۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۳۴۷۰۶
در آستانه گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب استاندار

بهترین گزینه احتمالی برای استاندار چهارمحال و بختیاری کیست؟

استان چهارمحال و بختیاری به واسطه شرایط ویژه‌ای که دارد به استانداری با ویژگی‌های متفاوت از آنچه تاکنون استانداران سابق داشته‌اند دارد، مهم‌ترین ویژگی استاندار دولت دوازدهم در استان کارآمدی و شناخت و تعیین اولویت‌های توسعه استان است، متاسفانه به دلیل نبود سند منسجم و واحدی برای توسعه استان هر دولتی که بر سر کار می‌آید بی‌توجه به نیازها و اولویت‌های استان راه خویش را پیش خواهد گرفت.
بهترین گزینه احتمالی برای استاندار چهارمحال و بختیاری کیست؟
به گزارش جهانبین نیوز؛ اکنون در آستانه آغاز بکار دولت دوازدهم استان چهارمحال و بختیاری در زمره استان‌هایی قرار دارد که چه در سال 92 و چه اکنون به وعده‌های رئیس محترم جمهور دلخوش کرده و به حسن روحانی مجددا اعتماد کرد.

امروز باگذشت چهار دهه از انقلاب، استان‌ ما استانی پر از محرومیت‌ها و کمبودها و بی‌توجهی‌هایی است که دستاوردی جز توسعه‌نیافتگی برای مردم نجیب این استان ندارد.

صادرات چهارمحال و بختیاری از 183 میلیون دلار در سال 92 اکنون به 16.3 میلیون دلار در سال 95 رسید

امروز و در آستانه آغاز سال پنجم دولت تدبیر و امید مردم استان با بیکاری 22.6 درصدی دست و پنجه نرم می‌کنند که این آمار از سال 92 تاکنون تقریبا دو برابر شده است. روزی نیست که از گوشه و کنار خبری مبنی‌بر تعطیلی واحدهای صنعتی و کارخانجات استان به گوش نرسد صادرات استان از 183 میلیون دلار در سال 92 اکنون به 16.3 میلیون دلار در سال 95 رسیده است، علی‌رغم سفرهای خارجی متعدد مسئولین و مدیران، خبری از سرمایه‌گذاری خارجی نیست.

امروز گردشگری و صنعت توریسم چهارمحال و بختیاری درکما به سر می‌برد

امروز بزرگترین ظرفیت استان یعنی گردشگری و صنعت توریسم در کما به سر می‌برد صنعتی که حسن روحانی در سال 92 به مردم این استان وعده داد که با تقویت آن به قطب گردشگری کشور تبدیل می کند.

طرح انتقال آب بن-بروجن که مهم‌ترین طرح انتقال آبی بود و مردم را از رنج تشنگی نجات می‌داد و جناب رئیس جهمور وعده بهره‌برداری آن را تا پایان سال 95 داده بود اکنون تنها 19 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، راه آهن استان که سال‌هاست مردم چشم انتظار تحقق این پروژه برای خروج استان از بن بست هستند و قرار بود در آغاز بکار دولت یازدهم این پروژه تقریبا پنج ساله به پایان برسد اکنون خبرها حاکی از آن پیشرفتی نزدیک به صفر درصد دارد و این پروژه اکنون و بعد از گذشت سال‌ها هنوز در مرحله مطالعه است.

در این روزها گمانه‌زنی‌ها درباره بقای قاسم سلیمانی بر مسند استانداری استان و یا گزینه‌های جایگزین وی در محافل مختلف شنیده می‌شود قطعا آنچه واضح است این است که استان با وجود مدیرانی ضعیفی که بارها استاندار نسبت به تغییر آنها هشدار داد اما در عمل استان با این مدیران در راه توسعه لنگ لنگان پیش رفت.

باید استاندار دولت دوازدهم در چهارمحال و بختیاری اولویت‌های توسعه استان را شناساییی و اولویت‌بندی کند

استان چهارمحال و بختیاری به واسطه شرایط ویژه‌ای که دارد به استانداری با ویژگی‌های متفاوت از آنچه تاکنون استانداران سابق داشته‌اند دارد، مهم‌ترین ویژگی استاندار دولت دوازدهم در استان کارآمدی و شناخت و تعیین اولویت‌های توسعه استان است، متاسفانه به دلیل نبود سند منسجم و واحدی برای توسعه استان هر دولتی که بر سر کار می‌آید بی‌توجه به نیازها و اولویت‌های استان راه خویش را پیش خواهد گرفت.

استاندار باید شجاعت برخورد قاطعانه با فساد و ناکارآمدی مدیران دستگاه‌ها را داشته باشد


علاوه‌بر این استاندار باید شجاعت برخورد قاطعانه با فساد و ناکارآمدی مدیران دستگاه‌ها و ادارات را داشته باشد در صورتی که شجاعت در برخورد با ناکارآمدی باید از ویژگی‌های استاندار باشد. از طرفی استانداری در استان توان پیشبرد اهداف توسعه استان را دارد که وام‌دار احزاب و جریانات سیاسی نباشد همین وام‌داری در این سال‌ها موجب انتصاب مدیرانی ضعیف و ناکارآمد در سطح استان شده است در اینکه استاندار باید با سیاست‌های دولت همسو باشد حرفی نیست اما اگر استانداری با فشار احزاب و گروه‌ها منصوب شود باید در طول مدت مدیریتش گوش به فرمان اوامر این افراد باشد. متاسفانه در این سال‌ها شاهد حضور برخی مدیران فشارپذیر، سفارش‌پذیر و باج‌ده به برخی جریانات سیاسی استان بودیم.

استاندار محترم باید پرهیز از قوم‌گرائی و انتصابات فامیلی برای مدیران اجرایی خود را در دستور کار قرار دهد

آنچه بیش از همه چیز باید مدنظر مدیران و بخصوص استاندار محترم باشد پرهیز از قوم‌گرائی و انتصابات فامیلی است سال‌هاست استان ما از قوم‌گرایی برخی مدیران رنج می‌برد همین امر باعث به حاشیه رفتن حضور نخبگان و کاربلدان در مسند امور استان باشد قومیت‌گرائی ارتباط مدیران را با نخبگان کمتر می‌کند و مدیر مربوط از بطن جامعه، از نیاز واقعی مردم و از اولویت‌های توسعه بی‌اطلاع باقی می‌ماند.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که استاندار منصوب دولت دوازدهم به جد باید از متملقانی که با چاپلوسی باعث ایجاد شانیت‌ها و توهمات کاذب مدیر مربوطه می‌شود دوری کند در عوض استاندار محترم با ارتباط خوبی که با رسانه‌های دلسوز و منتقد می‌تواند برقرار کند از نواقص مدیریت خود با خبر شود و در اصلاح آنان بکوشد بعضا رسانه‌ها از بطن مردم خبرهایی می‌دهند که مدیر بی‌اطلاع است.

علاوه‌بر تمامی موارد ذکر شده جایگاه مدیریت استان شور و نشاط و پیگیری و تلاش شبانه‌روزی بالایی را می‌طلبد که در جوانان خوش‌فکر و توانمند بیشتر یافت می‌شود اکنون زمان آن رسیده به مدیریت جوانانی که با علم مدیریت روز آشنا هستند و توان و قدرت اداره یک استان را دارند بهره جست.

انتهای پیام/1028ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۳۰:۳۸

30 Dec 2019