۰
plusresetminus
وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت هفته آینده برای رایزنی درباره بحران سوریه به مسکو سفر خواهد کرد.
صلح پایدار در سوریه بدون انتقال سیاسی واقعی ممکن نیست/هفته آینده برای رایزنی درباره سوریه به مسکو سفر می‌کنم
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفته او احتمالاً از بهترین فرصت برای حل بحران سوریه برخوردار شود.

وزیر خارجه آمریکا که به مناسبت پنجمین سالگرد آغاز بحران سوریه سخنرانی می‌کرد مدعی شد این بحران پس از تظاهرات مسالمت‌آمیز در دمشق و درعا و بسیاری شهرهای دیگر در سوریه آغاز شدند.

او سپس به تعداد کشته‌شدگان و آورگان ناشی از جنگ سوریه اشاره کرد و گفت: «اما امروز، همزمان با پنجمین سالگرد وقایعی که این جنگ دهشتناک را رقم زد، ما ممکن است با بهترین فرصت در سال‌های گذشته برای پایان دادن به آن روبرو شویم.»

وزیر خارجه آمریکا سپس به توافق کشورش با روسیه، موسوم به «ترک مخاصمات» در سوریه اشاره کرد و گفت که می‌داند که این توافق، «بی‌نقص»نیست و تخلفاتی از آن وجود داشته است.

کری علی‌رغم این اضافه کرد که توافق آتش‌بس یاد شده به کاهش خشونت‌ها و ارتقاء دسترسی به کمک‌های بشردوستانه شده است.

کری تصمیم روز گذشته (دوشنبه) روسیه برای خروج نیروهای این کشور از سوریه را «مرحله‌ای مهم» در فرایند سیاسی حل و فصل بحران سوریه خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت: «با پابرجا ماندن (توافق) ترک مخاصمات، اعلام روسیه برای عقب‌راندن نیمی از نیروهایش از سوریه و با برگزاری مجدد مذاکرات سیاسی این هفته در ژنو ما به مرحله‌ای بسیار مهم در این فرایند رسیده‌ایم.»

جان کری سپس به رایزنی‌هایش در هفته‌های گذشته با مقامات کشورها درباره بحران سوریه اشاره کرد و گفت که هفته آینده هم برای رایزنی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور راهی مسکو خواهد شد. کری گفت این سفر را با هدف پیش بردن فرایند سیاسی انجام می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد دستیابی به «صلح پایدار» بدون «انتقال سیاسی واقعی» ممکن نخواهد بود. او گفت: «این بیانی ساده از حقایق است.»

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۵۳:۴۵

26 Dec 2019