۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۳۶۵۱۵
كارشناس برنامه سلامت سالمندان در چهارمحال وبختیاری:

8درصد جمعیت چهارمحال وبختیاری سالمندهستند

كارشناس برنامه سلامت سالمندان در چهارمحال وبختیاری گفت: جمعيت سالمندان استان چهارمحال و بختياري را بر اساس اين سرشماري ۸۲ هزارو ۳۷۴ نفر اعلام كرد و افزود: از اين تعداد ۴۰ هزار و ۴۳۱ نفر مرد و مابقي سالمندان زن هستند.
8درصد جمعیت چهارمحال وبختیاری سالمندهستند
بهمن فروزنده كارشناس برنامه سلامت سالمندان معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري در گفت وگوبا جهانبین نیوز، گفت: بر اساس نتايج سرشماري مركز آمار ايران در سال گذشته هم اكنون هفت ميليون و ۴۱۴ هزار و ۹۱ سالمند در ايران زندگي مي كنند.

وي تصريح كرد: از اين تعداد سه ميليون و ۷۵۵ هزار و ۶۸۶ نفر سالمند زن و مابقي را سالمندان مرد شامل مي شود.

فروزنده اظهار داشت: اين تعداد از سالمندان ۲۸/۹ درصد جمعيت كشور را تشكيل مي دهند.

وي، جمعيت سالمندان استان چهارمحال و بختياري را بر اساس اين سرشماري ۸۲ هزارو ۳۷۴ نفر اعلام كرد و افزود: از اين تعداد ۴۰ هزار و ۴۳۱ نفر مرد و مابقي سالمندان زن هستند.

اين كارشناس برنامه سلامت سالمندان، درصد جمعيت سالمندان استان را حدود ۸ درصد عنوان كرد.

وي با اشاره به انتخاب شعار "آينده اي بهتر با مشاركت سالمندان" براي هفته ملي سالمندان (دهم لغايت شانزدهم مهرماه) افزود: شعار روز جهاني امسال در مورد ايجاد و گسترش مشاركت سالمندان در خانواده و جامعه به طور گسترده است و روي مسيرهايي كه مشاركت كامل و موثر در سنين پيري را مطابق با حقوق، نيازها و ترجيحات اوليه سالمندان پشتيباني مي كنند تمركز دارد.

فروزنده تصريح كرد: موضوع امسال بر ارتباط بين بهره گيري از استعدادها و مشاركت سالمندان و دستيابي به اجراي دستور كار ۲۰۳۰ و برنامه عملي بين المللي مادريد درسالمندي، كه در حال انجام سومين بازبيني و روند ارزيابي خود قرار دارد تاكيد دارد.

به گفته وي، بين سالهاي ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰- تاريخ مورد نظر براي اهداف توسعه پايدار- تعداد سالمندان در سراسر جهان ۵۶ درصد افزايش مي يابد و از ۹۰۱ ميليون نفر به بيش از ۱.۴ ميليارد نفر مي رسد.

وي ادامه داد: تا سال ۲۰۳۰ تعداد سالمندان۶۰ سال به بالا از تعداد افراد ۱۵ تا ۲۴ سال بيشتر خواهد شد.

فروزنده گفت: كاملاً واضح است كه نياز به مشاركت سالمندان كه اغلب ناديده گرفته شده ، نه تنها براي سلامت سالمندان ضروري است بلكه براي فرايندهاي توسعه پايدارنيز امري واجب است.

وي خاطر نشان كرد: موضوع شعار سال ۲۰۱۷ معاني موثر ارتقا را دنبال مي كند و مشاركت سالمندان را در جنبه هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و مدني و سياسي زندگي، تقويت مي كند.

فروزنده، سالمندان زن، روستايي و تنها را جزو سالمندان آسيب پذير عنوان كرد و افزود: هم اكنون ۲۸ درصد كل سالمندان كشور در روستاها زندگي مي كنند.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۳۳:۲۷

8 Jan 2020