۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۳۰۲۹۶
با هدف آشنا کردن کودکان با شاهنامه؛

برگزاری کارگاه‌هاي شاهنامه‌خواني در کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان فرخ شهر

کودکان و نوجوانان چهار محال و بختياري حفظ و ترويج داستان‌هاي اساطيري را به عنوان ميراث ملي پاس داشتند.
برگزاری کارگاه‌هاي شاهنامه‌خواني در کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان فرخ شهر
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين فرزاد رحيمي مديرکل کانون استان با تاکيد بر پاس‌داشت ادبيات کهن کشورمان به منزله ميراث ملي و فرهنگي اشاعه و ترويج اين متون در ميان کودکان و نوجوانان استان را ازجمله برنامه‌هاي زيربنايي کانون در حوزه ادب و فرهنگ عنوان کرد.

 وي با اشاره به اينکه مراحل آشنايي کودکان و نوجوانان با داستان‌هاي اساطيري در چند بخش انجام مي‌گيرد افزود: در ابتدا کودکان و نوجوانان از طريق قصه‌گويي با داستان‌ها آشنا مي‌شوند.

فرزاد رحيمي: ارائه بازنويسي‌هايي از شاهنامه که نثري روان و ساده دارد، انتخاب روايت‌هاي کوتاه، ساده و قابل فهم را بيش از داستان‌هاي بلندتر، اجراي نمايش خلاق و تهيه، نقاشي و کلاژ از صحنه‌هاي داستان يا فضاسازي و مجسمه‌سازي از شخصيت‌ها با گل سفال، براي کودکان و نوجوانان، نمايش فيلم از کار نقالان و پرده‌خوانان شاهنامه  را ازجمله مراحلي که در روند آشنايي اين قشر با داستان‌هاي شاهنامه انجام مي‌گيرد دانست.

مديرکل کانون با عنوان اينکه قصه‌گويي همراه با شادي و لذت به همراه تاکيد بر متن داستان از اهداف برگزاري اين کارگاه‌ها است گفت: ايجاد نشاط و علاقه به فرهنگ، ادب و هنر درميان کودکان و نوجوانان ازجمله برنامه‌هاي کانون در برگزاري اين کارگاه‌ها محسوب مي‌شود.

وي در اين خصوص افزود: اين کارگاه‌ها در سه بخش شاهنامه (کهن، مياني و تاريخي) به ويژه در بخش کهن که اساطيري است، به امر آموزش غيرمستقيم مي‌پردازند.

رحيمي با بيان اينکه اين کارگاه‌ها با استقبال خوب خانواده‌هاي اعضا مواجه شده‌اند افزود: اين کارگاه‌ها در روزهاي يکشنبه  با حضور کودکان، نوجوانان و خانواده‌هاي آنان با تدريس سيد مهرداد افضلي در مرکز فرهنگي هنري فرخ‌شهر انجام مي‌گيرد.

انتهاي پيام1026ج /1020ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۲:۴۷

5 Jan 2020