۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۳۳۵۳۶
رييس کميته امداد شهرستان فارسان:

توانمندسازي مددجويان در ايجاد اشتغال از اولويت‌هاي کمیته امداد است

رئيس کميته امداد امام خميني (ره) شهرستان فارسان گفت: در سال جاري در زمينه فعاليت‌هاي خودکفايي تعداد 109 خانوار از تسهيلات بانکي در زمينه اشتغال به مبلغ یک هزار و 319 ميليون تومان برخوردار شده‌اند.
توانمندسازي مددجويان در ايجاد اشتغال از اولويت‌هاي کمیته امداد است
به گزارش جهانبین نیوز، فريدون فاضلي رئيس کميته امداد امام خميني (ره) شهرستان فارسان در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار ضمن گرامي داشت 14 اسفند سال روز تاسيس کميته امداد امام خميني (ره) گفت: در طول فعاليت اين نهاد خدمات شايسته‌اي در بخش‌هاي مختلف به مردم شريف شهرستان انجام گرفته است.

وی ادامه داد: پيشينه کميته امداد، به سال‌هاي پيش از پيروزي انقلاب باز مي‌گردد در آن زمان تعدادي از انقلابيون از طرف امام خميني (ره) مامور شدند به خانواده‌هاي زندانيان، نيازمندان و مبارزان رسيدگي کنند.

وي تصريح کرد: با پيروزي انقلاب اسلامي حمايت از نيازمندان در صدر برنامه‌ها قرار گرفت و کميته امداد با صدور فرمان امام خميني(ره) در روز چهاردهم اسفند 1357 درست 22 روز پس از پيروزي انقلاب شکومند اسلامي ايران تشکيل شد.

وي گفت: سياست اين نهاد هم‌اکنون دادن مستمري به نيازمندان نيست بلکه برنامه کميته امداد امام (ره) ايجاد اشتغال و توانمندسازي است.

فاضلي به طرح شهيد رجائي و مددجويي اشاره کرد و گفت: پس از اينکه با ابتکار شهيد بزرگوار رئيس جمهور  مردمي رجايي محبوب طرح ارزشمند  ماندگار  و باقيات‌الصالحات ايشان در حمايت از سالمندان نيازمند  بالاي 60 سال سن روستايي و عشايري کشور که عمر باارزش  خود را تماما  در راه توليد  سپري کرده‌اند  ولي از هيچ حمايت بيمه‌اي برخوردار نبوده‌اند  توفيق  اجراي  اين طرح از سال 1364 به کميته  امداد واگذار شد و نيز  طرح مددجويي که به موجب آن حمايت از خانواده‌هاي  نيازمند از قبيل ايتام، بي‌سرپرستان، از کارافتادگان، سالمندان، بيماران و... صورت مي‌گيرد، در اين راستا تعداد 2 هزار و 642 خانوار با جمعيت 4 هزار و 626 نفر تحت پوشش، معادل 4.9 درصد از جمعيت کل شهرستان از خدمات امداد برخوردار هستند.

وي فعاليت‌ها در زمینه ارائه خدمات پذيرش و مددکاري اشاره کرد و گفت: امدادگران اين نهاد با احساس مسئوليت شرعي و قانوني که در قبال افراد خانواده بزرگ امداد دارند خدمات مشاوره‌اي و راهنمايي را در زمينه‌هاي اخلاقي، روحي، شغلي و... به مددجويان ارائه مي‌دهد که در سال 1395 به تعداد 594 نفر خدمات مشاوره و راهنمايي ارئه نموده‌اند.

فاضلي در مورد خدمات حقوقي و قضائي بیان داشت: کارشناسان حقوقي اين نهاد به عنوان يک مدافع مسلم حقوق محرومين، پيگير مسائل حقوقي و قضايي خانواده‌هاي مورد حمايت بوده و تا حد امکان در احقاق حقوق آنان تلاش مي‌نمايند. در سال 1395 نسبت به پيگيري 20 مورد از مسائل حقوقي مرتبط با مدد جويان مورد حمايت اقدام گرديده است.

