۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۲۱۳۸۶
نماینده ولی فقیه چهارمحال و بختیاری:

در معارف اسلامی، چیزی به نام دین حداقلی نداریم/هویت و اساس شکل گیری نظام و انقلاب به اسلام است

امام جمعه شهرکرد گفت: در معارف اسلامی، چیزی به نام دین حداقلی نداریم و باید تحقق همه اجزاء اسلام و تحقق کامل دین مبین را هدف قرار داد و در این مسیر تلاش و حرکت رو به پیشرفت انجام داد.
در معارف اسلامی، چیزی به نام دین حداقلی نداریم/هویت و اساس شکل گیری نظام و انقلاب به اسلام است
به گزارش جهانبین نیوز حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در یادواره اولین شهید روحانی استان شهید حجت الاسلام و المسلمین خداداد کریمی و شهدای روحانی شهرستان بن که در حسینیه شهدای شهر وردنجان برگزار شد ، تذکر و یادآوری رشادت مردی‌های شهدا در هشت سال دفاع مقدس را اقتضاء این گونه جلسات و محافل دانست.

وی اظهارکرد: شاید آنچه که در این جلسات از شهید و شهادت برای شما مردم شهید پرور و پرورش یافته در مکتب شهادت بیان می‌شود تازه نباشد ، اما آنقدر این مطالب گرانقدر و عظیم هستند که هر قدر گفته و تذکر داده شود باز تازه و زنده است.

وی با بیان اینکه مسئله شهادت همه ابعاد زندگی انسان را در برمی‌گیرد، افزود: در فرهنگ اسلام ، شهادت و شهادت طلبی تنها در میدان رزم حضوریافتن و جان خود در آن راه فدا کردن خلاصه نمی‌شود که به یقین شهادت و کشته شدن در آن عرصه در اوج عزت است بلکه (اما) فرهنگ شهادت طلبی در همه عرصه‌های زندگی انسان مسلمان حاکم است و رمز ماندگاری و جاودانگی شهیدان نیز در سایه همین باور و فرهنگ ارزشمند بود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه انسان مؤمن در تمام لحظه لحظه زندگی آرزویش این است که با اجر و منزلت شهید از دنیا برود، گفت: طبق حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که می‌فرماید: هر کس صادقانه از خدا طلب شهادت کند اما در عرصه رزم نمیرد ،شهید جان داده است بیان گر عظمت و جایگاه شهادت در فرهنگ اسلام است که هر کس با صداقت از خدای متعال طلب شهادت کند پرورگار متعال او را در جایگاه و منزلت شهدا قرار می‌دهد.

وی در تبیین هر چه بهتر این مسئله مهم افزود: طلب شهادت همراه باصداقت یعنی آن که انسان برای شهادت و کشته شدن در راه خدا باید همه زمینه‌های این امر مهم را در خودش فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در استان زندگی همراه با نماز شب ، تهجد ، شب زنده داری ، انجام واجبات ، ترک محرمات ، انس با قرآن و دعا را زمینه ساز شهادتی صادقانه برای انسان دانست و تصریح کرد: اگر ما هزاران میلیون و میلیارد بار از خدا بخواهیم که ما را در منزلت شهدا قرار بدهد و شهید بشویم اما در برابر خدای متعال بی‌باک ، اهل تسامح و تساهل ، بی‌توجه نسبت به احکام الهی و همنشین با هر انسانی باشیم به طور قطع این با فرهنگ شهادت و صداقت در شهادت همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه شهدا با علم و عمل خودشان به استقبال شهادت رفتند ، این مهم را در وصیت نامه شهدا محسوس و نماینگر دانست و گفت: امروز به برکت خون شهدا ، رزم صادقانه رزمندگان و جهاد مردان خدا ، بصیرت و هوشیاری ملت ایران و رهبری بیدار و بصیر امام راحل نظام اسلامی شکل گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر اینکه عرصه شهادت طلبی در نظام اسلامی به نوع بصیرت ما بستگی دارد، افزود: کسانی امروز در نظام اسلامی شهادت طلب هستند که اهل بصیرت و جهادگری در راه خدا باشند ، دوست را از دشمن ، فتنه ، انحراف و دام های دشمن را به درستی تشخیص بدهند و در راه درست خدا ، پیامبر ، اهل بیت و ولایت فقیه محکم و استوار قرار بگیرند.

وی با اشاره به تأکید همیشگی رهبر معظم انقلاب بر اسلام و حفظ اسلامیت نظام تصریح کرد: همه حقیقت ، ماندگاری و فلسفه وجودی ما در این نظام به پایبندی و ایستادگی ما به احکام و دستورات الهی است زیرا هویت و اساس شکل گیری نظام و انقلاب به اسلام است.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان همه‌ی ملت ایران و همچنین مسئولان نظام اسلامی باید همواره به اسلام و ارزش‌های اسلامی افتخار کنند، زیرا ایستادگی و اقتدار ملت ایران به برکت ایمان اسلامی بوده و خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر اینکه در احکام اسلامی نمی‌شود جزئی نگری کرد گفت: جامعیت اسلام در همه عرصه به ویژه عرصه سیاسی و اقتصادی باید مدنظر یک مسلمان باشد چرا که نمی توان گفت من مسلمان هستم اما با ولایت و رهنمودهای ولی فقیه جانشین امام عصر(عج) که حکم و فرمان او حجت الهی است کاری ندارم و یا در مسئله اقتصاد مقاومتی و تصمیم گیری ها راه و جناح خود را دنبال خواهم کرد به طور قطع این ها با اسلام جامع سازگار نیست.

امام جمعه شهرکرد تاکیدکرد: در معارف اسلامی، چیزی به نام دین حداقلی نداریم و باید تحقق همه اجزاء اسلام و تحقق کامل دین مبین را هدف قرار داد و در این مسیر تلاش و حرکت رو به پیشرفت انجام داد.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۴۰:۴۵

2 Jan 2020