۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۱۷۸۹۵
مدیرکل محيط زيست چهارمحال و بختياري:

مدیریت پسماند در چهارمحال و بختیاری اصولی انجام نمی‎گیرد

در چهارمحال و بختیاری در هيچ نقطه‌اي مديريت پسماند به صورت اصولي انجام نمي‌شود و از ۲۴ شهر استان تنها پنج تصفيه‌خانه فاضلاب شهري داريم.
مدیریت پسماند در چهارمحال و بختیاری اصولی انجام نمی‎گیرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار بام ايران خبر شهرام احمدي گفت: بشر با دست يافتن به علم و تکنولوژي‌هاي بالا بدون در نظر گرفتن مسائل زيست محيطي آثار مخربي را بر محيط زيست وارد مي‌کند.

احمدي، آلودگي آب‌ها، خاک و هوا، توليد پسماندهاي خطرناک، تغيير اقليم، تغيير اراضي کشاورزي به مسکوني را از جمله مشکلات امروز محيط زيست عنوان کرد.

وي بيان داشت: مصيبت هايي که بر سر محيط زيست مي آيد نوع نگرش ما به محيط زيست و نوع رفتار ما با محيط زيست است.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری افزود: رفتار ما با محيط زيست ريشه در نوع نگرش ما دارد و اگر نگرش ما به محيط زيست اصلاح شود رفتار ما هم درست مي‌شود.

احمدی، ضعف فرهنگي را دليل نگرش و رفتار غلط زيست محيطي دانست و اظهار داشت: جاري کردن فرهنگ زيست محيطي نيازمند مشارکت اقشار مختلف مردم در اين زمينه است.

وی با اشاره به نقاط قوت و ضعف زيست‌محيطي چهارمحال و بختياري تصريح کرد: استان ما از لحاظ تنوع زيست محيطي داراي نقاط قوتي است از جمله از ۳. ۲۸ گونه بومي در ميليون هکتار، ۱۲۰۰ گونه گياهي و ۲۹۴ گونه جانوري برخوردار است.

احمدي افزود: هفت منطقه شامل يک پارک ملي، يک اثر طبيعي ملي، پنج منطقه حفاظت شده از مناطق تحت مديريت حفاظت محيط زيست در اين استان است.

وي گفت: چهارمحال و بختياري به دليل شرايط توپوگرافي و اقليمي و داشتن چشمه‌ساران با داشتن یک درصد خاک کشور ، هفت درصد آب کشور را داراست.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات زيست محيطي استان بيان کرد: در استان ما متاسفانه در هيچ نقطه‌اي مديريت پسماند به صورت اصولي انجام نمي‌شود و از ۲۴ شهر استان تنها پنج تصفيه‌خانه فاضلاب شهري داريم.

احمدی افزود: براي ۲۷ ناحيه و شهرک صنعتي فقط ۳ تصفيه خانه فاضلاب صنعتي وجود دارد و اين تهديدي براي محيط زيست استان است.

وی، فشار چند برابر ظرفيت به محيط زيست به دليل وابستگي معيشتي مردم به محيط زيست، خشکسالي هاي سالهاي اخير و ريزگردها را از ديگر مشکلات محيط زيست استان برشمرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۲:۴۷

24 Jan 2020