مدير کميته امداد شهرستان فارسان در مورد حمايت از ايتام بيان داشت: طرح اکرام طرحي است که در آن حمايت مالي از ايتام مورد حمايت اين نهاد به خيرين و حاميان واگذار مي‌شود. بدين صورت که هر حامي با پذيرفتن امر حمايت يک يا چند نفر يتيم ماهيانه حداقل 200 هزار ريال به حساب بانکي هر کدام از آنان واريز مي‌کند در اين راستا نيز در طول 11 ماهه سال 1395 تعداد ايتام مورد حمايت 154 نفر و تعداد حاميان 1282 نفر بوده است در سال 1395 مبلغ کمک شده به ايتام و محسنين (کودکان بدسرپرست و داراي سرپرست زنداني)، 626 ميليون تومان بوده است.

وي در مورد برنامه تامين مسکن مددجوي تصريح کرد: کميته امداد امام خميني (ره) در کنار ساير خدمات خود در خصوص تامين مسکن مددجويان نيز فعاليت‌ها و خدمات قابل توجهي داشته در سال جاري مبلغ 30 ميليون تومان صرف احداث، تعمير، بازسازي و تکميل تعداد 42 واحد مسکن مددجويان هزينه نموده است.

فاضلي در مورد پرداخت وام ضروري به نيازمندان ابراز داشت: کميته امداد امام خميني (ره) شهرستان فارسان به‌منظور گشايش کاري در زندگي مردم نيازمند در حد توان و امکانات خود در طي سال 95 اقدام به پرداخت مبلغ 455 ميليون تومان وام قرض الحسنه به تعدا 291 خانوار اقدام نموده است.

مدير کميته امداد شهر فارسان در مورد برنامه کمک به ازدواج نيازمندان اظهار داشت: کميته امداد امام خميني (ره) از سال 1370 تاکنون کمک به امر ازدواج و تهيه جهيزيه نوعروسان مورد حمايت را جزء برنامه‌هاي حمايتي خود قرار داده است در همين رابطه طي سال جاري کميته امداد اين شهرستان نسبت به تامين جهيزيه تعداد 41 مورد به مبلغ 119 ميليون تومان به صورت بلاعوض اقدام نموده است.
 
وي به فعاليت پرداخت وام اشتغال از محل تسهيلات بانکي اشاره داشت و بيان کرد: در سال 1395 در زمينه فعاليت‌هاي خودکفايي تعداد 109 خانوار از تسهيلات بانکي در زمينه اشتغال به مبلغ 1319 ميليون تومان برخوردار شده‌اند و مبلغ وام پرداختي جهت اشتغال از محل اعتبارات قرض‌الحسنه امداد در سال 95 از طريق منابع اعتبارات امداد مبلغ 1000 ميليون تومان وام قرض الحسنه به تعداد 40 خانوار مورد حمايت يا نيازمند غيرمورد حمايت جهت کسب، توليد صنايع دستي کشاورزي و باغداري، دامپروري و ساير طرح‌ها توليدي پرداخت شده است.

فاضلي در مورد برنامه آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي خاطرنشان کرد: اين نهاد به‌منظور ايجاد زمينه‌هاي اشتغال حرفه‌موزي و نهايتا خودکفايي مددجويان مورد حمايت اقدام به برگزاري دوره‌هاي آموزش فني و حرفه‌اي با همکاري سازمان فني و حرفه‌اي نموده است که در سال 95 تعداد 204 نفر با هزينه مبلغ 4 ميليون تومان به گذراندن دوره‌هاي مذکور شده‌اند، همچنين 245 نفر در کلاس‌هاي کارآفريني و توسعه طرح شرکت نموده‌اند.

انتهاي پيام1026ج /590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۴۶:۳۷

3 Jan 2020