۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۱۸۶۰۵
شهردار وردنجان خبر داد:

کتابخانه عمومي وردنجان بهره‎برداری می‎شود

کتابخانه عمومي شهر وردنجان در يک ماه آينده تجهيز و به بهره‌برداري می‎رسد.
کتابخانه عمومي وردنجان بهره‎برداری می‎شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، ذوالفقار يوسفي شهردار وردنجان در بازديد از روند تکميل کتابخانه عمومي وردنجان و بررسي مشکلات کتابخانه گفت: با اختصاص اعتبارات لازم کتابخانه عمومي وردنجان در آينده نزديک تکميل و به بهره برداري مي رسد.

وي با بيان اينكه ترويج فرهنگ مطالعه و كتابخواني در سطح جامعه يك ضرورت است؛ تصريح كرد: تحقق اين امر مهم در جامعه نيازمند يک عزم همگاني است.

وي افزود: پيشرفت در اين حوزه نيازمند برنامه ريزي دقيق، پويا، عملي و قابل اجرا است و اين امر جز با همکاري ساير دستگاه ها محقق نخواهد شد که خوشبختانه در اين شهرستان روحيه تعامل و همکاري خوبي در مديران اجرايي وجود دارد.

وي تاکيد کرد: انتظار ما از اعضاء انجمن کتابخانه عمومي شهر اين است که در جلسات مهم و زيربنايي با حساسيت بسيار بالا حضور پيدا کرده و راه کارهاي سازنده و عملي در خصوص ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني با توجه به پتانسيل و شرايط اجتماعي و جغرافيايي شهر وردنجان ارائه کنند تا بتوان با استفاده از اين پيشنهادات و راه کارها به نقطه مطلوب و استاندارد وضعيت کتاب، کتابخواني و کتابخانه هاي عمومي در شهر برسيم.

وي در ادامه ورود خيرين و حاميان کتابخانه ها به اين حوزه را يادآور شد و اظهار داشت: ورود خيرين به حوزه کتابخانه هاي عمومي يک ضرورت است.

يوسفي نقش حاميان فرهنگ مطالعه در جامعه را بسيار پر اهميت توصيف کرد و از کليه مسئولين خواست با تبليغات گسترده در سخنراني ها، زمينه مساعد حضور خيرين را در عرصه کتابخانه هاي عمومي هموار و مساعد سازند.

وي از کتاب به عنوان نردبان مطمئن رسيدن انسان به قله‌هاي کمال و فضيلت ياد کرد و افزود: کتاب همچون خورشيد، فضاي زندگي ما را روشن مي‌کند و به همگان نور و شور و گرماي زندگي مي‌بخشد.

شهردار وردنجان تصريح کرد: کتاب دروازه‌اي به سوي جهان گسترده دانش و معرفت است و کتاب خوب يکي از بهترين ابزارهاي کمال بشري است و کسي که با اين دنيا زيبا و زندگي بخش يعني دنيا کتاب ارتباط ندارد بي‌شک از مهم‌ترين دستاورد انساني و نيز از بيشترين معارف الهي و بشري محروم است.

وي، رهايي انسان از زندان تاريک جهل را نخستين ثمره مطالعه دانست و تأکيد کرد: انساني که به طور مستمر مطالعه مي‌کند، گفتار او تنها به بيان نقايص و اشتباهات ديگران محدود نمي‌شود بلکه او مي‌تواند راه‌حل نيز ارائه کند و زمينه رهايي ديگران را از مشکلاتشان فراهم کند.

يوسفي با بيان اينکه انسان به واسطه مطالعه، دانسته‌هاي خويش را روز به روز افزايش مي‌دهد، افزود: ميزان مطالعه، کتابخواني، تعداد کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگي نماد توسعه فرهنگي يک کشور است

وي درپايان توجه به کتابخانه عمومي شهر وردنجان را از وظايف اصلي شهرداري برشمرد و بر حمايت از کتابخانه عمومي در قالب کمکهاي مادي و معنوي تاکيد کرد.

انتهاي پيام/ف/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۴۳:۰۱

30 Dec 2019