۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۴۱۰۰۵
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی:

برای رفع تشنگی اصفهان ایستاده ایم!/ چهارمحال و بختیاری با اجرای طرح های غیرقانونی انتقال آب مخالف است

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به مردم عزیز اصفهان ارادتمندیم و عشق می‌ورزیم و دستانشان را می‌بوسیم؛ حتی نگران مشکلاتشان نیز هستیم اما اینکه بخشی از کشور را بخواهیم فدای بخشی دیگر کنیم را قبول نمی‌کنیم.
برای رفع تشنگی اصفهان ایستاده ایم!/ چهارمحال و بختیاری با اجرای طرح های غیرقانونی انتقال آب مخالف است
اردشیر نوریان نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، ضمن اشاره به تحصن نمایندگان سه استان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از ساعت۹/۳۰ دقیقه صبح امروز نمایندگان استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان به اضافه دو استان فارس و لرستان نسبت به دستور رئیس جمهور تحصن کردند.

وی با اشاره به اینکه چند روزی است که نمایندگان استان اصفهان استعفاء دادند، تصریح کرد: استان همجوار برای گرفتن پول و اعتبار جهت اجرای پروژه های آبی به مجلس  فشار می آوردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه های استان اصفهان که شامل تونل های سوم کوهرنگ، بهشت آباد و گلاب است در استان چهارمحال و بختیاری  قرار گرفته و هر سه این پروژه ها از این استان  منشاء می گیرذ.

منابع کشور باید به صورت متعادلانه و عادلانه برای همه استانها مصرف شود

وی با بیان اینکه تقاضای استان اصفهان به استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری مرتبط است افزود: رایزنی هایی در این چند روز صورت گرفت اما متاسفانه همکاران ما در استان اصفهان متوجه کار غیرقانونی و خلاف عرف خود نشدند.

نوریان با بیان اینکه منابع کشور باید به صورت متعادلانه و عادلانه برای همه استانها مصرف شود، تاکید کرد: متاسفانه دوستان اصفهان کم لطفی کردند و به رویه غلط خود ادامه دادند و با تاسف بیشتر برخی از بزرگان این استان نیز از این موضع غیرمنطقی دفاع کردند.

وی با بیان اینکه استان خوزستان نیز گلایه های جدی دارند، اظهار کرد: با دوستان خوزستان مشورت هایی شد و جمع بندی صحبتها، این شد که نسبت به تقاضای نمایندگان مستعفی اصفهان  اعتراض کنیم و متاسفانه  اخیرا نامه‌ای به ریاست جمهوری نوشته شد و دولت هم جهت احیای زاینده رود دستور صادر کرد.


نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما با اصل این موضوع مخالفت نداریم، اما امروز اعتراض کردیم و نگذاشتیم تثبیت شود، دقایقی روند جلسه مجلس نیز مختل شد و جمعی از نمایندگان استان به همراه استان های  فارس،  لرستان و خوزستان اعتراض کردند و در محل هیئت رئیسه حاضر شدند، تا به این موضوع رسیدگی شود و  نهایت رئیس جلسه پذیرفت این اقدام صحیح نیست.

وی به دو خواسته چند استان در این تحصن اشاره و گفت: طبق قانون این دو خواسته به دلیل اینکه از تریبون مجلس مطرح شده است در مشروح مذاکرات سند و ثبت می شود.

نوریان اولین خواسته خود را قانونمند شدن امتیازات دانست و ادامه داد: با اعطای هرگونه امتیاز ویژه به استان اصفهان خارج از چارچوب قانونی و برنامه های مصوب مخالف هستیم، این استان هم همانند سایر استانها حق توسعه و گسترش و استفاده منابع دارد، اما در چارچوب قانون نه به صورت خاص و موردی این خواسته اول ما بود.

وی به خواسته دوم درخصوص استعفای نمایندگان اشاره و افزود: مقرر گردید اگر همکاران اصفهان امروز آمدند و در صحن جلسه مجلس ، استعفای خودشان را پس گرفتند که هیچ در غیراین صورت باید استعفا مطرح شود .

نوریان بیان داشت: جو غالب در مجلس نیز به گونه ای بود که این استعفا رای می‌آورد و همکاران بایستی به خدمات دیگر فکر می‌کردند.

نمایندگان اصفهان استعفای خود را پس گرفتند

نوریان به برگشت نمایندگان استان اصفهان اشاره و گفت: نمایندگان استان اصفهان بعد از این اعتراضات و عدم پذیرش مجلس نسبت به خواسته آنها، استعفای خود را پس گرفتند و امروز وارد مجلس شدند.

عضو کمسیون امنیت ملی مجلس به تنظیم نامه خطاب به رئیس جمهور اشاره و خاطرنشان کرد: استان های چهارمحال و بختیاری، خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد و جمع کثیری از نمایندگان مشغول امضا کردن نامه ای جدی خطاب به رئیس جمهور مبنی‌بر اینکه در تصمیم‌گیری ها هرگونه سلیقه‌ اعمال نظر و یا نگاه خاص به منطقه نباید صورت بگیرد، هستند.

ما به مردم اصفهان عشق می‌ورزیم

نوریان با یبان اینکه فکر می‌کنم تصمیمات که گرفته خواهد شد به نفع عموم مردم در سراسر کشور است، تصریح کرد: ما به مردم عزیز اصفهان ارادتمندیم و عشق می‌ورزیم و دستانشان را می‌بوسیم؛ حتی نگران مشکلاتشان نیز هستیم اما اینکه بخشی از کشور را بخواهیم فدای بخشی دیگر کنیم را قبول نمی‌کنیم.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۲۷:۰۴

27 Dec 2019