۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۳۰۷۴۶
رئيس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختياري:

سرشماري نفوس و مسکن در چهارمحال و بختياري شروع شد

رئيس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختياري گفت: سرشماري نفوس و مسکن به صورت اينترنتي از امروز در چهارمحال و بختياري شروع شد.
سرشماري نفوس و مسکن در چهارمحال و بختياري شروع شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر، حبيب‌الله وفايي رئيس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختياري در نشست خبري اظهار کرد: ۲۵۲ آمارگير در برگزاري سرشماري عمومي نفوس و مسکن که اينترنتي برگزار مي‌شود، مشارکت خواهند کرد.

وي با اشاره به اينکه از اين تعداد آمارگير ۱۵۹ نفر در نقاط شهري، ۸۳ آمارگير در نقاط روستايي و ۱۰ آمارگير در مراکز جمعيتي مؤسسه‌اي، اطلاعات خانوارهاي استان را جمع‌آوري و ثبت مي‌کنند تصريح کرد: هشتمين سرشماري عمومي نفوس و مسکن از سوم مهرماه در سراسر کشور و در دو مرحله برگزار مي‌شود.

وفايي تصريح کرد: مرحله نخست از سوم تا بيست و چهارم مهر امسال به صورت اينترنتي و مرحله دوم از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان امسال به صورت مراجعه حضوري به درب منازل مردم برگزار خواهد شد.

رئيس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختياري يادآور شد: طبق پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته ۴۰ درصد از مردم اطلاعات خود را در همان مرحله نخست و به صورت اينترنتي تکميل و اعلام مي‌کنند.

وي اظهار کرد: صحت اطلاعات وارده، کاهش هزينه‌ها، سرعت انتقال اطلاعات و حذف کاغذ از مهمترين مزيت‌هاي انجام سرشماري عمومي نفوس و مسکن ۱۳۹۵ به صورت اينترنتي است.

وفايي گفت: براساس ماده هفت قانون آمار مصوب سال ۱۳۴۴ تمامي اطلاعات ثبت شده خانوارها در سرشماري‌هاي عمومي نفوس و مسکن به صورت محرمانه است و هيچ مرجعي در کشور به اين اطلاعات دسترسي ندارد.

وي تأکيد کرد: در سرشماري عمومي نفوس و مسکن ۷۰ پرسش در دو حوزه نفوس و مسکن از هر خانوار پرسيده و از پرسيدن اطلاعات مالي افراد خودداري مي‌شود.

رئيس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختياري افزود: از اطلاعات جمع‌آوري شده در سرشماري‌هاي عمومي نفوس و مسکن براي تهيه اسناد بالادستي و برنامه‌ريزي به‌منظور سرمايه‌گذاري بخش‌هاي مختلف با هدف رفع مشکلات موجود بهره‌گيري مي‌شود.

وي تصريح کرد: در مرحله دوم سرشماري عمومي نفوس و مسکن ۱۳۹۵ در صورت غيبت خانوارها، تلفن و کد ۱۲ رقمي به درب منزل آنان نصب مي‌شود تا بتوانند پس از حضور در منزل نسبت به اعلام اطلاعات خانوار اقدام کنند.

وفايي يادآور شد: خانوارهاي براي ثبت اطلاعات خود در سرشماري عمومي نفوس و مسکن ۱۳۹۵ مي توانند به نشاني اينترنتي www.sarshomari۹۵.ir مراجعه کنند.

وي اظهار کرد: صبح شنبه سوم مهر ۱۳۹۵ به مناسبت آغاز فصل تحصيلي و شروع سرشماري عمومي نفوس و مسکن کشور زنگ مدارس چهارمحال و بختياري به صورت همزمان نواخته مي‌شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۲۸:۰۴

26 Jan 2020