۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۲۲۳۷۶
ژنرالی که بی ستاره شد؛

خریدهای بی تاثیر و ادعای قهرمانی زودهنگام/ پایان کار پرافتخار ترین مربی لیگ برتر در استقلال

در روزهایی که استقلال سه بازی متوالی را باخته بود قلعه نویی هنوز نگران نبود و در مصاحبه هایش می گفت: «ما سه تا بازی پشت هم باختیم و هنوز تیم دوم جدول هستیم.» اما حالا که لیگ برای استقلال تمام شد باید دید نظر قلعه نویی چیست.
خریدهای بی تاثیر و ادعای قهرمانی زودهنگام/ پایان کار پرافتخار ترین مربی لیگ برتر در استقلال
به گزارش جهانبین نیوز، استقلال در حال ثبت یکی از بدترین دوره های خود در طول تاریخ لیگ برتر است، این تیم که لیگ برتر چهاردهم را خیلی خوب شروع کرده بود، از هفته هشتم به مشکل خورد و پس از باخت مقابل نفت تهران، دیگر هیچ وقت نتوانست از بحران خارج شود.

هیچ یک از مربیانی چون حجازی ، مظلومی ، کریمی و مرفاوی در سال های رهبری شان روی نیمکت استقلال مثل این فصل امیر قلعه نویی چنین نتایجی کسب نکردند. اگرچه قلعه نویی پر افتخارترین مربی تاریخ استقلال است و با کسب بهترین عناوین در ده سال گذشته برای خود اعتباری بدست آورده است اما در دو مقطع این فصل نشان داد که دیگر به انتهای خط نزدیکش شده است.

حالا ژنرال آبی ها به جایگاهی رسیده که در آمارگیری مقطعی در این فصل ، به بدترین نتایج ممکن در سال های حضور استقلال در لیگ برتر دست یافته است.

قطعا ریشه این افت وحشتناک آبی پوشان تهرانی در وضعیت بدنی بازیکنان این تیم نیز هست، استقلال در ۳ بازی اخیر خود در برابر رقبای خود در مسیر قهرمانی، در دقایق ۷۵ تا ۹۰ زانو زد و این نشان می دهد که استقلال لیگ چهاردهم در این دقایق با ضعف آشکاری روبرو می شود.


خرید های بی تاثیر استقلال در نیم فصل دوم

قلعه نویی همیشه برای خود بازیکنان خاصی دارد که باید گفت هر مربی این حق را دارد که کادر فنی و چند بازیکن مؤثر تیم خود را پس از هر جابه جایی با خود ببرد؛البته مسأله بازیکن اکثراً در ایران اتفاق می افتد به هر حال نمونه بارز خارجی انتقال کارولیو از چلسی مورینیو به رئال مورینیو بود،اما در این میان یارهای همیشگی آقای قلعه نوعی تقریباً در حد یک تیم کامل است.

آبی پوشان تهرانی در میانه فصل چند بازیکن جدید را به تیم خود اضافه کردند تا با حضور این بازیکنان، بتوانند در نیم فصل دوم به نتایج مطلوب خود دست یافته و در مسیر قهرمانی گام بردارند. این در حالی بود که خریدهای استقلال در نیم فصل دوم به هیچ عنوان نتوانستند انتظارات کادر فنی و هواداران این تیم را برطرف سازند.

غلامرضا عنایتی البته هر چند جزو خریدهای خوب استقلال به شمار می رود اما به دلیل بالا رفتن سن، دیگر کارایی لازم را در نوک خط حمله استقلال ندارد. این بازیکن با ۷۲۰ دقیقه حضور در نیم فصل دوم، ۳ گل برای آبی پوشان به ثمر رساند. میلاد نوری دیگر خرید ابی پوشان ۳۸۰ دقیقه به زمین مسابقه رفت اما نه گلی زد و نه پاس گلی برای مهاجمان ساخت.

میلاد سلیمان فلاح با ۱۲۰ دقیقه حضور و بهنام برزای با ۷ دقیقه حضور نتوانستند برای آبی پوشان موفق عمل کنند. وحید طالب لو نیز ۹۰ دقیقه برای استقلال به میدان رفت و در سایر بازی ها تنها نظاره گر بازی های فروزان بود.

اما با توجه به کیفیت فنی بسیاری از آنها می توان به این نتیجه رسید که انتقال بسیاری از این بازیکنان تنها و تنها جهت حمایت از سرمربی رخ می دهد و فقط برای کنترل جو تیم جدید انجام می شود.

یادمان نرفته پیش از این چندین بار طی فصل قلعه‌نویی مدعی شده بود که با این بازیکنان چهار هفته زودتر قهرمان می‌شویم ولی معجزه اتفاق نیفتاد و و حتی ۴ هفته زودتر مشخص شد که استقلال هیچ شانسی برای قهرمانی ندارد!

تیم استقلال تهران با شکست سنگین چهار بریک مقابل تیم تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی برای دومین سال متوالی حتی سهمیه آسیایی را هم از دست داد.

در ضمن برای دومین سال متوالی شعار حیا کن ، رها کن هواداران استقلال علیه وی سر داده شد تا بر همگان آشکار شود که قلعه نویی که جایگاه خاصی نزد هواداران و بزرگان این تیم داشت دیگر پایگاه آنچنانی ندارد و کاخ وی در حال ویرانی است.

به اعتقاد خیلی ها امیر قلعه‌نویی شبیه‌ ترین سرمربی به علی پروین، سرمربی سابق استقلال و تیم ملی بوده است. وی که اتفاقا ارتباط خوبی هم با پروین دارد پس از افول سلطان قرمزها به عنوان یک مربی صاحب عنوان مطرح شد.

باید گفت فصل چهاردهم همین جا هم برای استقلال تمام شده است. هر قدر هم که نتیجه دربی خوشایند یا ناخوشایند باشد از همین زاویه و به زمانی که می‌بینیم آبی‌ها در ورزشگاه خانگی متحمل سنگین‌ترین شکست تاریخ خود در لیگ برتر شده‌اند، باید اصلاحات را آغاز کرد. تیمی که با آن مواجهیم عمیقا قابل تامل و تفکر است.

به نظر می رسد اردوگاه آبی پوشان تهرانی این روزها بیش از آنکه به یک باشگاه ورزشی شبیه باشد به انبار باروتی شباهت دارد که هر لحظه ممکن است منفجر شود،ستون های این تیم از هفته هشتم رقابت های لیگ و بعد از آغاز شکست استقلالی ها برابر تیم های صدر جدولی لرزان شد و آوار زمانی بر سر این تیم خراب شد که در هفته پایانی نیم فصل اول برابر پرسپولیس یک شکست تلخ را متحمل شدند.

به هر حال در روزهایی که استقلال سه بازی متوالی را باخته بود قلعه نویی هنوز نگران نبود و در مصاحبه هایش می گفت: «ما سه تا بازی پشت هم باختیم و هنوز تیم دوم جدول هستیم.» اما حالا که لیگ برای استقلال تمام شد باید دید نظر قلعه نویی چیست.


انتهای پیام/۱۰۲۴ج
مرجع : شبکه اطلاع رسانی راه دانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۲۵:۵۸

26 Jan 2020