۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۲۷۹۶۶

شهر تاریخی «تدمر» سوریه تحت کنترل ارتش در آمد

همزمان با اعلام مرگ بیش از 100 داعشی در درگیری‌های شهر باستانی «تدمر» سوریه، منابع سوری و لبنانی اعلام کردند که ارتش تقریبا به طور کامل بر شهر مسلط شده است.
شهر تاریخی «تدمر» سوریه تحت کنترل ارتش در آمد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری سوری و لبنانی از جمله «رادیو شام» و شبکه خبری المیادین اعلام کردند که شهر باستانی تدمر در ریف حمص سوریه تحت کنترل ارتش در آمده است.

همچنین یک منبع سوری در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه این خبر را تأیید کرد و وبگاه خبری «سوریا الان» به نقل از یک منبع میدانی تأکید کرد که ارتش سوریه بر شهر تدمر (پالمیرا) مسلط شده و آن را پس از نزدیک به یک سال از داعش پس گرفت.

عصر روز گذشته، سرلشگر «علی عبدالله ایوب»‌ رئیس ستاد مشترک ارتش و نیروهای مسلح سوریه به دستور «بشار اسد»‌ رئیس‌جمهور سوریه، به همراهی شماری از فرماندهان نظامی، بازدیدی میدانی از محور عملیاتی «تدمر» (پالمیرا) به عمل آورد و موفقیت‌های ارتش و متحدانش از جمله ایران و روسیه را ستود (جزئیات بیشتر).

همزمان، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ فرد مسلح وابسته به داعش طی درگیری‌های عملیات آزادسازی این شهر کشته شدند و ۱۵۸ هدف مورد حمله قرار گرفت و ۴ تانک، ۳ توپ و ۴ انبار مهمات تروریست‌ها طی این عملیات منهدم شد.

ارتش سوریه عملیات تدمر را با همراهی نیروی دفاع ملی، مقاومت حزب‌الله، مستشاران ایرانی و پشتیبانی شدید هوایی روسیه (شامل هواپیما و بالگرد) هدایت کرد.

عملیات آزادسازی شهر از روز گذشته بعد از مسدود شدن تمام راههای امدادی داعش در غرب و شمال شهر، از سه محور غربی، شمال غربی و جنوبی وارد مرحله‌ای جدی شد و پس از تسلط بر چندین محله غربی شهر، خطوط دفاعی داعش در شهر در هم شکسته شد.

شهر باستانی «تدمر» یا «پالمیرا» معروف به «عروس صحرای سوریه» از شهرهای تاریخی است که به دوره رم باستان بازمی‌گردد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۰۱:۰۴

31 Dec 2019