۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۳۴۳۵۵
موضوعی که در مناظره مورد بحث قرار گرفت

بسیاری از مسائل که حل آنها به برجام ربط داده مي شد هنوز وجود دارد

عضو شوراي مرکزي حزب مردم سالاري: پس از بيان تاريخچه اي کوتاه از فعاليت هاي ايران پس از انقلاب به تاريخچه ي صنعت هسته اي در کشور اشاره کرد
بسیاری از مسائل که حل آنها به برجام ربط داده مي شد هنوز وجود دارد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ مناظره سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشکي با موضوع عملکرد چهار ساله دولت يازدهم و با سه محوريت برگزار شد.

محورهای این مناظره عبارت بودند از:
۱.سياست خارجه
۲. اقتصاد، اشتغال و معيشت مردم
۳.مسائل اجتماعي

در اين برنامه آقايان دکتر رضا جلالي، دکتراي علوم سياسي و روابط بين الملل و عضو شوراي مرکزي حزب مردم سالاري و دکتر محسن نصري، دکتراي علوم سياسي و عضو هيئت علمي دانشگاه اصفهان پس از معرفي خود به پاسخ به سوالات مجري برنامه پيرامون مسائل مربوطه پرداختند.

اينکه بعد از گذشت چهار سال از دولت يازدهم هنوز در ذهن مردم اين سوال هست که خيلي از مسائل که حل آنها به برجام ربط داده مي شد هنوز وجود دارد و چرا بعد از برجام مجموعه اي از تحريم ها را داشتيم.

دکتر جلالي پس از بيان تاريخچه اي کوتاه از فعاليت هاي ايران پس از انقلاب به تاريخچه صنعت هسته اي در کشور اشاره کرد و گفت: من به واسطه سال ها سردبيري در روزنانه هاي کثيرالانتشار هيچ گاه از پيدا و پنهان صنعت هسته اي بي اطلاع نبوده و در دولت هاي قبلي ما به جاي مذاکره فقط وقت مان را تلف کرده ايم و در حالي که رهبري معظم فرمودند تيم مذاکره فرزندان انقلاب هستند و سازش نمي کنند يکسري انسان مدعي ذوب در ولايت اين کار را بيهوده مي خواندند.

در پاسخ دکتر نصري بيان کرد: اي کاش در پاسخ به سوال مربوط با برجام، پاسخ درباره ي برجام مي بود؛ در متن برجام که در سايت وزارت امور خارجه است تمامي نکات وجود دارد که در زمان مذاکرات دکتر روحاني گفتند هم زمان با امضاي برجام تمامي تحريم ها رفع خواهد شد، اما ديديم که اين چنين نشد و به جاي آن صنعت هسته اي ايران تعطيل شد!!! و تحريم هاي بيشتري بر عليه اين کشور صورت گرفت.

در پاسخ، دکتر جلالي عنوان کرد: که تمام مشکلات ما بر مي گردد به سياست خارجه ما، اگر آمريکا احساس کند که ايران مي تواند غني سازي خود را بالا ببرد تا جايي که بتواند بمب اتمي را در دشت کوير و لوت آزمايش کند آنگاه با ايران وارد جنگ مي شود و چون جوانان ما غيرت زيادي بر روي ايران دارند ايران تبديل به يک قتلگاه مي شود.

دکتر نصري در پاسخ مي گويد آمريکا اگر مي توانست به ما حمله کند و جرات اين کار را داشت قطعا سال ها پيش اين کار را کرده بود و فکر جنگ را يک کابوس بيهوده براي دولت مردان دانست؛ وی به اين موضوع اشاره کرد که از نظر حضرت آيت الله خامنه اي (حفظه الله) جنگ مهم، جنگ اقتصادي است و ما بايد اقتصاد کشور را در يابيم.

پس از اين موضوع جلالي اقتصاد کشور را وابسته به تصميمات دولت گذشته دانست و افزود پروژه هايي مانند مسکن مهر به دولت خسارت هاي زيادي وارد ساخت.

که در پاسخ، دکتر نصري اعلام داشت: نبايد هميشه دولت قبل را متهم کرد.

جلالی عملکرد و صحبت هاي وزير راه آقاي آخوندي را تکرار کرد که مسکن مهر پروژه اي بيهوده است.

نصری با طرح این سوال که اگر اين پروژه بي فايده است چرا در زمان انتخابات، دولت به فکر ساخت و تحويل مسکن مهر افتاده است از اجرای این پروژه حمایت کرد.

در پايان دانشجويان سوالات، پيشنهادات و صحبت هاي خود را مطرح کردند که از اين صحبت ها مي توان به موارد زير اشاره کرد.

آقاي روحاني مي دانستند که کشور در چه وضعي قرار دارد و پس از آن نبايد همه کم کاري هاي دولت را به گردن دولت قبل بيندازد. و چرا کارخانه هايي از قبيل ارج و... با آن همه سابقه بايد تعطيل شوند.

اين يک امر طبيعي است که کارخانه قديمي مثل ارج تعطيل شود و محصولات خارجي وارد شود؛ زيرا اين محصولات توسط کارخانه هاي به روز ساخته شده اند و رفاه را براي مردم کشور ايجاد مي کنند.

که دانشجويان به وی تذکر دادند که اين کار با حمايت از توليد ملي منافات دارد.

اگر آمريکا قصد جنگ داشت چه کسي دشمن تر از کره ي شمالي که سلاح هسته اي دارد.

چرا آمريکا به اين کشور پيشنهاد مذاکره مي دهد و وارد جنگ نمي شود!!!

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۴۱:۱۹

29 Dec 2019