۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۳۴۵۳۵
استاد دانشگاه:

بعضی از دولتمردان در آستانه انتخابات به افتتاح پروژه‌های سپاه روی آوردند

بعضی از دولتمردان در آستانه انتخابات دست به افتتاح پروژه‌هایی می‌زنند که دستاورد سپاه و دولتی است که روزانه انتقادهای فروانی نسبت به او دارند و از مسائلی مانند جنگ سوریه که هیچ ارتباطی به دولت ندارد بهره‌برداری سیاسی می‌کنند که این به‌نوعی فریب مردم است.
بعضی از دولتمردان در آستانه انتخابات به افتتاح پروژه‌های سپاه روی آوردند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ احمدرضا بسيج استاد دانشگاه درگفتگو با منطقه آزاد گفت: همه انسان‌ها داراي خصايص ناپسندي ازجمله حسد، غضب، لجبازي، شهوت و... هستند، که پافشاري بر اين خصايص در دنيا باعث ضرر در آخرت مي‌شود.

وي با تاکيد بر اينکه اگر فردي در جامعه‌ اسلامي مسئوليت پيدا کند بايد پاسدار ارزش‌هاي قرآن و دين باشد، افزود: فرد بايد تمام تلاش خود را در جهت زندگي سالم، برطرف کردن تبعيض، فساد و... انجام دهد اين در حالي است که به گفته معاون وزير کشور در سال ۱۳۹۵ آمار سابقه‌داران در کشور ايران به ۸ ميليون رسيده است.

اين استاد دانشگاه در ادامه شرافت، فرهنگ، اسلاميت و غيرت را جزء لزومات جامعه اسلامي دانست و گفت: جداي از بحث‌هاي عمراني در کشور نياز به حيثيت، افتخار و عزت‌ داريم که اکنون در جامعه‌ اسلامي شاهد افرادي هستيم که به خاطر فقر دست به کارهايي از قبيل قاچاق، دزدي، تجاوز به نواميس و... مي‌زنند.

بسيج با انتقاد از صحبت‌هاي يکي از کانديداها در دفاع از سازنده فيلم فروشنده در مناظرات، عنوان کرد: چرا مسئولي در کشور بايد از فيلمي حمايت کند که مضمون آن رواج بي‌غيرتي در جامعه است، مگر پست و مقام چه ارزشي دارد که به خاطر آن ارزش‌هاي دين زير سوأل برود.

وي رفتار بعضي از دولتمردان را در برخورد با دشمنان کشور ايران ضعيف و مايه ننگ دانست و اضافه کرد: نبايد بعضي از افراد به خاطر پست و مقام عزت، شرافت و ديانت خود را زير سوأل ببرند، در حاليکه وزير امور خارجه کشور ايران وظيفه دارد به طور قاطعانه در مقابل رفتارهايي از قبيل حادثه منا، تجاوز به دو نوجوان ايراني در فرودگاه جده و از اين دست اقدامات انجام دهد.

استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه اکر کسی به ارزش‌های ما توهین کند هیچ جایگاهی برای او قائل نیستیم، خاطرنشان کرد: اینکه ما به جای اینکه اقدامات دولت عربستان را محکوم کنیم به طرفداری از دولت عربستان بپردازیم نشان از ضعف دیپلماسی دارد، دولت تدبیر به دولت تحقیر تبدیل شده است.

بسیج با اشاره به برجام‌‌ هفت‌گانه‌ای که قرار بود بعد از برجام اولیه صورت گیرد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات سال گذشته خود در حرم مطهر امام رضا(ع) به آن اشاره فرمودند این است که در این برجام‌ها مسائلی مانند تروریست، موشکی، به رسمیت شناختن اسرائیل، رابطه با آمریکا، به رسمیت شناختن حوزه عربستان مطرح بوده است.

وی با انتقاد از بر سرکار آمدن مسئولان اشرافی در کشور، افزود: پیشنهاد یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری برای اعلام دارایی‌های کاندیداها بسیار به‌جا بود.

استاد دانشگاه در ادامه بیان کرد: مسئولی که در خانه میلیاردی در شمال شهر تهران زندگی می‌کند چطور می‌تواند وضعیت زندگی کارگری که بیکار است و در مقابل خانواده شرمنده، را درک کند و باید به این نکته توجه اساسی داشت که هرکجا کاخی هست، کوخی نیز وجود دارد.

بسیج اضافه کرد: بعضی از دولتمردان در آستانه انتخابات دست به افتتاح پروژه‌هایی می‌زنند که دستاورد سپاه و دولتی است که روزانه انتقادهای فروانی نسبت به او دارند و از مسائلی مانند جنگ سوریه که هیچ ارتباطی به دولت ندارد بهره‌برداری سیاسی می‌کنند که این به‌نوعی فریب مردم است.

وی دروغگویی را از بدترین رذایل اخلاقی دانست و افزود: چگونه مردمی که با محرومیت و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند می‌توانند با نشاط باشند، آیا مشکل جامعه کنونی ما برگزاری کنسرت است؟ در صورتیکه در سال‌های گذشته در کشور ما حدود ۴ هزار کنسرت اجرا شده و فقط ۱۲ کنسرت بنابر دلایلی لغو گردیده است.

استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: ما باید به دور از جناح‌بازی‌های سیاسی به دنبال تحقق ارزش‌های دینی باشیم و کسانی که مورد حمایت بیگانگان در شبکه‌های خارجی هستند به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

انتهاي پيام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۴۰:۱۳

10 Feb 2020