جنگ اقتصادی نابرابر بوده و دشمن می خواهد مردم ایران به جان هم بیفتند و مانباید بگذاریم این امر محقق شود.

ستاری از مسئولین و دولت خواست تمام توان خود را در جهت کاهش و ثبات قیمت ها و ایجاد آرامش در میان مردم بگذارند و خطاب به هیئت دولت گفت: شما اگر بخواهید می توانید به مردم آرامش دهید مردم از شما انتظار دارند در سختی به دادشان برسید و به فکر معیشتشان باشید.



مسئولین میان مردم بیایند و به آن ها اطمینان دهند

خانم خسروی یکی از شهروندان نیز در گفت و گو با جهانبین نیوز، گفت: من یه خانم خانه دار هستم و هیچ گونه پشتوانه مالی ندارم اما دلم نمی آید حتی یک خوراکی کوچیک خارج از نیاز خود بخرم و بگویم برای روزهاهی آتی خود ذخیره کنم.

خانم خسروی از قیمت های متفاوت در بازار اشاره و تصریح کرد: قیمت‌ها در سوپری‌ها و مغازه‌ها با قیمت فروشگاه‌ها متفاوت بوده و عدم نظارت بر روی قیمت باعث شده است هر مغازه ای با یک قیمت اجناس خود را بفروشد.

این شهروند شهرکردی با بیان اینکه برچسب قیمت باید بر روی همه باشد، تصریح کرد: اگر نظارت مسئولین بر روی قیمت ها افزایش یابد و برچسب های مشخص روی اجناس باشد دیگر این بی نظمی وجود نداشته و مردم با آرامش خرید می کنند.

وی بی ثباتی در قیمت ها و تبلیغات سو و ناامید کننده مغازه داران را علت اصلی هجوم مردم برای خرید دانست و گفت: جو روانی و بدی میان مردم ایجاد شده و مردم را دچار ترس و ناامیدی کرده است.

خسروی به وجود همه اجناس در بازار اشاره و تاکید کرد: همه کالاهای اساسی در مغازه ها هست اما مدام میگویند فلان جنس نیست و یا کمیاب شده وهمین امر باعث می شود مردم به خرید بیش از حد روی بیاورند.

شهروند شهرکردی از حضور مسئولین در میان مردم سخن گفت و تصریح کرد: مسئولین بیایند و به مردم اطمینان دهند که کالاهای اساسی وجود داشته و نگران چیزی نباشند؛ مسئولین باید میان مردم باشند تا مردم خیالشان راحت باشد.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۳۳:۲۳

8 Jan 2020