۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۳۲۱۸۶
در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي صورت گرفت:

اجراي طرح حفاظت مشارکتي در 175 هکتار از اراضي ملي روستا هاي کريم آباد و رستم آباد

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان اردل از اجراي طرح حفاظت مشارکتي در قالب کشت گياهان داروئي در 175 هکتار از اراضي ملي روستا هاي کريم آباد و رستم آباد خبرداد.
اجراي طرح حفاظت مشارکتي در 175 هکتار از اراضي ملي روستا هاي کريم آباد و رستم آباد
به گزارش جهانبین نیوز، سليمان بهمني رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار هفت چشمه با بيان اين خبر گفت:در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي طرح حفاظت مشارکتي در قالب کشت گياهان داروئي در اراضي ملي روستا هاي کريم آباد و رستم آباد آغاز شد.
بهمني افزود:اين طرح صبح روز گذشته به صورت کشت گياهان دارويي و درختکاري در مساحتي بالغ بر ۱۱۵ هکتار از اراضي ملي منطقه رستم آباد و ۶۰ هکتار از اراضي ملي منطقه کريم آباد شهرستان اردل با مشارکت جوامع محلي و روستاييان آغاز شد.

وي با بيان اينکه کرفس کوهي و موسير از جمله گونه هائي هستند که در اين طرح کشت خواهند شد اظهار کرد:مشارکت گسترده مردم و جوامع محلي از جمله نکات قابل توجه اجراي اين طرح بوده که نشان دهنده توجه و آگاهي بالاي ساکنين منطقه نسبت به حفاظت و احياي عرصه هاي منابع طبيعي مي باشد.

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان اردل گفت:کشت اين گونه ها به صورت کپه کاري و کنتورفارو بوده که کليه ي اقدامات اجرائي و حفاظت طرح توسط جوامع محلي انجام مي شود .

شايان ذکر است اجراي طرح هاي حفاظت مشارکتي يکي از سياست هاي اصلي سازمان جنگلها و مراتع آبخيزداري کشور بوده که با توجه به ضرورت مشارکت مردمي در حفاظت از منابع طبيعي کشور در مناطق مختلف استان از جمله شهرستان اردل اجرائي شده است .

انتهاي پيام1022ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۵۴:۰۳

28 Dec 2019