۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۲۷۲۳۶
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري خبر داد:

راه‌اندازی بزرگ‌ترین کارخانه تولید نیترات پتاسیم کشور در چهارمحال و بختیاری

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري گفت: اين کارخانه با ظرفيت توليد 8 هزار و 400 تن نيترات پتاسيم، زمينه اشتغال 170 نفر را فراهم کرده است.
راه‌اندازی بزرگ‌ترین کارخانه تولید نیترات پتاسیم کشور در چهارمحال و بختیاری
نعیم امامی رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز با بیان اینکه بزرگ‌ترین کارخانه نیترات پتاسیم کشور در این استان راه‌اندازی شد، گفت: این کارخانه با ظرفیت تولید ۸ هزار و ۴۰۰ تن نیترات پتاسیم، زمینه اشتغال ۱۷۰نفر را فراهم کرده است.

امامی با بیان اینکه برای بهره‌برداری از این طرح ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی هزینه شده است، تصریح کرد: مهندسان ایرانی تمامی مراحل طراحی و ساخت تجهیزات را در مدت دو سال در زمینی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع اجرا کردند.

امامی افزود: نیترات پتاسیم درصنایع کشاورزی، داروسازی، نظامی، شیشه، سرامیک و کاشی، لعاب‌سازی، گل حفاری، رنگ‌های شیمیایی و صنایع غذایی بعنوان نگهدارنده کاربرد دارد.

وی گفت: چین، کانادا، روسیه و بلاروس، تامین‌کنندگان اصلی نیترات پتاسیم صنایع کشور هستند که این کشورها در سال بیش از ۲۶۰ هزار کیلوگرم نیترات پتاسیم به کشورمان صادر می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تولید محصول این کارخانه، از خروج سالیانه ۹ میلیون دلار ارز جلوگیری می‌کند؛ گفت: پیش از این خریداران داخلی هرکیلو نیترات پتاسیم را از یکی از کشورهای اروپایی ۲۴۰ هزار ریال خریداری می‌کردند، که از این پس می‌توانند این محصول را هر کیلو ۳۷ هزار ریال، از این واحد صنعتی خریداری کنند.

وی با بیان اینکه کارخانه تولید نیترات پتاسیم در شهرکرد، ۹۵ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند؛ افزود: نیترات پتاسیم، یک اکسیدکننده قوی است که در هوای آزاد رطوبت راجذب می‌کند.

وی کاربرد نیترات پتاسیم در صنایع غذایی را بعنوان نگهدارنده مواد غذایی به ویژه فرآورده‌های گوشتی خواند و تصریح کرد: این محصول درصنایع داروسازی، بعنوان داروی مصرفی اسم و فشارخون و ساخت خمیردندان استفاده می‌شود.

انتهای پیام1026ج /۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۳۶:۲۶

8 Jan 2020